איקרדי בדרך החוצה? יכול להיות שאינטר כבר מצאה את המחליף

מאורו איקרדי
מאורו איקרדי | Gettyimages

אחרי עונות דומיננטיות בארגנטינה, התערבות מצד האליל דייגו מיליטו ושערי ניצחון מול פארמה וראפיד וינה, לאוטרו מרטינס נראה כמו האיש שהנראזורי הולכים לבנות סביבו את ההתקפה

(גודל טקסט)

מצד אחד, אינטר כועסת על הכוכב הארגנטיני שלה, מאורו איקרדי. החלוץ מסרב להאריך חוזה בקבוצה מבלי שהמשכורת שלו תגדל בצורה משמעותית. הוא החליט לעשות ברוגז עם המועדון אחרי שסרט הקפטן נלקח ממנו ובקבוצה טענו שהוא ביים פציעה ולא יצא ביוזמתו למשחק החוץ בליגה האירופית, שבו ניצחה אינטר 0:1 את ראפיד וינה. אתמול התברר שבדיקות רפואיות הוכיחו שהוא אכן המציא את הפציעה.

אלא שיש ארגנטיני אחר שמציל את הקבוצה. החלוץ הצעיר לאוטרו מרטינס, שכבש את שער הניצחון מול ראפיד וינה ולפני כן בליגה הבקיע שער ניצחון מול פארמה. למזלו של המאמן לוצ'יאנו ספאלטי, החלוץ שנרכש בקיץ מראסינג קלאב תמורת 22.7 מיליון יורו התחיל לספק את התוצרת בדיוק כשנטען שאיקרדי מפריע לו לשחק, כי שניהם דורכים על אותה משבצת. אתמול הצהיר ספאלטי לפני הגומלין בליגה האירופית נגד האוסטרים הערב (22:00, ספורט2) כי לאוטרו ואיקרדי יכולים לשחק ביחד: "הם בעלי תכונות דומות ולאוטרו רק צריך להוכיח לי עדיין שיש לו את אותה יכולת לכבוש כמו זו של איקרדי". זאת אחרי שבנובמבר התלונן לאוטרו באזני התקשורת המקומית במחנה הנבחרת על מחסור בדקות משחק ואמר: "אני לא מרים ידיים. אני מתכוון לעבוד קשה ולהוכיח את עצמי. אני חולם לשחק בקופה אמריקה הקרוב ואחרי כן במונדיאל".

איקרדי מפריע אולי ללאוטרו להתקדם והצעיר אולי אמור להיות מעוניין בעזיבתו, אבל דווקא הוא יצא בהכרזה שכל השחקנים רוצים שאיקרדי יחזור: "אנחנו ממשיכים לתמוך בו למרות שאין לנו השפעה על עתידו. עבורנו הוא שחקן חשוב מאוד. נקווה שיחזור".

בארגנטינה סבורים שלאוטרו יעשה אותו מסלול של כוכבי על ארגנטינים כמו סרחיו אגוארו, גונסלו היגוואין, קרלוס טבס ופאולו דיבאלה. הוא נולד בעיר באהיה בלנקה (המפרץ הלבן) שהיא פרובינציה של בואנוס איירס והלך בעקבות אביו ,שהיה כדורגלן מקצועי והצטרף לקבוצה המקומית ליניירס, שם התבלט עד גיל 17. ב-2014 עבר לראסינג קלאב וכבש בקבוצת המילואים 53 שערים ב-64 משחקים. ריאל מדריד הייתה הראשונה שעלתה על הכישרון באירופה וכבר סיכמה על החתמתו ב-2015, אבל הוא העדיף להישאר ואף דחה את אתלטיקו מדריד בהמשך ואחר כך נתן לאינטר להזיע.


בדרך החוצה? איקרדי (Gettyimages)

את הבכורה שלו עשה בבוגרים כשהחליף את דייגו מיליטו ומאז החלוץ הפך להיות דמות מפתח בקריירה שלו. בארבע עונות בבוגרים הוא כבש 22 שערים ב-48 משחקים ומחיר השחרור שלו נקבע על 18 מיליון יורו. אינטר עבדה במשך חודשים כדי להחתים אותו ועשתה זאת בעזרת שחקני העבר הארגנטינים – מיליטו שהחל וסיים את הקריירה שלו בראסינג קלאב וגם חאבייר סנטי, חבר הנהלת אינטר כיום ששיחק באותה קבוצה. במהלך העונה שעברה התעניין המנהל המקצועי של אינטר פיירו אוסילו ברכישתו, ולבסוף אינטר שילמה עליו 22.7 מיליון יורו.

הכדורגלן המכונה "אל טורו" (השור) הודה שמיליטו היה הדמות שהשפיעה עליו יותר מכל: "למדתי כל כך הרבה ממנו. זה מביך אותי אפילו לדבר עליו. כולנו יודעים איזה שחקן הוא היה. אחד שעזר לי על כר הדשא ובחדר ההלבשה. אנשים שאלו אותי כל הזמן אם אני הולך לריאל מדריד, אתלטיקו או אינטר. תמיד אמרתי שהכדורגל הספרדי מתאים הכי הרבה ליכולות שלי, אבל אהבתי גם כדורגל איטלקי ומיליטו ידע לשכנע".

מאמן ארגנטינה לשעבר חורחה סמפאולי הריח את הכישרון שלו והציב אותו בסגל הרחב של הנבחרת, אבל הוא נופה ממש לפני המונדיאל האחרון. עכשיו הוא בדרך להיות אחוד הכוכבים הצעירים המבטיחים של המאמן החדש ליונל סקלוני. האם זה מה שיעזור לאינטר לוותר על איקרדי? ימים יגידו.


 אינטר עבדה במשך חודשים כדי להחתים אותו. לאוטרו מרטינס (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי