"פצצה ביולוגית": הקורונה התפשטה בגלל משחק כדורגל?

אוהדי אטאלנטה
אוהדי אטאלנטה | Eurasia Sport Images / Contributor

לפי ראש העיר של בראגמו, ג'ורג'יו גורי, קיימת אפשרות ש-40 אלף הצופים שהגיעו בחודש שעבר למשחק בין אטאלנטה לוולנסיה בסן סירו נדבקו בווירוס

(גודל טקסט)

האם נגיף הקורונה התפשט באיטליה ובספרד בגלל משחק כדורגל? ב-19 בחודש פברואר אירחה אטאלנטה את ולנסיה בסן סירו, למשחק הראשון מבין שנים בשלב שמינית גמר ליגת האלופות. כ-40,000 צופים – כולל אוהדים שעשו את הדרך מספרד, נכחו באצטדיון – כל זאת ארבעה ימים בלבד לאחר שאובחן החולה הראשון בארץ המגף.

לפי ג'ורג'דיו גורי, ראש העיר של ברגמו, קיימת אפשרות שכל מי שנכח באצטדיון שילם על כך מחיר כבד: "אם הווירוס כבר התפשט בתקופה ההיא, כל 40 אלף האוהדים נדבקו. אף אחד לא ידע אז שהווירוס כבר מתפשט, אבל המשחק הזה היה פצצה ביולוגית. המצב הקשה כיום קשור למשחק ההוא. המון אנשים מהעיר הגיעו לסן סירו והמחלה פשוט עברה מאחד לשני בקצב מסחרר".

מרבית הצופים בהתמודדות ההיא הגיע למילאנו מברגמו, שכידוע נפגעה מהקורונה יותר מכל עיר אחרת באיטליה עם קרוב עם כמות עצומה של נדבקים ומתים. לפיכך, באיטליה ובספרד סבורים שקיימת אפשרות שאותו משחק בסן סירו הוא אחד הגורמים לכך. במקביל, זה בוודאי לא מקרי ש-35 אחוז מאנשי ולנסיה חלו בווירוס, יותר שחקנים מבכל קבוצה אחרת בליגה הספרדית, ובעיר לא מסתירים את דעתם הנחרצת: לולא הנסיעה ב-18 בפברואר למילאנו, לפחות מרבית החולים מאנשי המועדון והשחקנים לא היו נדבקים.

בוולנסיה מגדירים את ההחלטה לקיים את המשחק מלכתחילה כ"מקוממת" וטוענים שאסור היה לקיים אותו לעיני קהל, מכיוון שהקורונה כבר החלה להתפשט במחוז לומברדי באותם ימים. הקשר הישיר בין אוהדי ולנסיה לאוהדי אטאלנטה ולתושבים האיטלקיים בפרט נוצר בעיקר בשל הנסיעות ברכבת התחתית. על פי המקורות הרשמיים באיטליה, הרכבת התחתית הייתה "עמוסה מהרגיל" בשעות הבוקר של יום שני, אז אנשים יוצאים לעבודה אחרי סוף שבוע ארוך, מה שיצר הדבקה המונית. בנוסף, התקהלויות של אוהדי ולנסיה במילאנו הובילו לשיחות, שירים ביניהם ואפילו תמונות משותפות שסייעו להתפרצות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי