צפו בתקציר: זהבי נפצע והוחלף, סבע ור.פ הובסו 4:0 אצל שנזן

דיא סבע
דיא סבע | אתר הליגה הסינית

מלך השערים שב ל-11, אך נאלץ לנטוש את כר הדשא אחרי 45 דקות. המארחת נהנתה משלושה פנדלים ומיתרון מספרי של שני שחקנים בדרך לניצחון בדרבי וסיבכה כהוגן את צמד הישראלים, שרשמו משחק חמישי ברצף ללא ניצחון

(גודל טקסט)

המחזור ה-22 בליגה הסינית, האחרון לפני פגרה של כחודש ימים, הגיע בדיוק בזמן עבור גוואנגז'ו ר.פ. זה לא רק שערן זהבי שוב הוחלף בגלל פציעה ושדיא סבע התקשה להשפיע, אלא שגוואנגז'ו ר.פ ספגה הפסד חוץ מביך 4:0 לשנזן, שניצחה לראשונה מאז המחזור השמיני, גם הגיעה הודות לרביעייה ל-20 שערים העונה (ארבעה פחות מזהבי) וטיפסה כעת מעל הקו האדום בעוד יריבתה שוב בעיצומו של משבר.


בניגוד למחזור שעבר, אז הצליחה גוואנגז'ו ר.פ לסיים ב-2:2 נגד האלופה שנגחאי SIPG ללא זהבי שנותר מחוץ לסגל, מלך השערים בסין שב ל-11 וגם ענד את סרט הקפטן, אולם התלונן על כאבים ונאלץ לנטוש את כר הדשא אחרי 45 דקות, זכר לפגיעה מה-5:3 נגד שנגחאי שנואה. גם סבע כמעט שלא הורגש בתבוסה שהובילה לתגובות קשות מאוהדי ר.פ.


שנזן החלה את המחזור כשהיא במקום ה-15 והלפני אחרון ועם משחק חסר, אבל בזכות ניצחונה הראשון מאז המחזור השמיני טיפסה לפחות זמנית למקום ה-14 עם 18 נקודות במאזנה, במרחק של 8 נקודות מר.פ שסופרת חמישה משחקים רצופים ללא ניצחון.


נציין שאמנם היה זה המחזור ה-22, אולם מדובר במחזור דחוי ועל כן ר.פ שיחקה כבר 23 משחקים העונה. המשמעות עבור ערן זהבי היא שהוא יזכה לתקופת התאוששות בעקבות היציאה לפגרה, לפחות עד משחקי הנבחרת, ולאחר מכן יישארו שישה משחקים כדי להבקיע חמישה שערים נוספים, משמע להגיע ל-29 כיבושים ולהפוך לשיאן הכיבושים לעונה בסין.

 


חזר להרכב, אבל ירד כבר אחרי 45 דקות ור.פ התפרקה. זהבי (אתר הליגה הסינית)


שנזן הבקיעה היום שני שערים משלוש בעיטות פנדל וגם נהנתה מיתרון מספרי של שני שחקנים: דייגו סוזה הפורטוגלי כבש בדקה ה-45 אחרי שספק נתפס ברחבה ובהחלטה גבולית הורחק ז'יהונג ז'יאנג, ג'ון מארי הבקיע מ-11 מטר בדקה ה-54 אחרי שטושיץ' גלש ברחבה והסרבי ביצע פנדל נוסף בדקה ה-72 וגם ראה צהוב שני ואדום, אבל הרולד פרסיאדו הקולומביאני נעצר אצל צ'נג. שני שערים בתוספת הזמן מרגלי גאן צ'או וסוזה עם השני שלו קבעו את תוצאת המשחק.


מהלך משחק
דקה 19: החמצת ענק של שנזן. כדור רוחב משמאל, בסיוע הגנת ר.פ שברשלנות לא הצליחה להרחיק, הציב את הפורטוגלי באחד על אחד מול צ'נג ולמזלה הגדול של האורחת הכדור חלף סנטימטרים ליד קורת השער.


דקה 26: מתפרצת שהוציאו לפועל זהבי וסבע הסתיימה בבעיטה של טאנג מיאו שנהדפה לקרן.


דקה 32: ערן זהבי נאבק על כדור מול שחקן יריב וספג כרטיס צהוב מהשופט, ספק אם בצדק.



זהבי לא מאמין שמאבק עלה לו בכרטיס צהוב (אתר הליגה הסינית)


דקה 40: ג'ון מארי מצא את עצמו במרחק של כ-25 מטרים קו ישיר מהשער מול שלושה שחקני הגנה, אז החלוץ הקמרוני הניף את הרגל וסחט הצלה מצ'נג.


דקה 45, 0:1 לשנזן
: בלם גוואנגז'ו ר.פ, ג'יאנג ג'יהונג, תפס קלות את סוזה שניסה להגיע להרמה מימין, השופט פירש את המאבק ביניהם כתפיסה מכוונת של הבלם, הצביע על הנקודה הלבנה וגם שלף כרטיס אדום. אותו סוזה גם היה מי שהעלה את קבוצתו ליתרון.


דקה 45: עמוק בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, מארי התנער משני שומרים ויכול היה להכפיל את היתרון המקומי, אבל שלח כדור גבוה מעל השער.


דקה 46: ערן זהבי, כמו בפעם שעברה שפתח בהרכב, שוב לא הצליח לסיים את המשחק בעקבות הפציעה שספג בחודש שעבר והוחלף על ידי סטויקוביץ' בפתיחת המחצית השנייה.



סבע וזהבי מנסים לשנות את ההחלטה הגבולית (אתר הליגה הסינית)


דקה 54, 0:2 לשנזן: טושיץ' הסרבי גלש בתוך הרחבה וביצע עבירה, בניגוד לפנדל הראשון שנשרק הפעם גם שחקני גוואנגז'ו השלימו ישר עם רוע הגזירה. הפעם היה זה מארי שלא התקשה להכניע את צ'נג מ-11 מטרים.


דקה 72, שנזן החמיצה פנדל שלישי ור.פ נותרה ב-9 שחקנים: לא ייאמן מה שקורה בדרבי של מחוז גוואנגדונג. טושיץ' שוב ביצע עבירה ברחבה וכנראה גם אמר מילים מיותרות לשופט, הותיר את קבוצתו ב-9 שחקנים אחרי ההרחקה בחצי הראשון והפעם הקולומביאני שעלה מהספסל, הרולד פרסיאדו, קיבל את האישור לבעוט מהנקודה הלבנה. צ'נג הדף היטב, סוזה כבש מהכדור החוזר, אבל בסיוע ה-VAR השער נפסל מכיוון שהפורטוגלי נכנס לרחבה לפני שהכדור נבעט.


דקה 90, 0:3: טעות של השופט אפשרה לגאן צ'או להצטרף לחגיגת הכובשים, כשהבעיטה שלו לפינה הקרובה הצליחה בכל זאת לחדור בין ידיו של צ'נג.


דקה 90, 0:4: עוד מסמר בארון של ר.פ. קרן מימין הסתיימה בנגיחה של סוזה, שהשלים צמד וחתם את תוצאת המשחק.



נעץ את המסמר האחרון. סוזה (אתר הליגה הסינית)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי