צפו בתקציר: צ'לסי בגמר הליגה האירופית לאחר 3:4 בפנדלים על פרנקפורט

שחקני צ'לסי חוגגים
שחקני צ'לסי חוגגים | AFP

לופטוס צ'יק כבש בדקה ה-28, אבל יוביץ' השווה (49) והמשחק הלך להארכה בגלל ה-1:1 במשחק הקודם. פסיינסיה החטיא את הפנדל המכריע והזאר הפך את הבלוז לקבוצה הרביעית מהממלכה בגמר אירופי העונה. ארסנל מחכה

(גודל טקסט)

יממה אחרי שטוטנהאם הדהימה את אייאקס בדקה ה-95 והבטיחה את מקומה בגמר ליגת האלופות במדריד נגד ליברפול, גם ב-29.5 באזרבייג'אן יהיה לנו גמר כל-אנגלי: צ'לסי גברה 3:4 בפנדלים על איינטרכט פרנקפורט לאחר 1:1 בסיום 120 דקות ותתמודד בגמר נגד היריבה העירונית ארסנל.

זה היה משחק מאוד מרגש עבור צ'לסי, לא רק בשל המעמד היוקרתי: זה היה משחק הבית האחרון של הבלם גארי קייהיל, שהיה קפטן לאורך השנים והשנה תחת סארי כלל לא נספר ויעזוב עם תום חוזהו, אבל אולי היה זה גם המשחק האחרון בסטמפורד ברידג' עבור אדן הזאר, הכוכב הגדול שכידוע מחוזר נמרצות אחרי ריאל מדריד.

אז קייהיל ישב על הספסל ולא שותף, אפילו שאנדראס כריסטנסן נפצע ונאלץ עזוב את כר הדשא. אבל הזאר, בין אם זו מתנת פרידה או שלא, היה מי שעשה את ההבדל עבור קבוצתו של מאוריציו סארי: בדקה ה-28 הוא בישל ללופטוס צ'יק בכדור גאוני ובפנדלים, לאחר שלוקה יוביץ' השווה בדקה ה-49 אחרי דאבל פס פנטסטי עם מיאט גאצ'ינוביץ' ושלח את המשחק להארכה שלא הסייתמה בהכרעה, הוא היה זה ששלח את הכדור האחרון לשער של טראפ וקבע כי הבלוז יהיו בגמר.

פרנקפורט אולי רשמה את משחקה החמישי ברציפות ללא ניצחון בכל המסגרות, אבל כמובן יכולה לצאת מעודדת עד מאוד מהקמפיין ובעיקר מיכולת שחקני ההתקפה, בראשם יוביץ' בן ה-21, מי שעל פי הדיווחים בדרכו לריאל מדריד, כמו הזאר, שכרגע בראש פסגת מלך השערים של המפעל ביחד עם חלוץ צ'לסי אוליבייה ז'ירו.

עבור צ'לסי זהו גמר ראשון בליגה האירופית מאז עונת 2012/13, אז היא זכתה הודות לשער של ברניסלב איבנוביץ' עמוק בתוספת הזמן כדי להכניע 1:2 את בנפיקה באמסטרדם ארנה, ואחרי שהבטיחה את מקומה בליגת האלופות בעונה הבאה דרך הליגה האנגלית, היא יכולה לא רק לזכות בתואר – אלא גם להרוס לאדומים מצפון לונדון. אגב, היה זה המשחק ה-17 רצוף של צ'לסי בליגה האירופית ללא הפסד כולל הופעותיה בעבר, הרצף הכי ארוך של מועדון מאז המפעל שינה את שמו ב-2009/10.


אוהדי איינטרכט פרנקפורט בתצוגה נדירה בלונדון (Gettyimages)

הרכבים
צ'לסי: קפה אריסבלאגה, ססאר אספיליקווטה, דויד לואיז, אנדראס כריסטנסן (דוידה זפאקוסטה, 74), אמרסון, מתיה קובאצ'יץ', ז'ורז'יניו, רובן לופטוס צ'יק (רוס בארקלי, 86), וויליאן (פדרו, 62), אדן הזאר, אוליבייה ז'ירו.

איינטרכט פרנקפורט: קווין טראפ, דני דה קוסטה, דוד אברהם, מרטין הינטרגר, סימון פאלטה, מקוטו האסבה, סבסטיאן רודה (ג'ונתן דה גוזמן, 70), פיליפ קוסטיץ', מיאט גאצ'ינוביץ', אנטה רביץ' (סבסטיאן האלר, 90), לוקה יוביץ'.

מהלך המשחק
כידוע איינטרכט זקוקה לתיקו עם שערים או לניצחון כדי להעפיל וכבר מן הפתיחה היא ניסתה להפעיל לחץ על הבלוז. בדקה הרביעית היא הייתה זו שהגיעה להזדמנות הראשונה במשחק, כאשר כדור קרן נחת על ראשו של לוקה יוביץ', שמקרוב נגח לידיו של קפה. עשר דקות אחר כך קפה כבר נאלץ למתוח את אחריו, אחרי שדה קוסטה בעט מהאוויר לפינה הקרובה והספרדי התעופף היטב והדף לקרן.


דה קוסטה בעט מהאוויר, קפה התעופף והדף (Gettyimages)

אחרי 23 דקות נכנסה צ'לסי למשחק, כאשר אמרסון פרץ משמאל, העביר רוחב וז'ירו – מלך שערי המפעל – שם את הרגל וראה את הכדור פוגע בטראפ ונהדף לקרן. ההגבהה משמאל מצאה את ראשו של דויד לואיז, האסבה הרחיק מהקו ומנע שער ראשון במשחק. אחרי חמש דקות בשליטה מוחלטת, צ'לסי גם השיגה את יתרונה: הזאר היתל בשומר, במסירת עומק מופלאה מצא את לופטוס-צ'יק והאחרון גלגל לפינה הרחוקה את שערו הרביעי העונה במפעל. 0:1 לצ'לסי.


שערו העשירי העונה בכל המסגרות, הרביעי באירופית. לופטוס צ'יק (AFP)

כמו בפתיחת המשחק, גם לחצי השני עלתה פרנקפורט עם המון נחישות ורצון, והפעם גם מצאה את הרשת: דאבל-פאס נפלא בין יוביץ' לגאצ'ינוביץ', גם הודות לכך שלואיז חלם, הציב את החלוץ באחד על אחד מול קפה חסר האונים, שער עשירי העונה לכוכב הסרבי ו-1:1 בלונדון. בדקה ה-60 פרנקפורט כמעט הפכה, כאשר פצצה של גאצ'ינוביץ' למרכז השער נהדפה על ידי קפה.


יוביץ'. כבר 10 שערים במדי פרנקפורט העונה בליגה אירופית (AFP)

בדקה ה-78 עצירה לא טובה של טראפ כמעט השיבה לבלוז את היתרון, אבל למזלו של השוער לא היה מי שיגיע לכדור החוזר שהדף מרגלי זפאקוסטה, שנכנס מספר דקות קודם לכן במקום כריסטנסן שנפצע. בדקה ה-86 ביצע סארי חילוף נוסף כאשר הוריד את כובש השער לופטוס צ'יק עבור רוס באקלי, חילוף שהקהל בברידג' כלל לא אהב לאור יכולתו הטובה של הקשר שהוחלף. דקה לאחר מכן היה זה ז'ירו שניסה את מזלו ממרחק, אבל טראפ הגיב היטב לבעיטה של החלוץ שכמעט לא הורגש עד כה. בתום 90 דקות, 1:1 שמשמעותו שהולכים לחצי שעה נוספת של הארכה.

גם בהארכה לא הושגה הכרעה, למרות ששתי הקבוצות ניסו – דויד לואיז הרחיק כדור נדיר של פרנקפורט מהקו, ואספיליקווטה הצליח לכבוש בצד השני לפני שהשער נפסל בגלל עבירה שלו על השוער. אחרי 120 דקות המשחק הלך לדו קרב בעיטות מהנקודה הלבנה. פרנקפורט בעטה ראשונה, והאלר הכניע את קפה. גם בארקלי כבש, וגם יוביץ' בבעיטה השנייה של הגרמנים, אבל אספיליקווטה לא הצליח להכניס את הכדור. דה גוזמן וז'ורזי'ניו כבשו בהתאמה, ואז הגיעה נקודת המפנה: הינטרגר החטיא, דויד לואיז ניצל זאת כדי להשוות ל-3:3 וגונסאלו פסיינסיה בעט כדור חלש ששוערה של צ'לסי הצליח לעצור. אדן הזאר, אולי בבעיטה האחרונה שלו בסמפורד ברידג' במדי צ'לסי, ניגש לבעוט ולא התבלבל, שולח את הבלוז לגמר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי