אמרי עשה היסטוריה: "הניסיון שלי במפעל יכול לעזור בהווה"

שחקני ארסנל
שחקני ארסנל | Gettyimages

המנג'ר הספרדי חלף מעל ג'ובאני טרפטוני והפך לראשון שהגיע למעמד הגמר בליגה האירופית ארבע פעמים. פייר-אמריק אובאמיאנג אמר בסיום: "למדנו מהטעויות של העונה שעברה". צ'ך יפרוש לאחר המשחק נגד צ'לסי

קבוצות: ארסנל ולנסיה
(גודל טקסט)

אחרי 13 שנים זה סוף סוף קורה, ארסנל עלתה לגמר אירופי אחרי ניצחון 2:4 ענק על ולנסיה אמש (חמישי) בחצי גמר הליגה האירופית שהבטיח גמר כל אנגלי לראשונה בשני המפעלים בכירים של אופ"א לאחר עלייתה של צ'לסי.

ארסנל שנעדרה בשלוש השנים האחרונות בליגת האלופות, מבינה את החשיבות של הגמר האירופי בבאקו, מכיוון שהסיכויים להשיג את הכרטיס לצ'מפיונס דרך הליגה קטן באופן משמעותי, הזכייה בליגה האירופית תחזיר את התותחנים לזירה המרכזית של אירופה.

מאמן ארסנל, אואני אמרי הצליח במשימה שוונגר כשל בעונה שעברה לאחר שהודח בשלב ארבע האחרונות על ידי אתלטיקו מדריד בשלב חצי הגמר והספדי התעלה ברגע האמת באצטדיון המסטאייה הביתי. אמרי שזכה במפעל שלוש פעמים ברציפות הפך למנג'ר הראשון שהגיע לארבעה במפעל המשני של אופ"א וחלף על ג'ובאני טרפטוני שהגיע שלוש פעמים לשלב הסופי.


יזכה בתואר בפעם הרביעית? אונאי אמרי (Gettyimages)

המאמן אמר אחרי המשחק: "אני גאה מאוד בשחקנים. ידענו שאנחנו צריכים להיות רגועים אחרי שהם כבשו, זה היה קשה מאוד לכבוש ארבע פעמים נגד קבוצה כמו ולנסיה כי הם קבוצה מאוד מסודרת. העבר שלי במפעל יכול לשמש כניסיון להווה".

כוכב המשחק פייר-אמריק אובאמיאנג שכבש שלושער אמר: "למדנו מהעונה שעברה והשנה לא עשינו את אותן טעויות". על שיתוף הפעולה עם אלכסנדר לקאזט: "דיברנו הרבה על היחסים שלנו וזה תענוג לשחק איתו וזה כיף במיוחד לנצח משחקים כאלו".

אחרי עלייה של צ'לסי לגמר בממלכה לא היו יכולים להתעלם מכך שפטר צ'ך במדי הבלוז במשך 11 שנים, יתלה את הכפפות לאחר משחק הגמר נגד קבוצתו לשעבר ויהיה מעניין לראות את התנהלותו של הצ'כי הבינלאומי לשעבר בגמר האירופי השלישי בקריירה שלו והראשון מחוץ לצ'לסי.


יפרוש ממשחק פעיל אחרי שיפגוש את קבוצתו המיתולוגית. פטר צ'ך (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי