צפו בתקציר: הפועל באר שבע גירדה 1:1 באלבניה נגד לאצ'י

שון גולדברג
שון גולדברג | אודי ציטיאט

הסיבוב הראשון במוקדמות הליגה האירופית: אנוואבואזה הדהים כשכבש בנגיחה (3) מול שטקוס שהגיב באיחור במשחק הבכורה, אבל גל לוי השווה (78) עם שער חוץ יקר דקות אחדות אחרי שנכנס כמחליף. ההכרעה בטרנר

(גודל טקסט)

אחרי שנפרדה מתואר האליפות בו זכתה שלוש שנים ברציפות ואחרי קיץ שכלל שינויים רבים בסגל, הפועל באר שבע פתחה הערב (חמישי) את העונה האירופית שלה. היא הצליחה לחלץ תיקו 1:1 באלבניה מול לאצ'י החלשה במשחק הראשון מבין שניים בסיבוב המוקדמות הראשון של הליגה האירופית. שער החוץ היקר, יכול לסייע לשחקניו של ברק בכר בגומלין בשבוע הבא באצטדיון טרנר.


סמוך לפתיחת המשחק, ביקש חאתם עבד אלחמיד מהמאמן ברק בכר שלא לשתף אותו במשחק בטענה שאינו מוכן במאת האחוזים. בכר נענה לבקשה ולואי טהא פתח במקומו. כבר בדקה השלישית האלבנים הדהימו את באר שבע עם שער נגיחה של קיריאן אנוואבואזה שניצל תגובה מאוחרת והססנות של שטקוס בהופעת הבכורה שלו, כדי לכבוש. ויטור שיכול היה למנוע מהכדור להגיע אל הכובש, נכשל בכך. 


באר שבע הציגה משחק נרפה וחלש ומלבד בעיטה של ניב זריהן, היא לא הגיעה למצב כלשהו במחצית הראשונה. האלבנים לעומתם, היו קרובים להכפיל את התוצאה בדקה ה-30 בבעיטה של ג'יג'ה ממרכז המגרש, מעל שטקוס שיצא מחוץ לשערו, אך השוער הצליח לחזור במהירות ומנע מבוכה נוספת.



שחקני באר שבע חוגגים אחרי שער השוויון (אודי ציטיאט)


במחצית השנייה באר שבע המשיכה לתקוף אך ללא הצלחה יתירה ואז בכר הקים מהספסל את גל לוי שהגיע מהפועל פתח תקוה. שבע דקות אחרי שנכנס, הוא כבר פרע שטר ראשון כשכבש את שער החוץ היקר (78) שהעמיד את באר שבע במצב נוח יותר לקראת הגומלין בביתה. ברור שהפועל באר שבע תגיע לגומלין בטרנר כפייבוריטית, אך היכולת שהציגה באלבניה, לא תספיק לה כדי להגיע לשלבים הגבוהים במפעל ובוודאי שלא תספיק כדי להגיע לשלב הבתים.




אוהדי באר שבע באלבניה (אורי ציטיאט)


מנגד, לאצ'י השיגה בשנה שעברה את ניצחונה הראשון אי פעם באירופה, עם 0:1 על חשבון אנורתוזיס פמגוסטה שאותה הדריך רוני לוי ולאחר הפסד 2:1 בגומלין היא הצליחה לעבור שלב בפעם השנייה בתולדותיה, כשהראשונה הייתה בעונת 2014/15, רק שאז היא סיימה פעמיים בתיקו 1:1 עם רודאר הסלובנית ועלתה בזכות ניצחון בפנדלים. שתי זכיות בגביע האלבני, האחרונה שבהן ב-2015, מהוות את הישגי השיא של הקבוצה.



הופעת בכורה למרין בהרכב של בכר (אודי ציטיאט)


מהלך המשחק
כבר בדקה השלישית הדהימו האלבנים את הפועל באר שבע כשכבשו ועלו ליתרון 0:1. קיריאן אנוואבואזה התמקם היטב במרכז הרחבה ונגח חזק פנימה תוך ניצול העובדה שויטור החטיא את הכדור, שטקוס זינק באיחור ונאלץ להוציא את הכדור מרשתו. 



שחקני לאצ'י חוגגים שער יתרון מפתיע (אודי ציטיאט)



ברק בכר. השער המהיר לא היה בתוכניות (אודי ציטיאט)


באר שבע רשמה ניסיון הבקעה בדקה ה-15 כשנאור סבג בעט מ-22 מטרים, השוער סלמאני הדף. בדקה ה-24, ניב זריהן בעט חזק אך השוער האלבני זינק היטב והדף. בדקה ה-30, ניצלה באר שבע ממבוכה. ג'יג'ה הבחין ששטקוס מחוץ לשער ובעט מחצי מגרש, השוער הצליח להדוף. בדקה ה-40 מרין הגביה כדור חופשי ממצב נוח, הגנת לאצ'י הרחיקה.



אלונה ברקת ביציע. המומה מהשער האלבני או מתוחה? (אודי ציטיאט)



האסלבניינק. מחפש את השוויון (אודי ציטיאט)



גם בן שהר רוצה למנוע מבוכה מקבוצתו (אודי ציטיאט)


בדקה ה-50, שטקוס שמט את הכדור שבעט ג'יג'ה, אבל מנע עוד ספיגה בניסיון הבעיטה השני. בדקה ה-59, מרין בעט חזק ברגל שמאל, השוער הדף אל האסלביינק שהחטיא. בדקה ה-70, האסלביינק נכנס לרחבה ובעט, סלמאני הדף. בדקה ה-78, 1:1. שון גולדברג פרץ משמאל ומסר למחליף גל לוי, שבעט ברגל שמאל לפינה הקרובה ופנימה. האסלביינק מסר לעדן שמיר שבעט בדקה ה-85 כדור אדיר למשקוף השער האלבני.



מרין. התוצאה אמורה להספיק לגומלין (אודי ציטיאט)


הרכבים

לאצ'י: גנטיאן סלמאני, אלכסנדר איגנייטוביץ', דויד דומגיוני, אגלנטין גיוני, עבדורמן פנגאי, רודולף טורקאי, יוליאן שהו, רדון ג'יג'ה, רגי לושקיה, אלבי ברישה, קיריאן אנוואבואזה.


הפועל באר שבע
: ארנסטס שטקוס, בן ביטון, לואי טאהא, מיגל ויטור, שון גולדברג, עדן שמיר, ג'ימי מרין, נאור סבג (תומר יוספי, 86), נייג'ל האסלביינק, ניב זריהן (גל לוי, 71), בן שהר (קאריו, 76).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי