רכבת תחתית מלאה והמון בירה: כך נגיף הקורונה תקף את ולנסיה

אוהדי ולנסיה לפני המשחק ללא קהל נגד אטאלנטה
אוהדי ולנסיה לפני המשחק ללא קהל נגד אטאלנטה | JOSE JORDAN/AFP via Getty Images

ב"מונדו דפורטיבו" ניסו להבין כיצד העטלפים הפכו לקבוצה הספרדית עם הכי הרבה שחקנים שחלו בווירוס. זה כמובן קשור לנסיעתה לאיטליה, אבל דווקא האוהדים הם שגרמו להתפשטות בעיר בכלל ובמועדון בפרט

(גודל טקסט)

המצב בספרד נהיה קשה יותר מיום ליום. מספר החולים בקורונה על סף חציית ה-30 אלף, מספר המתים עומד על יותר מ-1,800 והממשלה אישרה שמתכונת החירום במדינה תימשך לפחות שבועיים נוספים. הבוקר (שני) ניסו ב"מונדו דפורטיבו" לחזור אחורה ולהבין את הסיבות לכך שספרד נפגעה כל כך קשה מהנגיף, ולא היו יכולים שלא להתייחס לנסיעתה של ולנסיה למילאנו בפברואר.

כידוע, "העטלפים" פגשו את אטאלנטה במסגרת שמינית גמר ליגת האלופות ואף הובסו במשחק שנערך בסן סירו, שם מארחת הקבוצה מברגאמו את משחקיה במפעל, אבל אין ספק כי הנסיעה הזו הייתה צריכה להימנע – וזוהי גם מסקנתם של גורמי רפואה כחודש לאחר המפגש. זה לא מקרי ש-35 אחוז מאנשי ולנסיה חלו בווירוס, יותר שחקנים מבכל קבוצה אחרת בליגה הספרדית, ובעיר לא מסתירים את דעתם הנחרצת: לולא הנסיעה ב-18 בפברואר למילאנו, לפחות מרבית החולים מאנשי המועדון והשחקנים לא היו נדבקים.

בניסיון להעריך כיצד חלו רבים מאנשי הקבוצה, ניסו בוולנסיה לערוך מעין מחקר אפידמיולוגי ודי במהרה הבינו כי לאלפי האוהדים שהיו במשחק יש קשר לכך על לא עוול בכפם, מכיוון שמבלי לדעת הם הדביקו רבים בעיר עם חזרתם לספרד וכך גם את אנשי המועדון, נכתב ב"מונדו דפורטיבו" בכתבה שמטרתה הייתה לתאר את 48 השעות של ולנסיה לפני המשחק במילאנו – עיר שכידוע נמצאת במחוז שנפגע הכי קשה באירופה, עם אלפי מתים כתוצאה מהתפשטות הנגיף. בוולנסיה מגדירים את ההחלטה לקיים את המשחק מלכתחילה כ"מקוממת" וטוענים שאסור היה לקיים אותו לעיני קהל, מכיוון שהקורונה כבר החלה להתפשט במחוז לומברדי באותם ימים.


אוהדי אטאלנטה במשחק נגד ולנסיה (MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images)

הקשר הישיר בין אוהדי ולנסיה לאוהדי אטאלנטה ולתושבים האיטלקיים בפרט נוצר בעיקר בשל הנסיעות ברכבת התחתית. על פי המקורות הרשמיים באיטליה, הרכבת התחתית הייתה "עמוסה מהרגיל" בשעות הבוקר של יום שני, אז אנשים יוצאים לעבודה אחרי סוף שבוע ארוך, מה שיצר הדבקה המונית. בנוסף, התקהלויות של אוהדי ולנסיה במילאנו הובילו לשיחות, שירים ביניהם ואפילו תמונות משותפות שסייעו להתפרצות.

גורם נוסף ואפילו קריטי שגרם להפצת הקורונה בין האוהדים היה שתיית בירה ברחובות העיר. מעבר לכך שאוהדים משתי הקבוצות ישבו יחד בברים, הבעיה הגדולה היא בקבוקי הבירה שעברו מיד ליד וכמובן שגם מפה לפה. בכתבה אף מוסיפים שגם אחרי המשחק, על אף ה-4:1 (או בגלל התוצאה), אוהדים רבים יצאו לשתות וכך יצא שבזמן שהספרדים השתכרו כדי לשכוח את המשחק, האיטלקים חגגו ניצחון שמציב אותם עם רגל וחצי ברבע הגמר. כידוע, בגומלין שנערך בספרד ללא קהל בכלל, אטאלנטה השלימה את המלאכה עם ניצחון נוסף, 3:4.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי