צפו בתקציר: 0:2 למכבי חיפה על מורה הסלובנית, שער בכורה לאשכנזי

יובל אשכנזי
יובל אשכנזי | מאור אלקסלסי

הסיבוב הראשון במוקדמות הליגה האירופית: למרות יכולת לא מרשימה, הרכש מבני יהודה שחרר הרבה לחץ (64) עם שער מצוין. עוואד שהחליף את פלקושצ'נקו הכפיל בדקה ה-68. חיימוב מנע שני שערים בטוחים

(גודל טקסט)
זה היה קשה, אבל בסוף זה השתחרר. אל מול 16,000 אוהדים ירוקים, מכבי חיפה אירחה הערב (חמישי) את מורה הסלובנית למשחק הראשון בסיבוב הראשון של מוקדמות הליגה האירופית.


הירוקים נאלצו להסתדר ללא ניקיטה רוקאביצה ויאניק ווילדסחוט, אך הרכש הכפול מבני יהודה, דולב חזיזה ויובל אשכנזי, פתחו בהרכב של מרקו בלבול.


בתחילת המשחק הירוקים לא הרשימו. לאחר 45 דקות הירוקים נראו לא מדויקים, חסרי מחץ וסדר בחלק ההתקפי ובעיקר הפעילו לחץ שלא הניב פרי. גיא חיימוב רשם כמה הצלות מרשימות, אך האוהדים החלו לאבד את הסבלנות. בדקה ה-64, הכל השתחרר.



יובל אשכנזי חוגג. שער בכורה שמשחרר הרבה לחץ (מאור אלקסלסי)


יובל אשכנזי דהר, השתחל בין שני בלמים והכניע מקרוב את השוער עם בעיטה חזקה לרשת הגבוהה. הקשר הסנסציוני שחרר הרבה לחץ עם שער בכורה חשוב מאוד במדים הירוקים והאוהדים החלו להיראות משוחררים. ארבע דקות לאחר מכן, מוחמד עוואד שהחליף את מקסים פלקושצ'נקו מוקדם יותר, שיגר בעיטה מצוינת מחוץ לרחבה, הכפיל את היתרון ונתן את האות לחגיגות.


ביכולת לא מרשימה במיוחד, הירוקים הצליחו לשמור על יתרון 0:2 עד לסיום והשיגו ניצחון חשוב לקראת משחק הגומלין שבוע הבא בסלובניה.



ירדן שועה במאבק על הכדור (מאור אלקסלסי)


מהלך המשחק
בדקה ה-5, דולב חזיזה ייצר את המצב הראשון לירוקים עם בעיטה מטווח של 18 מטרים מצד שמאל, אך נעצר אצל השוער. 25 דקות רגועות בסמי עופר, ללא מצבים מרובים. הירוקים הפעילו לחץ אך נראו חסרי דיוק. 


בדקה ה-33, מצב מסוכן ראשון למורה. חור גדול בהגנה השאיר את מארוטה מול חיימוב, אך השוער הדף את הכדור מצוין לקרן. הקהל הגיב בשריקות בוז. כדור קרן מסוכן הורחק ע"י הירוקים. מחצית בסמי עופר, הירוקים לא מרשימים עד כה. 



16,126 אוהדי חיפה (מאור אלקסלסי)


מהלך המשחק

המחצית השנייה יצאה לדרך. מוחמד עוואד החליף את מקסים פלקושצ'נקו בדקה ה-51. הקהל הירוק מתחיל לאבד סבלנות ליכולת של קבוצתו ומגיב בשריקות בוז צורמות אחרי כל פעולה לא טובה. 


בדקה ה-60, מורה כבשה שער מעמדת נבדל למזלם של הירוקים, שממשיכים לא להרשים. בדקה ה-64, הרגע של יובל אשכנזי הגיע. הקשר הצליח להשתחל בין 2 הבלמים ובעט חזק מקרוב לרשת העליונה. 0:1 לירוקים.


שמחה גדולה ביציעים הירוקים, אין ספק ששער הבכורה של קשר הרכב מבני יהודה שחרר הרבה לחץ גם על הספסל של מרקו בלבול. הירוקים התחילו להשתחרר, ובדקה ה-68, מוחמד עוואד שחרר בעיטה מצוינת מרחוק והכניע את הסלובנים. 0:2 למכבי חיפה תוך ארבע דקות



מוחמד עוואד חוגג (מאור אלקסלסי)


הרכבים

מכבי חיפה: גיא חיימוב, ארנסט מאבוקה, רמי גרשון עאיד חבשי, עופרי ארד (אליסון דוס סנטוס, 85), רז מאיר, נטע לביא, יובל אשכנזי, מקסים פלקושצ'נקו (מוחמד עוואד, 51), דולב חזיזה וירדן שועה (מוחמד אבו פאני, 72).


מורה: מאטקו אוברדוביץ', זיגה קוס, אלכסנדר בושקוביץ', מאטיץ' מארושקו, קלמן שטורם, יון שפורן, אלן קוזאר, ז'אן קרניצ'ניק, לוקה בוביצ'ינאץ, לוקה סנסייארה, אמאדיי מארוסה.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי