מאמן אטאלנטה חשף: "הרגשתי שיש לי קורונה לפני המשחק, פחדתי להגיע לביה"ח"

ג'יאן פיירו גספריני
ג'יאן פיירו גספריני | MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images)

המשחק נגד ולנסיה בברגמו נחשב לפצצה מתקתקת שהביאה להתפרצות המונית. גספריני נזכר: "הרגשתי לא טוב לפני המשחק ולאחר מכן לא ישנתי יומיים. איבדתי את חוש הטעם שלי". הוא הוסיף בהומור: "פחדתי למות"

קבוצות: אטאלנטה
(גודל טקסט)

הכדורגל העולמי היה מושבת כמעט חודשיים וחצי בשל התפשטות נגיף הקורונה, כשאיטליה הייתה המדינה שסבלה הכי הרבה מהנגיף. רבים רואים במשחק בין אטלאנטה לוולנסיה כפצצה מתקתקת, הערב בו המגיפה התפשטה. מאמן אטלאנטה, ג'יאן פיירו גספריני, דיבר לראשונה על המשחק וחשף שהוא נשא את הנגיף בעת המשחק.

ברגמו היה אחד ממוקדי המגיפה באיטליה, כאשר 40 אלף אוהדים נסעו למילאנו ובחזרה והצטרפו לחגיגות אחרי אותו 1:4 היסטורי בשמינית גמר ליגת האלופות. גספריני שחזר בראיון ל"גאזטה דלה ספורט": "הרגשתי לא טוב יום לפני המשחק, ואחר הצהריים הרגשתי עוד יותר גרוע. אם תסתכלו על התמונות תראו שאני לא נראה טוב. שני לילות לאחר מכן לא ישנתי. לא היה לי חום, אבל הרגשתי כאילו".

גספריני היה נחרץ: ""כל שתי דקות אמבולנס היה עובר, שכן יש בית חולים ליד מגרש האימונים, זה נשמע כמו אזור מלחמה. בלילה חשבתי מה יקרה אם אני אכנס גם כן לבית החולים הזה? אני לא יכול למות עכשיו, יש לי עוד כל כך הרבה להספיק". לאחר מכן הוסיף שזו הייתה בדיחה כדי להקל על מצב הרוח, אבל מצד שני הוא באמת חשב על זה.


אטלאנטה מביסה את ולנסיה (MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images)

בדיעבד התברר כי חוסר טעם הוא אחד התסמינים של המחלה, וגספריני הודה שטעם את ארוחת השף והרגיש שהוא אוכל מים ולחם. "מעולם לא עברתי בדיקה משום שלא סבלתי מחום, כיבדתי את תנאי הבידוד, אך לפני עשרה ימים בבדיקת הדם אישרו שיש לי את הנגיף. יש לי את הנוגדנים אך זה לא אומר שאני חסין עכשיו".

האיטלקי סיפר על הדיסוננס העצום בין השמחה מההישג ההיסטורי לבין העצב הגדול בשל המתים: "ייקח לנו שנים להבין מה קרה, זה היה מרכז הטרגדיה. בכל פעם שאני חושב על זה, זה מרגיש מופרך. שיא ההצלחה הגיע במקביל למעמקי הייאוש בברגמו".

על חידוש המשחקים אמר: "אטלאנטה יכולה לעזור לברגמו לקום על הרגליים תוך כיבוד כל הכאב והאב של כולם. יקח עוד זמן רב עד שנוכל לראות את האוהדים שמחים בכיכר או בשדה התעופה, אבל הקבוצה נותרה הסמל של ברגמו. אף אחד מהשחקנים לא עזב את העיר בזמן ההסגר והם ייצגו את ברגמו על המגרש".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי