צפו: לקאזט חילץ את ארסנל מפיגור, אובמיאנג קבע 1:3 על ולנסיה

פייר אמריק אובמיאנג
פייר אמריק אובמיאנג | AFP

דיאקאבי נגח יתרון לאורחים בדקה ה-11 והימם את התותחנים בחצי הגמר הראשון, אך הצרפתי השלים מהפך בדקות 18 ו-26, הגבוני שגם בישל לו נעץ את המסמר האחרון בדקה ה-90 ואמרי קרוב לגמר נוסף בליגה האירופית

קבוצות: ארסנל ולנסיה
(גודל טקסט)

שום דבר העונה לא הולך לארסנל בצורה קלה, וגם המחצית הראשונה בדרך לגמר הליגה האירופית הייתה מסובכת וכמעט העמידה את התותחנים בסיכון, אלא שבדקה ה-90 הכל השתנה: ולנסיה כבר היממה את אצטדיון האמירויות אחרי 11 דקות והשיגה שער חוץ יקר, כזה שעוד עלול לעלות ביוקר לתותחנים בגומלין בשבוע הבא במסטאייה, אלא שלמזלם, מי אם לא אלכסנדר לקאזט כבש צמד מהיר ומזער את הנזק באופן ניכר ופייר אמריק אובמיאנג, מי שבישל לו את השער הראשון, בתחילת הדקה ה-90 קבע 1:3 משמעותי במיוחד.


ארסנל הגיעה לחצי הגמר הראשון של הליגה האירופית אחרי הפסדי ליגה מביכים לקריסטל פאלאס, וולבס ולסטר, 0 מ-9 נקודות אפשריות וירידה למקום החמישי שלא מוביל לליגת האלופות, אבל גם ולנסיה מתקשה מאוד בשבועות האחרונים וכבר הידרדרה למקום השישי בספרד. ואכן, למעט 30 דקות ראשונות נפלאות שכללו שלושה שערים, נראה היה שהשתיים מסתפקות ב-1:2 – אלא שאז, במפתיע לאור דקות חלשות של המארחת, אובמיאנג נעץ את השלישי, קבע 1:3 וקירב עד מאוד את קבוצתו למשחק הגמר שייערך באזרבייג'ן בסוף החודש ושם תמתין אחת מבין איינטרכט פרנקפורט וצ'לסי, שסיימו הערב ב-1:1 במפגש הראשון של חצי הגמר השני.


אונאי אמרי, שאימן בוולנסיה בתחילת דרכו ועם סביליה זכה שלוש פעמים ברציפות בליגה האירופית, פתח בהתקפה עם מסוט אוזיל, פייר אמריק אובמיאנג ואלכסנדר לקאזט, במטרה להתקרב לעבר זכייה בתואר משמעותי ולא פחות כדי להבטיח דרך אירופה את הכרטיס לליגת האלופות, אבל בדקה ה-11 כאמור היה הלם בלונדון כאשר מוחטאר דיאקאבי נגח מקרוב לרשת של צ'ך.



לקאזט חוגג את הבישול מאובמיאנג. צמד נהדר, תרתי משמע (Gettyimages)


אז אובמיאנג, שפתח כקיצוני שמאלי, היתל בהגנה ובדקה ה-18 כבר בישל ללקאזט, בדקה ה-26 היה זה גרניט ג'אקה שבעזרת רפיון בהגנת ולנסיה ותגובה מאוחרת של השוער נטו סידר ללקאזט את שערו השני וכאמור עם תחילת הדקה ה-90 היה זה סיאד קולאשינאץ' שסידר לאובמיאנג שער קל שקבע 1:3 לקראת הגומלין בשבוע הבא בספרד. אגב, לצמד לקאזט את אובמיאנג העונה מספרים אדירים: לקאזט כבש 19 ובישל 10 בכל המסגרות, לאובמיאנג 25 שערים ו-7 בישולים. עם מספרים כאלה, ארסנל ואמרי בהחלט קרובים לתואר.


מהלך המשחק

בדקה ה-11 עלתה האורחת ליתרון 0:1. צ'ך יצא לא טוב לכדור קרן, רודריגו נגח לרוחב ודיאקאבי המשיך בנגיחה מקרוב פנימה. בדקה ה-18, 1:1. לקאזט שלח כדור ארוך לעבר אובמיאנג, שגבר על שני שומריו וחיכה ללקאזט, מסר נהדר לעברו והחלוץ הצרפתי בעט מול שער ריק פנימה. הקצב הנהדר נמשך ובדקה ה-26 השלימה המארחת מהפך, 1:2: ג'אקה הגביה משמאל, לקאזט ניצל שמירה גרועה של רונקליה ונגח פנימה. נטו הדף, אבל השופט קבע שהכדור עבר את הקו ואישר את השער. בדקה ה-32, המארחת הייתה קרובה לשער שלישי. ג'אקה הגביה משמאל ואובמיאנג נותר חופשי ובעט מהאוויר, החוצה.



החגיגה המוקדמת של ולנסיה באמירויות (Gettyimages)


בדקה ה-49, רודריגו עם פעולה יפה מימין, העביר כדור למרכז, אבל מוסטפי היה שם כדי להרחיק. בדקה ה-63, הזדמנות נהדרת לארסנל, כשאובמיאנג הגביה משמאל, לאקאזט לא הגיע טוב לכדור, מעד ונפל. האורחת ניצלה משער שלישי. חלפו עוד ארבע דקות, והזדמנות ענקית ללקאזט להשלים שלושער, אך החלוץ הצרפתי שנותר באחד על אחד מול נטו, בעט לפינה הקרובה, השוער בלם אותו. ולנסיה בצעה חילוף כפול, בין היתר יצא גדש ונכנס גמיירו, ודקה וחצי אחר כך הצרפתי כמעט הכניע את צ'ך, אבל נבלם על ידו וזכה בקרן בלבד. בדקה ה-82 ולנסיה שוב הייתה קרובה להשוות, אבל גמיירו בניסיון וירטואוזי הטיס את הכדור מעל שער התותחנים. 



בדקה ה-89, אחרי דקות ארוכות שארסנל שמרה על שערה, אלכסנדר לקאזט ניסה מרחוק ולא היה רחוק משלושער, אבל נטו היה במקום והדף מעולה. ואז, בפתיחת הדקה ה-90, סיאד קולאשינאץ בכדור מדוד מצא את אובמיאנג, שמקרוב דחק לרשת, קבע 1:3 וקירב את קבוצתו לתואר אירופי.



אובמיאנג ולקאזט. מהצמדים הקטלניים באירופה (AFP)


הרכבים
ארסנל: פטר צ'ך, שקודראן מוסטפי, לורן קוסיילני (נאצ'ו מונריאל, 82), סוקרטיס, סיאד קולאשינאץ, מתאו גונדוזי (לוקאס טוריירה, 58), גרניט ג'אקה, אנסי מייטלנד-נילס, מסוט אוזיל (הנריק מחיטריאן, 75), פייר אמריק אובמיאנג, אלכסנדר לקאזט.


ולנסיה: נורברטו נטו, מוחטאר דיאקאבי, גבריאל פאוליסטה, אסקיאל גראיי, פקונדו רונקאליה, כריסטיאנו פיצ'יני, דני פארחו, קרלוס סולר (דניאל ואס, 71), רודריגו (סנטי מינה, 88), חוסה גאיה, גונסאלו גדש (קווין גמיירו, 71).
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי