צפו בתקציר: מכבי תל אביב הודחה מאירופה לאחר הפסד 2:1 לסודובה

יונתן כהן
יונתן כהן | אודי ציטיאט

שבוע אחרי הביזיון בנתניה, הצהובים הגיעו לליטא עם הרבה תקווה וירדו עם אותה תוצאה ובלי קמפיין אירופי. טאדיץ' (12) ושברליוגה (44) כבשו, בלקמן (86) צימק. כהן הורחק בדקה ה-92, איביץ' התעמת עם מאמן היריבה

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב חלמה על הצ'מפיונס. על תהילה. על אירופה. אחרי אליפות היסטורית וחסרת תקדים בזירה המקומית, איביץ' היה מוכן לקחת את החבורה שלו לבמה הגדולה. אחרי הכישלון כבר במפגש הראשון נגד קלוז', המשימה הבאה היתה הליגה האירופית. לשם הצהובים בטוח מתאימים, ולא תהיה להם בעיה להגיע לשלב הבתים, נכון? אבל חלומות לחוד ומציאות לחוד. אנחנו עדיין באוגוסט, והאלופה הישראלית נפרדה מאירופה לאחר הפסד 2:1 לסודובה, ו-4:2 בסיכום שני המשחקים.


צריך להגיד את האמת: הצהובים פשוט לא נראו טוב, ולא הזכירו לרגע את הקבוצה שדרסה את הליגה. איביץ' ידע עוד בינואר שהוא ישחק בשלבים הללו באירופה, אבל לא נראה שהוא הכין את השחקנים שלו לכך. שכטר קיבל את המקום בהרכב ולא סיפק את הסחורה, מיכה היה כבוי ללא דור פרץ לידו, יונתן כהן היה לא מדויק וההימור על ג'ראלדש התברר כמוטעה. כל התקפה נראתה מהוססת, וכל ניסיון בעיטה היה חסר רגש. המכונה שבנה המאמן הסרבי החלידה.


כשמכבי הפסידה לקלוז' אמרו: "לליגה זה יספיק". אחרי הערב, ייתכן שגם בליגה היא תתקשה. מול קבוצה חלשה, באצטדיון ברמה של הליגה הלאומית ועם סגל שאמור לנפנף את החבורה הליטאית בלי בעיה, הבעיות בתכנון של איביץ' לחלק הזה של העונה צפו וכבר יהיה קשה להסתיר אותן. השחקנים שלו אמנם שלטו במרכז המגרש כמעט כל 90 הדקות, וסודובה אמנם עברה את החצי רק פעמיים במחצית הראשונה, אבל הפעמיים האלה הסתיימו בשערים – טאדיץ' בגלל עמידה לא טובה של יאניוטיס בדקה ה-12 ושברליוגה בעזרת הסטה של גלזר בדקה ה-44 – בעוד אינספור הנסיונות של מכבי הסתיימו, במקרה הטוב, בקורה או בידיים של קרדום. הגול המצמק של בלקמן בדקות הסיום אפילו לא היה חצי נחמה.


הצהובים מאוכזבים. עוד עונה בלי אירופה (אודי ציטיאט, ליטא)
הצהובים מאוכזבים. עוד עונה בלי אירופה (אודי ציטיאט, ליטא)


מה זה אומר על ליגת העל, אם האלופה לא מצליחה לשרוד סיבוב באחד מהמפעלים האירופים? את ההדחה לקלוז' עוד אפשר לתרץ בדיעבד ביכולת הטובה שלהם נגד סלטיק, אותה העיפו בדרך לפלייאוף ליגת האלופות, אבל עלהיכולת נגד סודובה יהיה קשה לתת הסברים. איביץ' רצה קמפיין מפואר מחוץ למסגרת המקומית, בפועל הוא יקבל את קריית שמונה בחצי גמר גביע הטוטו ביום ראשון ואת נס ציונה בשבת הבאה, ואין לו הרבה סיבות להיות אופטימי. ביי ביי אירופה, מכבי תקווה להזדמנות חוזרת בשנה הבאה.


הרכבים
סודובה: איבן קרדום, אובידיוס ורביצקאס (איבן חלאדיק 68), אלכסנדר זיבנוביץ', אלגיס ינקאוסקאס, סמיר קרלה, אנדרו שברליוגה, גיידריוס מטולביצ'יוס, יובן צ'אג'נוביץ', פאוליוס גולוביצקאס, יוסיפ טאדיץ' (אליגיוס יאנקאוסקאס 73), מיכרת תופצגיץ'.


מכבי תל אביב: אנדראס יאניוטיס, אנדרה ג'ראלדש, ז'איר אמאדור, שחר פיבן, אנריק סבוריט (דור פרץ 77), דן גלזר, אבי ריקן (מתן חוזז 58), דור מיכה, יונתן כהן, צ'יקו אופואדו, איתי שכטר (ניק בלקמן 46).


מהלך המשחק
הצהובים ידעו שהדרך הכי טובה עבורם לשחק היא להבקיע שער מהיר בפתיחה, ובדקה השלישית דור מיכה הגיע להזדמנות הראשונה כשבעט מ-20 מטרים, אך הכדור שלו הלך מעל לשער. מכבי הוסיפה להחזיק בכדור ולמצוא נקודות תורפה בהגנה המקומית, אך בדקה ה-12 הליטאים יצאו להתקפה הראשונה שלהם ויוסיפ טאדיץ' הקפיץ כדור שעבר את יאניוטיס בדרך לרשת, קובע 0:1 ומקשה את המשימה עוד יותר עבור איביץ' ושחקניו. אופואדו היה קרוב להשוות שלוש דקות לאחר מכן, אך קרדום יצא היטב וקלט את הכדור.



שכטר. בקושי מורגש בהתקפה (אודי ציטיאט, ליטא)
שכטר. בקושי מורגש בהתקפה (אודי ציטיאט, ליטא)


מכבי ניסתה לחזור למשחק אבל לא הצליחה ליזום התקפות. בדקה ה-26 פרץ יונתן כהן מצד שמאל וספק הגביה לרחבה ספק בעט לשער מזווית קשה, אך השוער הקרואטי קלט את הכדור. גם שכטר ניסה והדביק את הכדור למשקוף, אבל באופן כללי הצהובים התקשו להגיע למצב בעיטה. כהן קיבל עוד הזדמנות עם בעיטה חופשית ממרחק 25 מטרים, וכבר ראה את הכדור החזק שלו הולך למסגרת, אך שוב הקורה היתה שם כדי למנוע מהכדור להיכנס. חוסר המזל של מכבי נמשך.


אמרנו חוסר מזל? בהתקפה השנייה בלבד של סודובה, רגע לפני הירידה להפסקה, הכדור הגיע לשברליוגה שמצא את עצמו לבד באמצע הרחבה. הוא בעט כדור חלש, שפגע בגלזר והטעה את השוער היווני בדרך לרשת ול-0:2. איביץ' יהיה זקוק לנס במחצית השנייה.


המחצית השנייה נפתחה עם הזדמנות טובה של צ'יקו אופואדו, שבע כדור מסובב וכמעט מצא את החיבורים, אבל מלבדו מכבי המשיכה במדיניות חוסר המחץ מ-45 הדקות הראשונות. הצהובים נראו עוד פחות טוב מאשר במחצית הראשונה, ומיעטו להיכנס לרחבה – שלא לדבר על לסכן את השער. יונתן כהן הגיע לכדור עומק וכבש, אך שחקני המארחת התלוננו על נבדל והשופט פסל את השער דווקא בגלל נגיעת יד.


אופואדו מתוסכל. לא משחק טוב שלו (אודי ציטיאט, ליטא)
אופואדו מתוסכל. לא משחק טוב שלו (אודי ציטיאט, ליטא)


המשחק נרדם, והחילופים של איביץ' – מתן חוזז ודור פרץ – לא תרמו למשחק, אבל בדקה ה-86 הקדים ניק בלקמן את ההגנה הליטאית וכבש שער מצמק, מרים את הראש מיד לבדוק שהדגל לא הונף וחוגג את ה-2:1. עוד לפני הסיום הספיקה להתפתח קטטה, כשיונתן כהן התרגז על מביא הכדורים והוביל להתפרצות מהספסל של סודובה ולתגובה חריפה של איביץ' ואופואדו. כהן ראה את האדום, מוסיף לבושה של מכבי שירדה ב-10 שחקנים וכמובן – מחוץ לאירופה לאחר הפסד 1:2 נוסף. לא במקום הזה חלם איביץ' להיות באוגוסט.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי