למרות החשש מאנטישמיות: אוהדי פיינורד יגיעו לבאר שבע

אוהדי פיינורד
אוהדי פיינורד | Dean Mouhtaropoulos / Staff

המשחק הראשון ברוטרדם עדיין לא נערך, אולם ראשי הקבוצה ההולנדית כבר מתעסקים בגומלין שיתקיים בישראל ולאחר מחשבה ארוכה הוחלט לאפשר למאות צופים להצטרף למסע. ברקע: המהומות ברומא ב-2015

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

המשחק הראשון במסגרת שלב הפלייאוף של הליגה האירופית בין פיינורד להפועל באר שבע ייערך רק מחרתיים (חמישי ב-20:00, ספורט1), אולם בהולנד מפרסמים היום (שלישי) שהקבוצה מרוטרדם החליטה לאפשר למאות אוהדים להמריא עם הקבוצה למשחק הגומלין שייערך בעוד תשעה ימים באצטדיון טוטו-טרנר (29.08), לאחר שהיא זו שרכשה את כל הכרטיסים שהוקצו וכך למעשה תוכל לשלוט בהפצתם.

הקבוצה מרוטרדם עדיין נמצאת תחת זכוכית מגדלת של אופ"א בעקבות התנהגות גזענית מצד אוהדיה ולאחר התייעצות ארוכה ולא מעט מחשבה שכללה בין היתר חשש מאנטישמיות, ראשי פיינורד רכשו כאמור בעצמם את כל הכרטיסים והקהל יצטרף למסע בישראל. בקבוצה ביקשו מהאוהדים שיגיעו לבאר שבע להפעיל שיקול דעת ודרשו בתוקף להימנע מקריאות בעייתיות.

בחודש מארס 2015 נזרקה בננה מתנפחת מיציע אוהדי פיינורד לעברו של ג'רביניו מרומא – מה שהוביל לכך שהמשחק בין הקבוצות בליגה האירופית הופסק למספר דקות והקבוצה מרוטרדם הואשמה על ידי אופ"א בהתנהגות גזענית וספגה קנסה על סך 50 אלף יורו ומשחק ללא קהל על תנאי לשלוש שנים.


בשל החשש: פיינורד היא זו שתנהל את מכירת הכרטיסים (Gettyimages)

33 אוהדים הולנדים נעצרו לפני, במהלך ואחרי המשחק בשל התפרעויות קשות ברחבי בירת איטליה ובאצטדיון עצמו. "העיר שלנו נהרסה ונפצעה. אנו בקשר עם שגריר הולנד באיטליה וזה לא יסתיים כאן – האלימות הקשה הזו לא מקבולת עלינו. אני דורש הסברים מהאחראיים על הסדר הציבורי", אמר בזמנו ראש עיריית רומא אגינציו מרינו.

עוד לפני כן, בעונת 2006/07, נזרקה פיינורד מגביע אופ"א בעקבות התפרעויות שונות ואלימות קשה של חוליגנים במשחק שנערך בנאנסי שבצרפת. בנוסף, במשך שנים רבות אוסרת ההתאחדות ההולנדית על הגעת קהל חוץ למשחקים בין פיינורד, שחלק מאוהדיה נחשבים לאנטישמיים, לאייאקס, שחלק מאוהדיה מביעים תמיכה ביהודים.


אוהדי פיינורד ברומא. "העיר נהרסה" (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי