צפו בתקציר: האסלביינק לא מסר, באר שבע הובסה 3:0 אצל פיינורד

פיינורד
פיינורד | TOM BODE / Contributor

שחקן ההתקפה ההולנדי היה יכול לסדר לספורי שער חוץ קל במצב של 0:0, אך ניסה לקנות את עולמו ובעט באנוכיות מזווית קשה. לארסון (33) ופר (56 ו-78) הענישו וקבעו שהגומלין בטרנר ייערך ככל הנראה לפרוטוקול בלבד

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

הפועל באר שבע הייתה רחוקה הערב (חמישי) פס פשוט של נייג'ל האסלביינק מהשגת שער חוץ יקר ברוטרדם כשהתוצאה עוד הייתה 0:0, אך שחקן ההתקפה ההולנדי בחר לבעוט במקום להעביר את הכדור לרמזי ספורי הפנוי והפועל באר שבע הובסה 3:0 על ידי פיינורד במשחק הראשון מבין שניים בשלב הפלייאוף של הליגה האירופית. 


ברק בכר רצה להעביר את ההכרעה לגומלין שייערך ביום חמישי הבא באצטדיון טוטו-טרנר ופתח עם דוד קלטינס, עדן שמיר, רמזי ספורי ומרואן קבהא במרכז המגרש, כשהחלק הקדמי הורכב מניב זריהן ומנייג'ל האסלביינק. בהגנה, לצידו של לואי טאהא, עלה מיגל ויטור, שתפס את מקומו של עמית ביטון למרות שלא התאמן השבוע בצורה סדירה.


באר שבע התגוננה היטב בדקות הראשונות והצליחה למנוע מפיינורד להגיע למצבים מסוכנים, אולם באמצע המחצית הראשונה ההולנדים הגבירו את הקצב והחלו לבחון את ארנסטס שטקוס המצוין בכל הזדמנות. דווקא אז, כשההולנדים נכנסו לעניינים, האסלביינק פרץ בצורה מסחררת בימין והיה חייב להעביר רוחב פשוט לא ספורי, אך בחר לבעוט באנוכיות ואיבד הזדמנות יקרה שאולי לא תחזור.




פיינורד הענישה במזומן. סטיבן ברחאוס המצוין שלח פצצה שנהדפה על ידי שטקוס לקורה, אבל סאם לארסון הגיע ראשון ודחק מקרוב לרשת החשופה (33). עד תום המחצית הראשונה היה זה בעיקר ניב זריהן שניסה להפציץ מרחוק עבור באר שבע ולא היה מספיק מדויק, מן העבר השני שטקוס שמר את הפועל באר שבע בחיים עם סדרת הצלות מרשימה. 0:1 לפיינורד בהפסקה.


המחצית השנייה נפתחה בדיוק באותה מגמה: כדור קרן של ברחאוס סיבך את הגנת באר שבע, שלא הצליחה להרחיק ולירוי פר ניצל זאת כדי לדחוק מקרוב את השני (56). בשלב הזה פיינורד ככל הנראה הרגישה בטוחה מספיק ובאר שבע החלה לתקוף, אולם הסתפקה בבעיטות לא מספיק מסוכנות מרחוק. ההולנדים ניסו לגמור את הסיפור בהתקפות מעבר ובדקה ה-78 היה זה פר שהשלים צמד לאחר הרחקה לא מספיק טובה של הגנת באר שבע וקבע 0:3 בסיום.


הרכבים

פיינורד: קנת ורמיר, ריק קרסדורפ, ריג'סיאנו האפס, אדגר מיגל לה, אריק בוטגין, רנאטו טאפיה, לרוי פר (וואוטר בורחר, 88), אורקון קוקצ'ו, סאם לארסון (לואיס סיניסטרה, 73), לוסיאנו נרסינג, סטיבן ברחהאוס.


הפועל באר שבע: ארנסטס שטקוס, בן ביטון, לואי טהא, מיגל ויטור (נאור סבג, 81), שון גולדברג, עדן שמיר, דוד קלטינס (ג'ימי מרין, 68), מרואן קבהא, רמזי ספורי, נייג'ל האסלביינק, ניב זריהן (בן שהר, 64).



מהלך המשחק
דקה 1: המשחק ברוטרדם יצא לדרך, האם הפועל באר שבע תצליח להעביר את ההכרעה לגומלין?



קבהא במאבק עיקש על הכדור (פיינורד)


דקה 4, הזדמנות ראשונה לפיינורד: ברחאוס ניסה ברגל שמאל ושטקוס הדף לא מספיק טוב, אך הגנת באר שבע הייתה ערנית והרחיקה את הסכנה.



דקה 23: חור בהגנת באר שבע, אך למזלו של ברק בכר כדור הרוחב של ההולנדים לא היה מספיק טוב.


דקה 25, הזדמנות ענקית להפועל באר שבע: האסלביינק דהר על כנף ימין, עבר שחקן הולנדי ובמקום למסור לרמזי ספורי שניצב לבדו מול הרשת החשופה, הוא בעט מזווית קשה ונעצר על ידי וורמיר. פעולה אנוכית של החלוץ.




איזה פספוס. נייג'ל האסלביינק (פיינורד)



דקה 26: נארסינג הגיע לבדו מול שטקוס, אך השוער יצא היטב והדף. החלוץ הגיע ראשון לכדור החזור ומזווית קשה הוא שלח נגיחה שהורחקה על ידי טאהא. 


דקה 31: ספורי חדר היטב לרחבת פיינורד, עקף את הבלם ובעט כדור שפגע בשחקן הולנדי והורחק.


דקה 29: קארסדורפ בעט כדור חזק מזווית קשה, שטקוס שוב זינק והדף.



התקשו מול העוצמות של ההולנדים. שמיר וקבהא (Gettyimages)


דקה 30: זריהן נותר פנוי כ-20 מטר משער פיינורד ובעט לא מספיק מדויק.

 

דקה 32: פר חרד בקלילות  לרחבת באר שבע ובעט, שטקוס זינק והדף לקורה.


דקה 33, פיינורד עלתה ל-0:1: ברחאוס השתחרר נפלא ושיגר כדור אדיר ששטקוס הדף בקצות האצבעות לקורה. הגנת באר שבע לא סגרה מספיק טוב לריבאונד ולארסון הגיע ראשון וגלגל מקרוב את הראשון.



דקה 37, זריהן כמעט השווה: הקשר שלח בעיטה אדירה מ-24 מטרים, אך לרוע מזלו היא חלפה סנטימטרים מהעמוד.




לארסון חוגג את הראשון (פיינורד)



דקה 51: ברחאוס, השחקן המסוכן בשורות פיינורד שלח עוד טיל ברגל שמאל שחלף ליד הקורה של שטקוס.



דקה 56, פיינורד עלתה ל-0:2: כדור קרן של ברחאוס הגיע בסופו של דבר לפר, שלא התקשה להכפיל מקרוב.



דקה 62: ספורי מסר לזריהן ששלח עוד פצצה, אבל השוער ההולנדי התעופף והדף לקרן.



דקה 68: מתפרצת של פיינורד הסתיימה בבעיטה חזקה של נארסינג, שטקוס שוב היה במקום.


דקה 73: שוב נארסינג מול שטקוס, אולם פעם נוספת השוער יצא עם ידו על העליונה. 




מנעה הפסד רב שערים. ארנסטס שטקוס (Gettyimages)


דקה 76: ספורי השאיר טוב למרין, אך המחליף המתין יותר מידי זמן עד שבעט והגנת פיינורד הצליחה להרחיק.



דקה 78, פיינורד עלתה ל-0:3: הגנת באר שבע הרחיקה כדור קרן היישר לרגליו של פר, ששלח פצצה לפיינה וקבע 0:3 שככל הנראה גמר את הסיפור.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי