נדבק ראשון בברצלונה, נדאל וגאסול מגייסים תרומות | עדכונים שוטפים

קאמפ נואו
אצטדיון קאמפ נואו | Alex Caparros/Getty Images

לפי הדיווחים, בדיקתו של ראש הצוות הרפואי נמצאה חיובית. וגם: ספורטאי העל של ספרד פתחו בקמפיין להשגת 11 מיליון יורו, דראפט ה-WNBA ייערך בפורמט דיגיטלי באפריל והברנבאו והמרקאנה יועמדו לצרכים רפואיים

קבוצות: ולנסיה
(גודל טקסט)

הכדורגל העולמי, כמו החברה כולה, מנסה להתרגל למציאות החדשה שנכפתה עליו בשל התפשטות מגיפת הקורונה. לצד הבעיות הקשות של המועדונים אנחנו רואים יוזמות יפות של השחקנים שמוכנים לקצץ בשכר, הירתמות של כוכבי על ומסרים מעודדים ברשתות החברתיות. כאן בספורט1 נמשיך לרכז לכם כמדי יום את כל החדשות החמות בנוגע לקורונה.

כל העדכונים יום חמישי 26.3
* דראפט 2020 בליגת ה-WNBA, ליגת הנשים כמובן, ייערך כמתוכנן ב-17.4. עם זאת, ההצבעה תהיה דיגיטלית וללא נוכחות של שחקנים ואנשי תקשורת. 


* ההתאחדות האנגלית בכדורגל הודיעה כי כל ליגות הכדורגל החובבניות וכן ליגות הנשים (להוציא את הפרמיירליג), הסתיימו. כל התוצאות מבוטלות והמשמעות היא שלא יהיו עולות, יורדות או אלופות.


* סוכנו של כריסטיאן ווד, שחקנה של דטרויט פיסטונס והכדורסלן השלישי ב-NBA שאובחן כנושא נגיף הקורונה, אמר שהוא החלים לחלוטין ומרגיש מצוין.

* בשל משבר הקורונה: איגוד הטניס בישראל הקים קרן למען מאמני טניס עצמאיים. באיגוד פנו לבעלי אמצעים וכצעד פתיחה הקציבו 50,000 שקלים למאמנים שאינם יכולים לקבל דמי אבטלה. המנכ"ל אבי לחיאני: "המטרה לסייע ולו במעט למאמנים שיוכלו לחזור איתנים כלכלית ונפשית לעבודתם"

* בספרד מדווחים שיש נדבק ראשון בברצלונה, כאשר הבדיקה של ראש הצוות הרפואי ראמון קנאל נמצאה חיובית, כאשר גם ראש הצוות הרפואי של קבוצת הכדוריד נדבק.


* רפאל נדאל ופאו גאסול, שניים מהספורטאים הגדולים בתולדות הספורט הספרדי, רוצים לעזור למדינה להתמודד עם מגיפת הקורונה ושמו לעצמם יעד להשגת תרומות בגובה 11 מיליון יורו. הם פתחו ביוזמה נהדרת וביקשו מספורטאים אחרים להתווסף: "הספרדים מעולם לא הכשילו אותנו, הספורטאים, הם תמיד היו לצדנו ברגעים שמחים וברגעים שקשה. מה שהשגנו זה לא מעט בזכות התמיכה שלכם. אז עכשיו אנחנו לא יכולים להיכשל. הגיע הזמן שהספורט הספרדי ישיג את הניצחון הטוב ביותר שלו", אמר הטנסיאי בסרטון ברשתות החברתיות.


גאסול כתב: "לאורך כל הקריירה תמיד הרגשתי את מחיאות הכאפיים שלכם בניצחון והעידוד בהפסדים. כעת אנחנו עומדים בפני סיטואציה חסרת תקדים, פחות או יותר כולנו סובלים מהשלכות המגיפה הזו, אך מעל כולם נמצאים אנשי הבריאות שמטפלים בנו, הם בחזית. אין להם את האמצעים הדרושים לכך. היום אנחנו רוצים להשיג את הניצחון הטוב ביותר שלנו", סיכם.

* ריאל מדריד העמידה את אצטדיון הסנטיאגו ברנבאו לטובת הרשויות בספרד. המגרש הביתי של הבלאנקוס ישמש כמרכז לאחסון חומרים סניטריים. בנוסף, גם אצטדיון המרקאנה בברזיל יהפוך בתקופה הקרובה לבית חולים שדה.

* מרקו מטראצי, בלם העבר האיטלקי, יעשה מכרז על החולצה שלבש בגמר מונדיאל 2006, אז קיבל את הנגיחה המפורסמת מזינדין זידאן וכמובן זכה בגביע הנחשק מכולם. את הרווחים הוא יתרום לצלב האדום באיטליה על מנת לעזור במאבק נגד הקורונה.

* הנהלת ליגת ה-VTB, המורכבת מאיחוד של קבוצות הכדורסל החזקות ביותר במזרח אירופה, כולל נציגות היורוליג צסק"א מוסקבה, חימקי מוסקבה וזניט סנט פטרסבורג, החליטה לבטל את העונה באופן סופי לאחר שיחת ועידה בין ראשי הקבוצות.

* צ'רלטון אתלטיק ספדה לאחד האוהדים המפורסמים ביותר שלה, סב לואיס, שנכנע לנגיף הקורונה והלך לעולמו בגיל 38 אחרי שנכח ב-1076 משחקים רצופים של הקבוצה. "סב היה הלב והנשמה של משפחת צ'רלטון והתגאה כל כך בעובדה שהגיע לכל משחק, בית או חוץ, מאז פברואר 1998. ליבם של כל אנשי המועדון עם המשפחה שלו בתקופה קשה זו, תודה לך סב על הנאמנות לצ'רלטון. 'העמק' (האצטדיון הביתי) לעולם לא יהיו אותו דבר בלעדיך".

* בלידס מתנדבים לדחות את השכר לאור המשבר בצל הקורונה. שחקני המועדון, צוות האימון וההנהלה בחרה בצעד המרגש. בקבוצה אמרו כי המהלך יבטיח כי כל 272 אנשי הקבוצה שאינם במשרה מלאה ימשיכו לקבל שכר. בכל מקרה מניחים שם כי השפעת הקורונה תעלה כמה מיליוני פאונד בחודש. "השחקנים הפגינו תחושה מדהימה של אחדות", נאמר מהמועדון.

גם באספניול נוקטים בצעדים כדי להסתגל למשבר הכלכלי. במועדון פנו מהשחקנים וביקשו מהם לקצץ ב-70% עד לרגע בו הקבוצה תחזור לפעילות. לעת עתה אין הסכמה אבל השחקנים מבינים שעליהם לעשות מאמץ כדי שהמועדון לא ייקלע להפסדים קשים. עוד נכתב בדיווח ב"אס" כי השנה השכר באספניול הוא הגבוה בתולדות הקבוצה.

פול פוגבה סיפק לנו עוד הצצה לעבר ביתו המרשים או יותר נכון מגרש המשחקים שלו. הוא חשף את התספורת החדשה שלו ואמר לאוהדים: "כאן אני מבלה את זמני, אני עם הקטן (הבן שלו). אנחנו משחקים כדורגל ומבלים. אני מכדרר וחולף על פניו עד שייגדל ויעשה לי את אותו הדבר. אלה דברים שאתה יכול לעשות בבית אם יש לך גינה. אנחנו משחקים, שוברים דברים, מבקשים סליחה מההורים וממשיכים – אני צוחק! "אראה אתכם שוב בקרוב על המגרש, לא זה, הגדול, תישארו בבית, בסדר?"

* נשיא ההתאחדות האיטלקית טוען שהליגה עשויה לחזור רק בחודש יולי. לדיווח המלא – לחצו כאן.

* קשר קליארי, ראג'ה ניינגולאן, מודה שהמצב הנוכחי בלתי נסבל וחושש בעיקר לגבי אשתו החולה בסרטן: "וירוס הקורונה הוא בעייה גדולה, אנחנו מדברים רק על זה. לקלאודיה יש מערכת חיסון חלשה ולכן היא נמנעת מבתי חולים, ויש רשימת המתנה. כשאני יוצא לקניות, יש סיכון שאני עלול להידבק, ואני חושש מאוד שאני עלול להעביר לה את זה. אני מקווה שעברנו את התקופה הקשה ביותר והדברים הולכים בכיוון הנכון כרגע".

על הכדורגל: "הוא תמיד היה תחביב עבורי ואני שמח שזה הפך למקצוע אבל אני מנסה לחיות כמה שיותר כמו אדם רגיל. הדברים הכי חשובים עבורי הם ההצלחות שלי וחינוך ילדיי. אני רוצה להוות דוגמא גם עבור הורים שיירצו לאמן את הילדים שלהם. אני, בניגוד לאחרים, לא מסתתר".

דני פארחו, קפטן ולנסיה, הקבוצה שסבלה יותר מכולן מספרד ממגיפת הקורונה, שולח אצבע מאשימה: "קשה לחשוב על זה ש-3,000 אוהדים שליוו אותנו לאיטליה במשחק חשוב, נדבקו בנגיף הקורונה. מעטים מדברים עד כמה המשחק הזה היה מסוכן. למזלינו כל השחקנים שנדבקו מרגישים יותר טוב. אני חולק חדר עם חוסה גאיה הרי". כמובן שהוא מדבר על המשחק שהוגדר באירופה כ"פצצה ביולוגית".


דני פארחו (Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images)

* רודי גובר, הכדורסלן הראשון שנדבר בנגיף הקורונה, מסר שמצבו הולך ומשתפר דרך האינסטגרם של הסוכנות שלו, ComSport




* לוקה יוביץ', חלוץ ריאל מדריד, ספג המון כותרות שליליות לאחר שעזב את ספרד למולדתו, מסתמן שבאישור המועדון, ונתפס על ידי השוטרים ברחובות סרביה. החלוץ עשה הפעם מעשה טוב כשפירסם ברשתות החברתיות תמונה של הסנטיאגו ברנבאו וקרא לאוהדים להישאר בבית.

נשיא באיירן מינכן לשעבר, אולי הנס, התראיין ל"קיקר" הגרמני ודיבר על ההשפעות של התפשטות הקורונה: "עולם הכדורגל יהיה שונה. אני לא יכול לדמיין בשנים הקרובות ששחקן יעלה 100 מיליון יורו. הסכומים בשלוש השנים הקרובות ייפחתו, כל המדינות מושפעות".

על עתיד הבונדסליגה אמר: "כל מי שמדבר על תאריכים הוא שרלטן, אף אחד לא יודע. אני חושב שצריך לשחק מאחורי דלתיים סגורות אם אין ברירה, זה לא יפגע בקבוצות במידה ניכרת וכך יהיו גם הכנסות מסוימות מהטלוויזיה. הכי חשוב שלא יצטרכו לקחת סיכונים מיותרים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי