תסתפק באליפות: ליברפול הפסידה 3:2 לאתלטיקו מדריד בהארכה והודחה מליגת האלופות

מוחמד סלאח
מוחמד סלאח | Laurence Griffiths/Getty Images

אלופת אירופה הודחה בשלב שמינית הגמר לאחר משחק מטורף באנפילד. צמד מהיר של יורנטה (97, 106) ושער של מוראטה (121) בהארכה מחקו שערים של ויינאלדום ופירמינו

(גודל טקסט)

ליברפול תסתפק רק באליפות. בצל משבר הקורונה המכה בעולם, אלופת אירופה הודחה הערב (רביעי) מליגת האלופות לאחר 3:2 סוער מאוד בבית נגד אתלטיקו מדריד לאחר הארכה. התקופה הרעה שעוברת על ה"מייטי רדס" הכתה בה גם היום באנפילד, זאת לאחר שהאדומים שלטו במשחק כמעט בכל דקה, בעטה מעל 30 פעמים לעבר השער וכבר הובילה 0:2 בתחילת הארכה, אך צמד שערים מהירים של מרקוס יורנטה ואחד נוסף שהוסיף אלברו מוראטה, שלחו אותה חזרה הביתה והעניקו לספרדים את הכרטיס לרבע הגמר.

לאחר שנודע כי המשחק המקביל בפריז ישוחק מול יציעים ריקים, ליברפול חיפשה עוד ערב קסום באנפילד. לאחר שהפסידה 1:0 במשחק הראשון בבירת ספרד, כ-55 אלף אוהדים אנגלים מילאו היום כל פינה באצטדיון הידוע בערביו הבלתי נשכחים. יורגן קלופ קיבל לשורותיו בחזרה את הקפטן ג'ורדן הנדרסון והציבו בהרכב הפותח, כמו גם אנדי רוברטסון ששב ל-11. לצערו של המאמן הגרמני, השוער אליסון נותר פצוע ובמקומו פתח אדריאן, שהפך גם לאחד מהגיבורים הטראגים של המשחק.

דייגו סימאונה מצידו פתח עם דייגו קוסטה שחזר לכשירות, לצידו של ז'ואאו פליקס, אבל כבר מהרגע הראשון ניתן היה להבין שהקבוצה באדום תהיה הקבוצה הדומיננטית יותר במשחק, אך פעם אחר פעם היא נעצרה אצל יאן אובלק, שהיה המצטיין בשורות אתלטיקו מדריד לכל אורך הזמן החוקי, למרות שספג בדקה ה-43 מנגיחה של ג'ורג'ינו ויינאלדום.


אכזבה גדולה בקרב ליברפול (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

על אף השער שספג, הסלובני המשיך להיות השחקן הטוב ביותר של הקולצ'ונרוס והיה אחד מהגורמים העיקריים לכך שהמשחק הלך להארכה, שבה התרחש כל הטירוף. ארבע דקות בלבד לאחר שהקבוצות חידשו את המשחק רוברטו פירמינו הבקיע את ה-0:2 עבור ליברפול ולמעשה שלח את האנגלים לשלב הבא.

בדקה ה-97 אדריאן, לו היה משחק סולידי וללא הרבה מאמץ, טעה בגדול כאשר מסר כדור לעברו של פליקס והפורטוגלי השאיר אותו ליורנטה המחליף, שכבש את שער החוץ אותו אתלטיקו חיפשה.

על סף סיום החצי הראשון של הארכה הספרדים עקצו פעם נוספת, כשפעם נוספת זה היה יורנטה, שהפעם כבש לאחר מהלך אישי נהדר. קלופ ביצע מספר חילופי בזק בקישור ובהתפקה, שלח את כל השחקנים שלו קדימה אך ספג בדקה ה-121 פעם נוספת לאחר שאלברו מוראטה רץ לעבר אדריאן, לאחר שקיבל מסירה אדירה מיורנטה, והעניק לקבוצתו הספרדית את הניצחון היקר באנפילד.


אתלטיקו מדריד עלתה בסטייל (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)

הרכבים
ליברפול: אדריאן, טרנט אלכסנדר-ארנולד, ג'ו גומז, וירג'יל ואן דייק, אנדי רוברטסון, ג'ורג'ינו ויינאלדום (דיבוק אוריגי, 106), ג'ורדן הנדרסון (פאביניו, 106), אלכס אוקסלייד-צ'מברליין (ג'יימס מילנר, 82), מוחמד סלאח, רוברטו פירמינו (טאקומי מינאמינו, 113), סאדיו מאנה.

אתלטיקו מדריד: יאן אובלק, קיירן טריפייר (שימה ורסאליקו, 91), סטפן סאביץ', פליפה, רנאן לודי, אנחל קוראה (חוסה מריה חימנז, 106), תומאס פארטיי, סאול ניגז, קוקה, ז'ואאו פליקס (אלברו מוראטה, 103), דייגו קוסטה (מרקוס יורנטה, 56).

מהלך המשחק
לאחר השירה האדירה של אוהדי ליברפול לפני שריקת הפתיחה, אתלטיקו מדריד הייתה הקבוצה שהגיע למצב מסוכן ראשון בדקה הראשונה, כאשר קוסטה ניסה למצוא את הפינה השמאלית של אדריאן אך בעט לעבר הרשת החיצונית. ליברפול החלה להשתלט על הכדור בחלוף הדקות, ובדקה העשירית בדיוק סלאח הגיע לאיום הראשון שלו כשניסה לסובב את הכדור לעבר הרשת של אובלק ופספס את המסגרת. בדקה ה-14 אוקסלייד-צ'מברליין נעצר אצל אובלק לאחר בעיטה טובה מצדו.


קלופ וסימאונה נשמעו להנחיות ולא לחצו ידיים בפתיחה (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)


דייגו קוסטה. היה קרוב להפתעה בפתיחת המשחק (Laurence Griffiths/Getty Images)

למרות לחץ גדול של ליברפול, בדקה ה-18 הספרדים היו קרובים עוד יותר לשער לאחר שקוקה הרים קרן מדויקת לראשו של פליפה, אבל הנגיחה של הברזילאי חלפה סנטימטרים ספורים ליד העמוד של אדריאן. בדקה ה-34 סלאח סידר למאנה מצב טוב מקו ה-16 אך הסנגלי בעט לעבר מרכז השער ונעצר. בדקה ה-36 אלכסנדר-ארנולד הכניס לעבר רחבת החמש כדור רוחב אדיר, אליו הגיע פירמינו בצורה טובה אבל פעם נוספת אובלק היה במקום הנכון והציל את אתלטיקו משער בטוח. בדקה ה-43 ליברפול עלתה ליתרון 0:1 לאחר שוויינאלדום עלה נהדר להרמה של אוקסלייד-צ'מברליין ונגח לרשת של אובלק.


שער נהדר של ויינאלדום (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)


אנפילד בטירוף על סף הירידה למחצית (Julian Finney/Getty Images)

המחצית השנייה במשחק נפתחה עם מצב טוב של סלאח בדקה ה-48, אך הבעיטה של המצרי היה לעבר מרכז השער ונהדפה. לאחר מכן, הלחץ של האדומים המשיך עם שתי בעיטות מסוכנות מצידו של אוקלסייד-צ'מברליין. בדקה ה-56 אתלטיקו נכנסה גם היא למשחק עם בעיטה חלשה של פליקס לעבר השער. בדקה ה-60 פירמינו כמעט כבש את השני אך נעצר שוב אצל אובלק, מנגד אדריאן סיפק הצלה כפולה מול פליקס וקוראה.


אובלק. שומר על אתלטיקו מדריד בתמונה (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)


אוקסלייד-צ'מברליין. מהשחקים הפעילים ביותר של ליברפול (Laurence Griffiths/Getty Images)

בדקה ה-67 אנפילד כולו נעמד על הרגליים לאחר שרוברטסון כבר הצליח להכניע את אובלק, אך לא את משקוף השער. כשתי דקות לאחר מכן השוער הסלובני הציל פעם נוספת את אתלטיקו לאחר שהדף בעיטה אדירה של אלכסנדר-ארנולד. בדקה ה-80 אלכסנדר-ארנולד השאיר כדור נהדר לרוברטסון, שרק היה צריך לבעוט היטב לשער מ-16 מטרים אך הכדור הלך לעבר היציע. בדקה ה-85 היה נראה שמאנה בדרך לשער העונה באירופה עם מספרת אדירה, אבל הכדור של הסנגלי טס מעל השער.


רוברטסון לא מאמין (Laurence Griffiths/Getty Images)


מאנה כמעט הבקיע אדיר (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

בדקה ה-87 סלאח הצליח לעבור מספר שחקנים עם דריבל מוצלח, השתחרר לבעיטה במצב טוב אבל הכדור שלו טס מעל המשקוף, על אף המהלך האדיר. בתוך תוספת הזמן אוהדי לירפול ראו את הנורא מכל כשסאול עלה גבוה להרמה ונגח לרשת של אדריאן, אבל שופטי הווידאו התערבו לאחר נבדל ברור של הקשר והשער נפסל. ליברפול ניצחה 0:1 בתום 90 דקות והמשחק הלך להארכה.


סלאח. פספס מצב נהדר לקראת הסיום (Laurence Griffiths/Getty Images)


אנשי הצוות של אתלטיקו מדריד חוגגים, סימאונה מחזיק את הראש לאחר פסילת השער (Julian Finney/Getty Images)

הארכה במשחק נפתחה בטירוף. בדקה ה-94 ויינאלדום הצליח לפרוץ נהדר על הקו ולהוציא כדור רוחב לפירמינו, שבעט לעבר השער ומצא את העמוד, אך בכדור החוזר הוא כבר כבש מול הרשת החשופה. בדקה ה-97 הכדור הגיע לעבר אדריאן, שביצע טעות ענקית ומסר את הכדור ישירות לפליקס – הפורטוגלי השאיר את הכדור ליורנטה המחליף, שסובב את הכדור לפינה והבקיע שער חוץ יקר ביותר. בדקה ה-106 יורנטה עשה זאת שוב – לאחר שקיבל כדור מאלברו מוראטה, כובש השער לאתלטיקו קבע 2:2 עם מהלך אישי נהדר. בדקה ה-121 אתלטיקו מדריד עקצה שוב, הפעם יורנטה בתפקיד המבשל ומוראטה היה האיש ששלח את הכדור לרשת של אדריאן. 2:3 לאתלטיקו מדריד בסיום.


דייגו סימאונה מאושר (Julian Finney/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי