גם זהבי ברשימה: בצרפת בחרו את השערים היפים בתולדות האלופות

ערן זהבי
ערן זהבי | PHILIPPE DESMAZES/AFP via Getty Images

ב'פראנס פוטבול' דירגו את 50 השערים הגדולים בתולדות המפעל והכניסו את המספרת של אקס הפועל תל אביב למקום ה-38. ארבעה שערים של מסי מופיעים גם הם לעומת שלושה של רונאלדו. וגם: מי במקום הראשון?

(גודל טקסט)

במגזין הכדורגל 'פראנס פוטבול' מתגעגעים כמו כולנו ולכן החליטו לדרג את חמישים השערים ביותר בתולדות ליגת האלופות במתכונתה המחודשת החל משנת 1992 וגם יש נציג אחד הישראלי והוא כמובן ערן זהבי. גם באירופה לא היו יכולים להתעלם מהמספרת האדירה של אקס הפועל תל אביב נגד ליון בסטאד דה ז'רלן בדצמבר 2010 ודירגו אותה במקום ה-38 והמכובד.

כוכב ברצלונה וסגן מלך שערי ליגת האלופות בכל הזמנים ליאו מסי, נמצא לא פחות מארבע פעמים ברשימה המוכבדת. הסללום האדיר נגד ריאל מדריד ב-2011 נכנס למקום ה-39, הגול בגמר ליגת האלופות בשנת 2009 מול מנצ'סטר יונייטד נכנס למקום ה-33, הצ'יפ המפורסם על מנואל נוייר היה במקום ה-28 והכדור החופשי נגד ליברפול אשתקד הגיע עד למקום ה-14.

גם למלך שערי המפעל כריסטיאנו רונאלדו יש נציגות מכובדת ברשימה עם שלושה גולים כאשר הבכיר ביניהם, המספרת נגד יובנטוס ברבע גמר האלופות ב-2018 הגיע עד למקום השלישי. בנוסף גם הבעיטה האדירה מרחוק נגד פורטו ב-2009 (מקום 23) והבעיטה החופשית נגד ארסנל, גם היא ב-2009 (41) נכנסו ל-50 הראשונים.


לגבי המקום הראשון לא הייתה שאלה. זינדין זידאן (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)

פרט למספרת של CR7 שכאמור הגיעה למקום השלישי, לחמישייה הראשונה הגיעו המספרת של פיליפ מקסס במילאן ב-2012, הגול מהחצי של דיאן סטנקוביץ' באינטר ב-2011, המספרת הכמעט לא הגיונית של מאורו ברסאן בפיורנטינה ב-1999 ובמקום הראשון נמצא כמובן הגול הכי אייקוני של המפעל והוא – ניחשתם נכון הוולה של זינדין זידאן בגמר ליגת האלופות נגד לברקוזן ב-2002 ושכנראה יהפוך לעד לגול המוכר ביותר של הכדורגל האירופי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי