צפו בתקציר: בני יהודה איבדה יתרון כפול ל-2:2 נגד נפטצ'י באקו

בני יהודה
בני יהודה | דני מרון

הכתומים הציגו מחצית ראשונה נהדרת באזרבייג'אן וגאדיר, בהופעת בכורה, בישל לסגס (26) וכבש (36) אחרי בישול גדול של ג'אן, אבל מונרוז (43) צימק והמארחת לחצה כדי להשיג שוויון דרמטי. הגומלין במושבה בעוד שבוע

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)
אם הייתם שואלים אותו לפני המשחק, יוסי אבוקסיס היה חותם בשמחה על 2:2. אבל עכשיו, כשבני יהודה ירדה מהדשא הערב (חמישי) בתוצאה הזו מול נפטצ'י באקו במשחק חוץ קשה, הוא בעיקר מאוכזב. השחקנים שלו הציגו משחק טוב אבל שער בשניות הסיום מנע מהם ניצחון והעביר את ההכרעה למושבה בשבוע הבא.


פעם נוספת הוכיח המאמן ה"קוסם" שהשמות בסגל לא מעניינים אותו, ושהוא יכול ליצור משחק התקפי גם כשכמעט כל הכוכבים שלו עזבו במהלך הקיץ. סורו היה העוגן במרכז המגרש והניע את ההתקפות, ששתיים מהן הסתיימו עם שערים כשמוחמד גאדיר, בהופעתו הראשונה בהרכב, מבשל לתאמבי סגס (26) ואז מקבל כדור גאוני מדור ג'אן (36) כדי להדהים את האצטדיון המלא באוהדים של הקבוצה המקומית.


אלא שלקראת הירידה להפסקה מונרוז צימק (43), ובמחצית השנייה נפטצ'י נעזרה בשער הקריטי כדי להשיג את השליטה בכל חלקי המגרש. היא היתה קרובה לכבוש יותר מפעם אחת, אבל השחקנים של אבוקסיס הוכיחו אופי ותמיד היה ברגע האחרון מישהו שהרחיק. דן מורי הציל את הכתומים פעם אחר פעם, וגם אבישי כהן הצדיק את הקרדיט שקיבל. גם הבלם האלבני-קוסובי אלבן פנישי, שגם הוא זכה לבכורה, היה מצוין והוכיח שיש על מי לסמוך בהגנה. ואז, כשכולם כבר הסתכלו על השופט וחיכו שישרוק – לאחר שכבר עברו חמש הדקות של תוספת הזמן – הוא העניק לאזרים עוד התקפה והיא הסתיימה עם שער של המחליף אלסקרוב שקבע שוויון דרמטי מאין כמוהו ומאכזב עבור הנציגה הישראלית.


בשבוע הבא נפטצ'י תתמודד עם אוהדים בכתום, עם החום של גוש דן באוגוסט ובעיקר עם בני יהודה הרבה יותר בטוחה בעצמה ויודעת שהיא יכולה לעשות את זה ולהעפיל לפלייאוף הליגה האירופית בפעם השנייה בתולדותיה ולראשונה מאז 2009, אז הודחה אחרי 1:0 בבית ובחוץ לאיינדהובן. ועד אז, אבוקסיס יעבוד על הטעויות וינסה למצוא עוד נוסחה גאונית שתסווה את חוסר הניסיון של שחקניו.



אוהדי נפטצ'י מבעירים את הכניסה לאצטדיון. בני יהודה תתמודד? (צילום: האתר הרשמי)
אוהדי נפטצ'י מבעירים את הכניסה לאצטדיון (צילום: האתר הרשמי)


אבוקסיס אמר לאחר המשחק: "המחצית הראשונה שלנו הייתה טובה מאוד. כבשנו שני שערים יפים והגענו לכמה מצבים נוספים לא רעים בכלל להבקיע לפחות שער נוסף. במחצית השנייה השחקנים שלנו היו קצת יותר עייפים והיינו עסוקים בלעשות הגנה. חבל על השער שספגנו בשנייה האחרונה, אבל אני מאוד גאה בקבוצה שלי. סיימנו את ה'מחצית הראשונה' של המפגש הזה, עכשיו מסתכלים אל המחצית השנייה בשבוע באצטדיון המושבה".


"אני לא מתעסק במי פייבוריטית לקראת משחק הגומלין", הוסיף אבוקסיס, "אנחנו נגיע בשבוע הבא וניתן את כל מה שיש לנו בשביל להשלים את המשימה. נפטצ'י קבוצה טובה מאוד, עם שחקנים טובים. כיבדנו אותם מאוד לפני המשחק הערב ונכבד אותם בדיוק באותה המידה לקראת הגומלין בשבוע הבא".


הרכבים
נפטצ'י באקו
: סלהט אגייב, אנטון קריבוציוק, וויסלאב סטנקוביץ' (ממאדו מבודג'י 88), קירילו פטרוב, עומאר בולודוב, אמין מחמודוב, סוני מוסטיבאר, ואנגליס פלטלאס (בגאלי דאבו 81), סטיבן ג'וזף מונרוז, ראוף אלייב (נאמיק אלסקרוב 74), דאריו ג'וניור.


בני יהודה: אמיליוס זובאס, אבישי כהן, דניאל פלשר, אלבן פנישי, דן מורי, אמיר רוסתום, איסמעילה סורו, שי מזור (פז בן ארי 90), תאמבי סגס, מוחמד גאדיר (אריאל לאזמי 69), דור ג'אן (דור כוכב 83).




מהלך המשחק
בני יהודה לא נפלה מיריבתה בדקות הראשונות, והדפה שתי התקפות מסוכנות, אך לא הצליחה בעצמה להגיע למצב בעיטה על השער של אגייב. ההזדמנות הראשונה של הקבוצה הישראלית הגיעה עם קרן בדקה ה-17, אבל הכדור הלך רחוק מהשער. בני יהודה קיבלה מרץ, והחלה לתקוף יותר ויותר. בדקה ה-23 ג'אן הוכשל ממש על סף הכניסה לרחבה, אך השופט התעלם. שלוש דקות לאחר מכן הגיעה התקפה מצוינת, וגאדיר הצליח להגיע לזווית קשה ממנה שלח רוחב. ההגנה של נפטצ'י התבלבלה, ותאמבי סגס הגיע מאחור כדי לכבוש את ה-0:1 הכתום. אחרי ארבעה משחקים באירופה, זה הראשון שהקבוצה האזרית סופגת.


אם חשבתם שבני יהודה תסתפק בשער אחד, אתם כנראה לא מכירים את יוסי אבוקסיס. היתרון רק העיר את הכתומים, שהגיעו לעוד כמה מצבים קורצים בדקות הבאות. 10 דקות עברו מהשער לפני שעוד אחד נכנס: התקפת מעבר נהדרת הסתיימה במסירה גדולה של דור ג'אן לגאדיר, שחדר לתוך הרחבה וכבש בקלות את שערו הראשון בקבוצה וקבע 0:2 מדהים. נפטצ'י ניסתה להתעורר וחזרה להתקפה, לוחצץ על השער של זובאס. בדקה ה-43 בעיטה חזקה של פלטלאס זעזעה את הקורה, אבל הריבאונד הגיע לסטיבן ג'וזף מונרו שדחק מקרוב וצימק ל-1:2.


המחצית השנייה נפתחה עם הזדמנות מסוכנת של נפטצ'י, אבל זובאס הגיב מהר וקלט את הכדור שכוון למרכז השער. השליטה של המארחת נמשכה, ובדקה ה-52 הם שוב חדרו לרחבה אבל אבישי כהן שלח את הרגל והרחיק לקרן. מונרוז הגיע גם הוא למצב, אבל למרות שהיה פנוי לחלוטין מול השער בעט החוצה. ההזדמנות הראשונה של בני יהודה במחצית הראשונה הגיעה בדקה ה-60 עם בעיטה חזקה של סורו, שחלפה סנטימטרים מעל המשקוף.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי