גם בליברפול מבינים: "לא היה נכון לקיים את המשחק נגד אתלטיקו"

שחקני ליברפול מאוכזבים
שחקני ליברפול מאוכזבים | Peter Byrne/PA Images via Getty Images

ראש המועצה המקומית לבריאות הציבור הודה כי המפגש במסגרת ליגת האלופות, אליו הגיעו 3,000 ספרדי, הוא "אחד האירועים שכנראה זירזו את התפשטות הקורונה"

(גודל טקסט)

מניין החולים בקורונה באיטליה ובספרד הינו הגבוה ביותר באירופה, כידוע, ובשתי המדינות כבר הבינו בדיעבד שזו הייתה טעות גדולה לקיים את המשחק בין אטאלנטה לוולנסיה במסגרת ליגת האלופות. בבריטניה, היחס לנגיף לא היה זהיר כל כך בתחילה ואמש (חמישי) פורסם ב"גרדיאן" שגם באנגליה נפל האסימון – לליברפול היה אסור לארח את אתלטיקו מדריד, כך הודה מת'יו אשטון, ראש המועצה לבריאות הציבור בליברפול, שטען כי הזינוק במספר הנדבקים הושפע ככל הנראה מההחלטה לאפשר לאלופת אירופה היוצאת לשחק נגד הספרדים באנפילד בנוכחות קהל.

"זו לא הייתה החלטה נכונה לקיים את המשחק", אמר אשטון, "אנשים לא מקבלים החלטות רעות בכוונה, אולי חומרת המצב לא הובנה באותו זמן. למרות שלעולם לא נדע, המשחק נגד אתלטיקו מדריד עלול להיות אחד מאירועי ההתקהלות שזירזו את קצב ההתפשטות בליברפול והוא בהחלט כזה שצריך ללמוד ממנו לקח ולחקור בהמשך, כך שטעויות כאלה לא יחזרו על עצמן". תשעה ימים לאחר המשחק, מספר הנדבקים בליברפול עדיין עמד על 14 בלבד, אך תוך שבועיים הוא עלה ל-309.

יום לפני המפגש בין הקולצ'ונרוס לחבורה של יורגן קלופ, מנהלת הליגה הספרדית הודיעה על קיום שני המחזורים הקרובים בדלתיים סגורות. חברי פרלמנט בליברפול הטילו ספק בהחלטה לאשר את המשחק בנוכחות קהל, אולם בסופו של דבר 54,000 צופים הגיעו לאצטדיון אנפילד, 3,000 מתוכם ממדריד שבה הנגיף כבר הספיק להכות באותו שלב. מאז, כפי שכולנו כבר יודעים, לא רק ענף הכדורגל כולו הושבת כמעט במלואו אלא רוב ענפי הספורט בעולם, כשגם אירועים כמו האולימפיאדה והיורו נדחו לשנה הבאה.

טריפייר ומאנה. זו הייתה טעות לקיים את המשחק (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)
טריפייר ומאנה. זו הייתה טעות לקיים את המשחק (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי