ג'ורדי קרויף: "ביטול העונה בהולנד זו טעות היסטורית"

שחקני אייאקס חוגגים
שחקני אייאקס חוגגים | MAURICE VAN STEEN/ANP/AFP via Getty Images

אקס מכבי ת"א כועס על המצב במולדתו: "יש סתירה גדולה בין החזרה ללימודים במאי לבין הנעשה הספורט. מה בער לקבל החלטות ארבעה חודשים קדימה?". וגם: ההשלכות העתידיות ולמה אשתקד זה לא היה קורה

קבוצות: אייאקס
(גודל טקסט)

חובבי הכדורגל ההולנדי החמיצו פנים עם ההכרזה הרשמית על ביטול הליגה, על אחת כמה וכמה לאור מאבק האליפות הצמוד בין אייאקס ואלקמאר שהיו בשוויון נקודות. מדובר, כזכור, בליגה הגדולה הראשונה שנוקטעת בצעדים כה משמעותיים, בלחץ הממשלה כמובן. מעניין מה יוהאן קרויף ז"ל היה אומר זאת, ימים ספורים אחרי שהיה אמור לחגוג את יום הולדתו ה-73. בינתיים, בנו ג'ורדי, המנהל המקצועי של מכבי תל אביב לשעבר וכיום מאמן נבחרת אקוודור, מתח ביקורת קשה הנעשה. הסערה בטח לא שככה.

"הולנד טעתה ובגדול", כתב קרויף בטורו הקבוע ב"ספורט" ובפתח דבריו דיבר על הסתירה הגדולה בין האפשרות לחזרה ללימודים ב-11 במאי לבין ההחלטות בפן הספורטיבי. "הם אפילו לא טרחו לבדוק את הדד-ליין שהציגו ליגות אירופאיות אחרות או נקטו בזהירות מסוימת. מה הטעם לקחת החלטה ארבעה חדשים קדימה? מה היה הצורך להחליט כעת?"

קרויף משוכנע כי בשנה שעברה זה לא היה קורה: "אני משוכנע שהולנד לא הייתה מבטלת את הליגה בשנה שעברה בנקודה הזו כשאייאקס עמדה לשחק נגד טוטנהאם בחצי גמר ליגת האלופות לאחר שהדיחה את ריאל מדריד ויובנטוס".

אייאקס חוגגת בברנבאו. "בשנה שעברה זה לא היה קורה" (Gettyimages)

מעבר לך, ג'ורדי כתב על בעייה נוספת שתהיה להולנדים: "כאשר הקבוצות ישחקו במפעלים האירופאים בעונה הבאה, הנציגות מהולנד יהיו איטיות וחלודות יותר, הרי יצטבר יותר מדי זמן ללא כדורגל. מה הטעם באימונים כעת".

הסיבה הגדולה לקבל ההחלטה, לדבריו, נעוצה בכך שלליגה ההולנדית היה קו הצלה פיננסי, שכן הקבוצות כבר קיבלו את מלוא כספם מזכויות השידור. "להן לא היה צורך לעבור את תהליך ה-ERTE (הוצאה לחל"ת)". כמו כן, קרויף האשים את ההתאחדות שלא הייתה חזקה מספיק כדי להעפיל לחץ על הממשלה לכפות את חזרת הכדורגל". "אם הליגות הגדולות באירופה יחדשו את העונה בקיץ, זו תהיה טעות היסטורית של הולנד. אבל אם הכדורגל לא יחזור אז הולנד תהיה התלמיד החכם בכיתה", כתב בציניות.

לסיום קרויף סיפר כי כל הפוסטים השונים והסרטונים לגבי יום הולדתו של אביו יוהאן (73) הקלו עליו ביום הלא פשוט הזה: "רגעים מאוד אמוציונליים עבורי" והוסיף כי מבחינתו אין מחלוקת לגבי בדיקות וירוס הקורונה בכדורגל.

קרויף. כועס על הנעשה במולדתו (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי