העניין הוכפל: ערן זהבי ודיא סבע פותחים עונה בליגה הסינית

ערן זהבי עם האלק
ערן זהבי עם האלק | הליגה הסינית

הממשלה מחריבה את אברגרנדה, שנחאי SIPG מכוונת לאליפות שנייה, השקעות העתק נחלשות ותופעת האזרוח צוברת תאוצה: יעקב זיו מוכן לעונה החדשה ולמפגש בין צמד הישראלים לג'ורדי קרויף כבר במחזור הפתיחה

(גודל טקסט)
הליגה הסינית חוזרת. הבוקר (שישי) תצא לדרך עונה חדשה במזרח הרחוק, כשמלבד הצטרפותו של דיא סבע לערן זהבי בגוואנגז'ו RF, יש לא מעט שינויים בולטים – ואולי בראשם היחלשות התופעה של רכישת שחקנים זרים בעלי שם עולמי בסכומים אסטרונומיים, והחלפתה בתופעת צירוף שחקנים בעלי שורשים סיניים.


הגבלת מספר הזרים, רק שלושה יכולים לשחק בכל קבוצה בזמן נתון, ומנגד האפשרות לאזרח כאלה בעלי שורשים סיניים, הובילה לסיטואציה חדשה ומוזרה למדי. כחלק מהרצון להתנגד לאזרוח המוני – הכל יחסי כמובן – הודיעה ההתאחדות הסינית שלפחות בשני המחזורים הראשונים "הזרים הסינים" לא יוכלו לשחק. כעת הדגש במדינה מהליגה הסינית הוא לשפר את הכדורגלן המקומי ולחזק את הנבחרת, ולכן ההשקעה בליגה פחתה וגם הרצון למנוע מאותם מתאזרחים לשחק נובע מכך שמדובר בשחקנים ברמה נמוכה ברובם, שרק בשל אזרחותם צורפו לקבוצות.


כמובן שגוואנגז'ו RF מעניינת אותנו יותר מכל הקבוצות, בזכות נציגות ישראלית כפולה לראשונה בליגה הסינית – ערן זהבי ודיא סבע. מומחי הכדורגל בסין סבורים שהקבוצה של דראגן סטויקוביץ' עשויה להיות אחד הסוסים השחורים בליגה ולבצע קפיצה קדימה אחרי עונה מאכזבת בה סיימה במקום עשירי. הרכש הבולט, עם כל הכבוד למלך שערי ליגת העל, הוא מוסא דמבלה מטוטנהאם שעלה 12 מיליון יורו ואמור להביא הרבה ניסיון ולהפוך את הקישור ליעיל יותר כשהיריבות תוקפות את RF, שסבלה מהגנה חלשה במיוחד. בנוסף נרכשו על ידי RF ארבעה סינים ושניים חזרו מהשאלה.



זהבי וסבע במחנה האימונים באוסטרליה (האתר הרשמי של גוואנגז'ו RF)


כמובן שהכוכב הגדול של הקבוצה היה ונשאר ערן זהבי, שהציפייה ממנו היא להמשיך את קצב הבקעת השערים המדהים – 58 ב-71 משחקים. לגבי סבע אומרים שהוא סימן שאלה, אבל בעל נתונים טובים ושהמפתח להצלחתו תהיה התאקלמותו. הזר הרביעי שנשאר הוא דושקו טושיץ' הסרבי. RF תשחק מחר (שבת, 09:30 בספורט1) בחוץ נגד צ'ונגצ'ינג ליפאן אותה מאמן ג'ורדי קרויף. אגב, כמו שבוודאי הבנתם, לא תזכו לשמוע יותר את שמו של רנאטיניו במדי RF, מכיוון שהוא הושאל לטיינג'ין צ'וונג'ן.


אז RF אולי לא תתמודד על האליפות, אבל יש ארבע קבוצות שנחשבות מועמדות לזכייה בתואר אחרי שבשנה שעברה שנחאי SIPG עשתה היסטוריה וזכתה בתואר לאחר שליטה מוחלטת של גוואנגז'ו אבגרנדה שזכתה בשבע אליפויות רצופות. SIPG נשארת הקבוצה שמועמדת לאליפות, למרות שמכרה את חלוצה הסיני ומלך השערים וו ליי לאספניול. המאמן הפורטוגלי ויטור פריירה מאמין שהזרים שלו האלק, אוסקר ואלקסון ימשיכו לתת את הטון. המועדון החליט לתת צ'אנס להרבה צעירים מקומיים וממשיך עם הזר הרביעי הפחות מוכר אודיל אחמטוב, קשר אוזבקי.



קרויף מתכונן למשחק מול זהבי בעונה שעברה. נפגשים כבר בפתיחה (מסך)


אברגרנדה תנסה להחזיר לעצמה את האליפות עם המאמן פאביו קנבארו שהושאר בתפקיד למרות הכישלון. הקבוצה הכי עשירה בסין אמורה בסופו של דבר, לפי החלטת ממשלת סין, להתבסס רק על שחקנים מתוצרת בית מכיוון שמשרד הספורט הסיני וההתאחדות הסינית לקחו את הקבוצה כספינת הדגל של הכדורגל הסיני והמשמעות היא שבאופן מוזר מותר לה לשחק עם שני זרים בלבד על הדשא, בניגוד לשאר קבוצות הליגה שיכולות לשתף שלושה בעת ובעונה אחת.


בכלל, הסינים מבצעים באברגרנדה ניסיונות די מגוחכים. למשל, מכל 18 שחקנים שיהיו בסגל לכל משחק, שלושה שחקנים שונים צריכים להיות מוחלפים בכל פעם כך שכל הסגל ישחק בסופו של דבר ולכל שחקן יהיה מדד לפי שערים שכבש ונתונים משפיעים נוספים. הגרועים ביותר יורדו למקומות האחרונים אחרי שכולם ישחקו ויקבלו הכי פחות דקות משחק. "אבגרנדה הפכה למעבדת הניסיונות הפרטית של הממשלה", נכתב בתקשורת הסינית. הכוכבים אלן קרדץ וריקרדו גולארט עזבו וכדורגלן אנגלי בשם טיאס בראונינג, אקס אברטון וסנדרלנד, הגיע לאחר שבעבר נחשב לכישרון גדול. פאוליניו נרכש סופית מברצלונה, טליסקה נשאר והגיע גם חלוץ פרואני בשם רוברטו סיוקו מאוניברסיטריו שלא מוכר. מכל המכירות, הרכישות וההשאלות אבגרנדה הפסידה כ-81 מיליון יורו. נרכש גם הבלם הדרום קוריאני ז'י סון פארק.


שאנדונג לוננג היא קבוצה נוספת שתילחם על התואר, כאשר הרכש הנוצץ הוא הבלגי מרואן פלאיני שהגיע ממנצ'סטר יונייטד. למאמן מונה לי קסיואפנג, לשעבר כוכב המועדון שזו הקבוצה השנייה בלבד שהוא יאמן. את לוננג מוביל כבר במשך שלוש שנים החלוץ האיטלקי גרציאנו פלה.



פלאיני. חיזוק רציני ללוננג ולפלה (Gettyimages)


גואן היא המועמדת הרביעית לתואר, כשלזכותה ממוצע של 66 אלף צופים למשחק ב"איצטדיון הפועלים" בבייג'ינג, אוהדים שלפעמים עושים את ההבדל. היא מצוידת בשלושה זרים איכותיים באמת: רנאטו אאגוסטו, סדריק וג'ונתן ויירה. בנוסף היא החתימה את הבלם הדרום קוריאני קים מין-ג'ה. המאמן הגרמני רוג'ר שמיט ימשיך להדריך אותם.


עוד רכישות גדולות בסין לקראת העונה החדשה: מארק האמשיק הגיע לדליאן ייפנג ששילמה עליו 20 מיליון יורו לנאפולי. הסלובקי הגיע עם רקורד של מלך השערים בנאפולי אחרי 121 כיבושים ב-420 משחקים וגם היה קפטן הקבוצה. הוא מועמד להיות אחד הכוכבים הגדולים של הליגה ובתמונה שלהלן תוכלו לראות את אחת הסיבות שבזכותן הוא בחר לעזוב לסין. גם סנדרו ואגנר שחתם בטיאג'ין טדה בהעברה חופשית מבאיירן מינכן יהיה במוקד העניינים, לאחר שלא קיבל דקות משחק אצל ניקו קובאץ' והחליט לעזוב.


This is reportedly where Hamsik will be living in China. Castle Hotel Dalian. Not too shabby. #Hamsikpic.twitter.com/JeXp1h32Zp

— Everything Napoli (@NapoliAndNaples) February 28, 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי