רונן קצב: "לדעתי הליגה הסינית שוב תידחה, אולי פיפ"א תיתן אישור מיוחד לשחקנים"

ערן זהבי
ערן זהבי | Fred Lee / Contributor

סוכנם של זהבי וסבע דיבר ברדיו 103FM: "במרץ גוואנגז'ו אמורה לצאת למחנה אימונים בדובאי, אך אני לא מאמין שייתנו לשחקנים הסינים להיכנס". ההכנה לסקוטלנד: "המצב לא אידאלי"

(גודל טקסט)

בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, עתידה של פתיחת העונה של הליגה הסינית בספק וכך גם עתידם של ערן זהבי ושל דיא סבע. צמד שחקני נבחרת ישראל קיבלו אישור מגוואנגז'ו ר.פ. להתאמן עם מכבי תל אביב ומכבי נתניה לקראת משחק נבחרת ישראל נגד סקוטלנד, אך עדיין לא ברור היכן ומתי יערכו את הופעת הליגה הבאה שלהם. סוכנו של השגרירים בסין, רונן קצב עשה מעט סדר בבלאגן בתכנית הספורט של רדיו 103FM. 

המצב בסין: "לדעתי הליגה לא תחודש ב-15 באפריל. כל הזרים נמצאים מחוץ לסין וגם כך הקבוצות. לא מחזירים אותם לשם מחשש שיידבקו. מחכים לראות מה יחליטו".

השחקנים לא יכולים לקבל אישור מיוחד לחתום בקבוצות: "שאלה מצוינת, זה מאוד תלוי אם הליגה תתחיל בזמן, אבל לתחושתי הליגה שוב תידחה ואולי כן תגיע בקשה מצד השחקנים הזרים. החוזים עדיין תקפים ואם מישהו יעזוב הוא ירצה לעזוב לחצי שנה בלבד ויידע לשמור על הזכויות שלו. צריך לזכור שהמטרה של פיפ"א היא קודם כל לתת לשחקנים לשחק, אז ייתכן שיהיה תקדים".


ערן זהבי באימון מכבי תל אביב. הליגה הסינית שוב תידחה? (האתר הרשמי)

ההכנה של גוואנגז'ו לקראת תחילת העונה: "בתחילת מרץ הם צפויים לצאת למחנה אימונים בדובאי, אבל לדעתי לא ייתנו לשחקנים הסינים להיכנס ובכלל לא יהיה מחנה אימון. בכל מקום בעולם מכניסים את הסינים לסוג של הסגר של שבועיים ובגלל זה המצב מעט בעייתי. רפא בניטס למשל מתעקש להישאר עם שחקניו בספרד".

ערן זהבי ודיא סבע יהיו מוכנים לחזור לסין? "אם כבר מדברים על המגפה בואו נשים את הדברים בפרופורציה. עדיין אף אחד לא מת בגוואנגז'ו. בינתיים רק 1,000 איש מתו מהמחלה ויחסית למחלות אחרות המצב לא חמור מדי. אני מתאר לעצמי כשיהיה אפשר לחזור הם יחזרו. אנחנו בוחנים את המצב יום יום, אני בקשר עם הקבוצה בסין ומתנהלים על פי ההוראות וכמובן שומרים על עצמינו".

האם ההכנה של זהבי וסבע יספיק למשחק הנבחרת: "גם ערן שדו מאמן הכושר של ר.פ. נמצא פה אבל כמובן שזה לא מספיק ולכן הם מתאמנים בקבוצות, אנחנו דואגים לעשות משחקי אימון ובסופו של דבר זו תהיה החלטתו של המאמן".


"האימונים עם ערן שדו לא מספיקים". ערן זהבי ודיא סבע יפתחו נגד סקוטלנד (אודי ציטיאט)

מה ההפסדים בסין אם העונה לא תחודש: "קודם כל החוזים הם חוזים והם אמורים לשלם כרגיל. ממה שאני הבנתי שיש הבטחה מההתאחדות הסינית שהם מכוסים בסוג של ביטוח".

האם הגיעו הצעות לערן זהבי: "האמת שהיו לנו כמה אופציות, הסינים לא רצו שילך. גם טוטנהאם רצתה לפי מה שראיתם. שוב הכל יכול להיות אבל הסינים לא כאלה לאג'רים. אם הליגה תיפתח באפריל לא ייתנו להם לצאת בכל אופן. אבל אני באמת לא יודע מה יהיה. אני מנסה להתעדכן כל יום. גם הזרים שעזבו הם עברו בהשאלה בגלל החוזה בסין, הם לא מוכנים לוותר על הסכומים הגדולים בסין".


ערן זהבי. בגוואנגז'ו לא נתנו לו ללכת (אתר הליגה הסינית)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי