קרויף: ברצלונה ואייאקס לא הציעו לאמן, אביא למכבי תל אביב רעב

קרויף. "החתמות שחקנים? נעשה זאת בצורה מסודרת"
ג'ורדי קרויף | אודי ציטיאט

ההולנדי דיבר לראשונה מאז ירד לקווים במסע"ת לקראת טיראנה (חמישי 21:00, ספורט1): "גולדהאר ואני קיבלנו החלטה משותפת שהתאימה לשנינו. היינו מוכנים לעזיבת טל בן חיים" וגם: ההפתעה שמחכה לאוהדים

(גודל טקסט)

"ההחלטה שאאמן התקבלה לאחר גמר הגביע. שוחחתי עם מיץ' גולדהאר וחשבנו שזה הדבר הנכון עבור שני הצדדים", כך הסביר ג'ורדי קרויף את מעברו מעמדת המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב לעמדת המאמן במקומו של האנגולי ליטו וידיגאל. קרויף דיבר במסע"ת לקראת המשחק מול טיראנה ביום חמישי (21:00, שידור ישיר בספורט1) במסגרת הסיבוב הראשון במוקדמות הליגה האירופית. 


"אני כאן בקריית שלום כבר חמש שנים כמנהל ספורטיבי, זה יותר זה ממה שאני ואתם ציפינו", הוסיף ההולנדי, "גולדהאר ואני חשבנו יחד שזה הזמן הנכון ללכת לכיוון חדש והסכמנו על כך די מהר".


קרויף הוסיף: "העובדה היא שאני המאמן עכשיו וזה הכיוון. מה שהיה, כבר לא רלוונטי.  זו ההחלטה ואנחנו שלמים איתה ב-100% אחרי שניתחנו איפה היינו ולאן אנחנו צריכים ללכת, השיחה הייתה נוחה ונעימה והלכנו על זה. קשה להסביר בדיוק למה הדברים האלה קורים, זה קרה. ועכשיו נעשה הכל בשביל להצליח".


מטרות: "אנחנו עובדים עבור תארים, אבל גם להפסיד שני גמרים אומר שעשית דברים טובים כדי להגיע לשם. אני אוהב אינטנסיביות ותשוקה לנצח משחקים, זה מה שאני אנסה להביא. רעב, אם תרצו לקרוא לזה כך".




  

חלוקת התפקידים: "הפוקוס שלי יהיה יותר על המגרש. המנכ"ל יהיה מעורב יותר במשאים ומתנים וזה טוב יותר עבורי, כך אוכל להתרכז יותר במגרש. הדברים לא ישתנו יותר מדי. אני לא מתחיל לעבוד במדינה חדשה, אני כאן זמן רב".


הנוכחות של הבעלים: "גם כשהוא לא מגיע לישראל,  גולדהאר נוכח. הוא רואה את כל המשחקים וזה לא השתנה בחמש השנים שאני עובד אתו במשותף. אני לא יודע מתי הוא יבוא, אני לא סוכן הנסיעות שלו ומה התכניות. הוא רואה הכל והוא מאוד מעורב. הוא תמיד נוכח ואנחנו לא יכולים להתלונן על הבעלים שלנו".





ההצעות מברצלונה ואייאקס:
"אני כאן כי אני רוצה להיות מאמן. ברצלונה לא הציעה לי להיות המאמן שלה. אני ומיץ' קיבלנו החלטה והראש שלי היה איך ורק בכיוון הזה. מה שבא אחר כך כבר לא היה חשוב. הראש שלי היה בתפקיד הזה".

An important first competitive game tomorrow. Our priority is to show we're ready and produce the required intensity levels. #YallaMaccabipic.twitter.com/ylOTcUFbwe

— Jordi Cruyff (@JordiCruyff) June 28, 2017

השינויים הצפויים: ."העובדה שאני מכיר את המועדון נותנת לנו את האפשרות לא לשנות יותר מדי, אבל ברור שמאמן צריך להתרכז יותר במגרש ובאימונים. 80% מהסגל יהיה זהה לזה שהיה בשנה שעברה".


  
השיחה עם הבעלים: "מה שקרה ביני לבין גולדהאר בחדר נשאר שם. קיבלנו החלטה משותפת, הכיוון הזה נוח עבור שנינו. לפעמים קשה להסביר. בינואר לא חשבתי שזה נכון עבורי, עבור השחקנים ועבור המועדון. עכשיו, כשאפשר להתכונן לעונה ויש דרך ארוכה, זה רגע טוב יותר לקחת את התפקיד".




קרויף: "העזיבה של בניון לא היתה מבחירה שלנו" (דני מרון)


עזיבת בן חיים: "לטל הייתה אפשרות בחוזה לעזוב. היינו מוכנים למקרה כזה. טל עזב, הוא היה טוב מאוד במשך ארבע שנים. הוא שונה ומיוחד. עכשיו אנחנו צריכים למצוא דרכים לא לסבול מהעזיבה שלו  בכדורגל למדתי ששום דבר לא בטוח. התכנית שלנו היא לא למכור שחקנים, אלא להתחזק. זה כדורגל ואי אפשר לדעת מה יהיה".

הכישלון בעונה שעברה: "מה שחשוב לי זה האינטנסיביות והיכולת המנטלית. לא היינו טובים מספיק והדרך היחידה לשנות את זה היא לעבוד קשה. השוק עדיין צעיר, עוד מאוד מוקדם, אנחנו לא פרמייר ליג או סרייה א', אנחנו בישראל".


עומר אצילי: "אם הוא היה משחק בספרד הוא לא היה כאן. ככה זה עובד. אני מסתכל על זה מהכיוון השני. הבאנו שחקן עם מוטיבציה שיכול להתקדם ואני מקווה שנרוויח ממנו".


קודמו בתפקיד:
"אני לא אדבר על ליטו וידיגאל. זה היה בשנה שעברה. הפוקוס הוא על העונה ועל המשחק מחר".


על פיטר בוס: "מאמנים שעבדו כאן קיבלו בישראל ביקורת ואז בחו"ל הם מצליחים. הוא שיחק כדורגל שונה, צעיר ומודרני. מדהים שבוס הולך לדורטמונד. מגיע לו קרדיט. אקח חלק מהדברים שלו. אנחנו רוצים לעלות למשחק ולנצח כל משחק".


ע
קרויף: "לדור פרץ יש DNA של מכבי" (אודי ציטיאט)


שוק ההעברות: "עדיין מוקדם בחלון, שוב. הדברים יקרו כשהם קורים. אין לנו עדיין שישה זרים וטוב כי כך אנחנו יכולים לתמרן. יש לנו מקום לזר וזה לא מחייב אותנו לשלם סכומים מופרזים על שחקנים מקומיים".


על אביו המנוח: "אני חושב שיוהאן קרויף המנוח היה אומר לי כיום בדיוק מה שאמר לי לפני חמש שנים כשאמרתי לו לגבי המנהל המקצועי במכבי ת"א. הוא אמר לי ג'ורדי אתה בטוח? לך עם הרגשות שלך. כך שאני חושב שהוא היה בסדר גמור עם זה שאני מאמן".


על יונתן כהן ודור פרץ: "אני חושב שהתהליך שיונתן כהן עשה טוב מאוד. המעבר לרמלה היה טוב מאוד. אתה לומד להיאבק ואני גם חושב שהדרך שלו בבני יהודה הייתה טובה. הוא השתנה מאוד מאז שהיה בן 19 ומשאיר רושם חיובי. לדור פרץ יש DNA של מכבי. הוא היה צריך לשחק ולשחק עם המשכיות. הוא חזר לסגל ויש לו הזדמנות להיאבק על מקומו. אני לא מאמין ב-11 שחקנים בעונה של 70 משחקים. אני מאמין בסגלים עמוקים".


על עזיבתם של בניון ואלברמן: "לא בחרנו שהם יעזבו. לפעמים שחקנים הולכים בכיוונים אחרים. אלה החיים ודברים כאלה יכולים לקרות".


ייני: מקווה שבקרוב הקבוצה תהיה יותר מכביסטית
גם הקפטן שרן ייני דיבר במסיבת העיתונאים והתייחס תחילה להכנות של מכבי תל אביב לקראת טיראנה: "עבדנו קשה במחנה האימונים. היה לי כיף להכיר שחקנים צעירים שהם פוטנציאל טוב לקובצה הבוגרת. שחקנים עם אופי של מכבי. חבר'ה בוגרים שאוהבים לעבוד. אני יודע שחלקם ימשיכו להיות מושאלים ואני רוצה עתיד טוב לקבוצה מהבחינה הזו".


א
ג'ורדי על ייני: "הוא טוב איפה שתשימו אותו, גם בשער" (אודי ציטיאט)


ייני הוסיף: "כרגע לשחקני בית קשה לעלות בגלל שאנחנו רוצים לקחת תארים ולהגיע רחוק באירופה. שחקן צעיר זקוק לדקות ולשפשוף. אני מקווה שבשנים הקרובות הקבוצה תלך על שחקנים מכביסטים עם אופי של מכבי. אני רואה עתיד ורוד מבחינת הצעירים של המועדון".


קרויף נשאל על תרומתו של ייני ועל התיפקוד שלו במגרש וענה: "יש לנו כמה שחקנים בסגל שיכולים להתחרות על עמדת הקשר האחורי. לא תכננו ששרן ישחק בעונה שעברה כמגן שמאלי. הוא היה טוב כשעלה מהספסל מול מכבי חיפה ומאז היה לנו מאזן הגנתי מרשים. אי אפשר לדעת עם שרן, הוא טוב איפה שתשימו אותו, אפילו בשער".


בתוך כך, לפני דקות אחדות פירסמו הצהובים בחשבון הפייסבוק פוסט המכריז על הפתעה שתיערך מחר ב-23:45 לכבוד הלילה הלבן בעיר. מה הם מתכננים?
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי