מוקדמות ליגת האלופות בסכנה, אלופת ישראל לא תשתתף?

יונתן כהן, טרנט סיינסבורי
יונתן כהן, טרנט סיינסבורי | מאור אלקסלסי

לפי דיווח של "הטיימס", אופ"א בלית ברירה בוחנת אפשרות לקצר או אפילו לבטל את שלב המוקדמות בעונה הבאה. גם בליגה האירופית עשוי להתבצע שינוי במסלול לשלב הבתים

(גודל טקסט)

באנגליה ובסקוטלנד מדווחים ב-24 השעות האחרונות, לקראת הפגישה של בכירי אופ"א, חדשות שבוודאי מדאיגות את קבוצות הצמרת בישראל: לפי הפרסום שמקורו ב"הטיימס", אופ"א שוקלת לקצר באופן משמעותי ואפילו לבטל את משחקי המוקדמות בליגת האלופות ובליגה האירופית, שני תרחישים שמשמעותם עלולה להיות שהקבוצות הישראליות כלל לא יזכו לשחק בעונה הבאה במפעלים האירופיים.

אופ"א, כידוע, דורשת מכל הליגות באירופה לשחק כל עוד הדבר מתאפשר וזוכה לאישור הממשלה. בנוסף, לדרישת אופ"א, עד ה-25.5, בעוד שבועיים מהיום, על כל הליגות להגיש תוכנית מסודרת שמבהירה כיצד הן חוזרות לפעילות ומתי יסתיימו. מכיוון שעוד בתוך חודש יולי יהיו ליגות בפעולה, והרצון לסיים את ליגת האלופות והליגה האירופית במהלך חודש אוגוסט, לא ברור אם יהיה ניתן לקיים את משחקי המוקדמות לקראת עונת 2020/21 בליגת האלופות ובליגה האירופית.

אם יקוצר שלב המוקדמות, לפי "הטיימס" הבריטי כאמור, ייערך רק סיבוב אחד או שניים של משחקי מוקדמות – מכיוון שאלופת ישראל מצטרפת למעגל המשחקים בסיבוב המוקדמות השני מתוך ארבעה (כולל הפלייאוף), לא ברור אם האלופה הבאה, ככל הנראה מכבי תל אביב או מכבי חיפה, תזכה להזדמנות. כידוע רק שש קבוצות מתוך 32 במפעל מגיעות משלב המוקדמת. בליגה האירופית הסיטואציה פשוטה יותר וייתכן שבכל זאת ישראל תזכה לנציגה, מכיוון ששם 31 קבוצות מעפילות מהמוקדמות.

למרות שראשי אופ"א ידונו היום, החלטה בנושא המפעלים האירופיים צפויה להתקבל ב-27.5, לאחר שכבר יהיו תשובות סופיות מכל 55 ההתאחדויות באירופה בכל הנוגע לתאריכים ומועדים רלוונטיים בחודשי הקיץ.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי