צפו בתקצירים: בכורה לדאבור בסביליה, 0:3 לארסנל בפרנקפורט

שחקני ארסנל חוגגים
שחקני ארסנל חוגגים | DANIEL ROLAND/AFP/Getty Images

האנדלוסים חגגו עם 0:3 בחוץ על קראבח, החלוץ עלה מהספסל בדקה ה-86 אחרי שצ'יצ'ריטו כבש בכדור חופשי, מוניר הכפיל בהקפצה וטורס כבש במספרת. התותחנים ניצחו בתוצאה זהה בגרמניה, 1:1 לסלטיק ואלחמיד נגד ראן

(גודל טקסט)

לאחר שני ערבים מוצלחים במיוחד של ליגת האלופות בימי שלישי ורביעי, גם שלב הבתים של הליגה האירופית יצא לדרך הערב (חמישי). 12 המשחקים המוקדמים של 19:55 הבטיחו וקיימו. במוקד, מואנס דאבור ערך הופעת בכורה בסביליה כששולב בדקה ה-86 בניצחון 0:3 בקראבח. במקביל, ארסנל חגגה במשחק החוץ נגד איינטרכט פרנקפורט בהשראת הצעירים. 
 

אולם, המשחק הגדול של הערב נערך בכלל בקפריסין. הפתעת ענק, משחק משוגע, תקראו לזה איך שאתם רוצים. דודלאנג' הקטנה מלוקסמבורג הובילה 0:2 בקפריסין מול אפועל ניקוסיה וחלמה על סנסצייה. המוליכה הפכה ליתרון 2:3, אך זה לא נעצר שם. האורחת השוותה בדקה ה-72 ושמונה דקות לסיום דנל סינני היה הגיבור הגדול. בנוסף, קלוז' שהדיחה את מכבי ת"א במוקדמות ליגת האלופות, השיגה ניצחון יוקרתי על לאציו (1:2). פ.ס.וו איינדהובן ניצחה 2:3 את ספורטינג ליסבון ועל ההצגה של הערב הייתה אחראית באזל עם 0:5 על קרסנודר הרוסית.


ומה עם הזווית הישראלית? טוני וואקמה וטרבזונספור נכנעו 1:0 בחטאפה. סלטיק, עוד נציגה "ישראלית", סיימה בתיקו 1:1 עם ראן מחזיקת הגביע הצרפתית. חאתם עבד אלחמיד שיחק בעוד ניר ביטון הפצוע נעדר.



שחקני סביליה חוגגים ללא דאבור, שנכנס בדקה ה-86 (TOFIK BABAYEV/AFP/Getty Images) 



קראבח – סביליה 3:0 
לאחר הניצחון 0:1 על אלאבס בליגה הספרדית וההעפלה למקום הראשון, סביליה רצתה להמשיך במומנטום גם במשחק הפתיחה של הליגה האירופית, כשהזיכרונות מהעונה שעברה מההדחה מול ספרטה פראג הייתה עמוק בזיכרון. בהרכב של סביליה, הכה מזוהה עם הליגה האירופית, פתח חאבייר צ'יצ'ריטו שגם כבש את השער הראשון בעוד מואנס דאבור, לאחר עונת שיא עם שמונה כיבושים אשתקד, שוב נותר מאוכזב על הספסל אך היה יכול להתנחם בכך שערך הופעת בכורה בקבוצתו החדשה, גם אם שולב לדקות ספורות.


צ'יצ'ריטו, המסוכן ביותר בשורות האנדלוסים, כבש לזכות סביליה לאחר מחצית ראשונה חלשה בכדור חופשי מושלם. מוניר הכפיל בהקפצה נפלאה לאחר כדור עומק של המחליף אבר באנגה ועל אקורד הסיום הנפלא היה חתום אוליבר טורס שכבש במספרת. רגע לפני המשחק נגד ריאל מדריד בפיחואן ביום ראשון – סביליה יכולה להיות מרוצה.


מהלך המשחק:
דקה 6 – סביליה עם מצב שני במשחק, צ'יצ'ריטו קיבל הזדמנות מצוינת בתוך הרחבה אבל בעט ברשלנות החוצה.




דקה 29 – צ'יצ'ריטו ממשיך להיות המסוכן ביותר בשורות סביליה, הפעם היה יותר מדויק אך נעצר על ידי השוער בזינוק גדול.


דקה 34 – כדור חופשי מסוכן של המארחת מצד ימין, הבעיטה של חאיימה רומרו משפשפת את המשקוף.




דקה 37 – שוב סביליה, פוזו הרים כדור מאגף ימין ומוניר בעט מהאוויר החוצה.


דקה 55 – חילוף ראשון של לופטגי, אך דאבור עדיין מתוסכל. רוני לופס נכנס במקומו של ז'ואן ז'ורדן.


דקה 62 – סביליה עולה ליתרון! חאבייר הרננדס עם כדור חופשי מושלם! שער בכורה לחלוץ במדי סביליה.





דקה 77 – סביליה מכפילה את היתרון: באנגה המחליף שלח מסירת עומק נהדרת למוניר שקפיץ באלגנטיות מעל השוער! 0:2 לסביליה.


דקה 85 – השער הגדול של הערב? אוליבר טורס כובש את השלילי בחצי מספרת! 0:3 לסביליה.


דקה 86 – מייד לאחר השער הקשר מוכשר ובמקומו נכנס דאבור להופעת בכורה בקבוצתו החדשה!



איינטרכט פרנקפורט – ארסנל 3:0 (לחצו כאן לצפייה בתקציר)
משחק מרתק נוסף ייערך בגרמניה שם תארח איינטרכט פרנקפורט את ארסנל של אונאי אמרי, קרב בין שתיים מהקבוצות הטובות ביותר במפעל אשתקד. הקבוצה של אדי הוטר הודחה רק בחצי הגמר על ידי צ'לסי לאחר דו קרב פנדלים, בעוד התותחנים נכנעו לאותה הקבוצה במשחק הגמר. האנגלים מגיעים למשחק לאחר רצף מאכזב של שלושה משחקי ליגה רצופים ללא ניצחון וכמו כן ייאלצו להסתדר ללא אלכסנדר לקאזט הפצוע. הגרמנים, מנגד, רשמו מאזן של שני ניצחונות ושני הפסדים בארבעת המשחקים בבונדסליגה.



שחקני ארסנל. הרכב משני (Christian Kaspar-Bartke/Bongarts/Getty Images)


מהלך המשחק:
דקה 5 – סאקה הצעיר כידרר היטב באגף והרים, טוריירה הצטרף מעולה מאחור ובעט מהאוויר החוצה מתוך הרחבה, איזו הזדמנות!


דקה 11 – איום ראשון לגרמנים, בעיטה טובה מחוץ לרחבה – ליד הקורה.


דקה 20 – קוסטיץ' נכנס לרחבה של ארסנל אחרי שקיבל את המסירה בתזמון מושלם אבל בעט רע לפינה הקרובה והחמיץ את המסגרת.


דקה 23 – אובמיאנג בעט חזק מתוך הרחבה ליד הקורה.



אובמיאנג (Christian Kaspar-Bartke/Bongarts/Getty Images)


דקה 35 – אמיל סמית' מגיע למצב מצוין של אחד על אחד אבל נעצר על ידי קווין טראפ. החמצה גדולה לילד!


דקה 38 – שער! ארסנל עולה ל-0:1 ג'ו ווילוק קיבל את הכדור בצד שמאל, במתפרצת לאחר מסירה של סאקה, חתך לאמצע ובעט חזק לשער. הכדור פגע בשחקן הגנה של פרנקפורט ועלה מעל ידיו של השוער.



שחקני ארסנל חוגגים (Christian Kaspar-Bartke/Bongarts/Getty Images)


דקה 60 – ניקולא פפה החליף את אמיל סמית' לחיזוק ההתקפה של התותחנים.


דקה 85 – ארסנל מבטיחה את הניצחון! מתפרצת נפלאה שהחלה עם שחרור כדור מהיר של השוער ברנד לנו הסתיימה אצל בוקאיו סאקה כובש את השער השני בבעיטה מסובבת מ-20 מטר. 0:2 לתותחנים!


דקה 88 – עוד שער לארסנל! איבוד כדור חסר אחריות מצד הגנת הגרמנים, אובמיאנג מקבל את הכדור וכובש בקלות מול טראפ העומלל. סאקה עם חטיפת הכדור והבישול. 0:3 לארסנל.


אפואל ניקוסיה – דודלאנז' 4:3 (לחצו כאן לצפייה בתקציר)
ללא ספק המשחק המשוגע של הערב. המפגש בין אלופת קפריסין ואלופת לוקסנבורג הניב שבעה שערים, מהפכים רבים, ובעצם הכל. זה התחיל בדקה ה-36 כאשר דנל סינני העלה את האורחת הצנועה ליתרון 0:1 מפתיע. בדקה ה-51 אנטואן ברנייה הכפיל ל-0:2 והימם את כל אוהדי אפואל באצטדיון. אם זה לא מספיק משוגע, אז שימו לב לרצף הבא – בדקה ה-54 אנריאה פבלוביץ' צימק ל-1:2. שתי דקות בדיוק לאחר מכן המקומיים קיבלו בצדק כדור עונשין ותומאס די ויסנטי הארגנטינאי השווה ל-2:2. פעם נוספת חלפו רק שתי דקות ופבלוביץ' ניצב פעם נוספת במקום הנכון וקבע מהפך 2:3 משוגע לאפואל ניקוסיה.


זה לא נגמר כאן. בדקה ה-72 הוכיחו הלוקסמבורגים כי הם עשויים מחומר עמיד מאוד, כשדומיניק סטולז קבע 3:3 ופעם נוספת השתיק את כל יושבי המגרש. אקורד הסיופ הגיע בדיוק 10 דקות לאחר מכן, כאשר סינני פרץ לעבר הרחבה מהאגף השמאלי, חתך לעבר המרכז ושלח כדור שטוח וחמקמק ישירות לתוך הרשת. 3:4 מדהים לדודלאנז' בסיום.



שחקני דודלאנג' חוגגים. איזו סנסצייה (SAKIS SAVVIDES/AFP/Getty Images)



חטאפה – טרבזונספור 0:1

הסינדרלה מספרד פתחה את הליגה בצורה רעה מאוד כשטרם ניצחה בארבעת מחזורי הפתיחה אך לפחות בליגה האירופית היא התחילה ברגל ימין. אנחל רודריגס כבש את השער היקר בדקה ה-18 בנגיחה מעולה לאחר הרמה של ראול גארסיה בכדור חופשי. טוני וואקמה פתח בהרכב הטורקים והוחלף בדקה ה-82 בערב לא מוצלח של האורחת שהייתה הרבה פחות טובה.



פ.ס.וו – ספורטינג ליסבון 2:3 (לחצו כאן לצפייה בתקציר)
ההולנדים הצהירו כוונות ברורות במשחק הבית שלה נגד ספורטינג ליסבון, כשגברה 1:3 על הפורטוגלים. דונייל מאלן כבש את ה-0:1 של המקומיים בדקה ה-19, והמשיך את השבוע החלומי שעובר עליול אחר חמישייה במשחק הליגה. בדקה ה-25 פ.ס.וו הכפילה את היתרון בזכות שער עצמי של סבסטיאן קואטס. ברונו פרננדש הצליח לצמק ל-1:2 מהנקודה הלבנה, אך בפתיחת המחצית השנייה טימו באומגרטל כבש את ה-1:3 של סגנית אלופת הולנד. בדקה ה-82 פדרו מנדס הפיח מעט תקוות לחזרה עבור ספורטינג עם שער מאוחר, אך זה לא הספיק. 2:3 בסיום.



הנדריקס וההולנדים חוגגים (OLAF KRAAK/AFP/Getty Images)


קלוז' – לאציו 1:2 (לחצו כאן לצפייה בתקציר)
אלופת רומניה רשמה את ההפתעה הגדולה של משחקי הפתיחה המוקדמים כאשר ביצעה מהפך נגד לאציו וניצחה 1:2. כזכור, הרומנים הדיחו את מכבי תל אביב במוקדמות ליגת האלופות, והערב הצליחו לרשום עוד הופעה נהדרת. בדקה ה-25 באסטוס הבלם העלה את האיטלקים ל-0:1 והיה נראה כי הקבוצה מעיר הבירה בדרך הנכונה לניצחון. בדקה ה-41 צ'יפריאן דיאק היה במקום הנכון וכבש שער שוויון שהכניס את האורחת למעט הלם. בדקה ה-75 בילאל עומראני הצרפתי התרומם גבוהה ונגח כדור חזק שנעצר עמוק בתוך הרשת של תומאס סטרקושה והעניק לקלוז' שלוש נקודות חשובות. 1:2 בסיום.


ראן – סלטיק 1:1 (לחצו כאן לצפייה בתקציר)
אלופת סקוטלנד, ללא ניר ביטון הפצוע, נפרדה בתיקו 1:1 במשחק החוץ נגד מחזיקת הגביע הצרפתי ראן. בדקה ה-38 זאת הייתה המארחת לעלות ראשונה על לוח התוצאות, כאשר אמבייה ניאנג דייק מהנקודה הלבנה. בדקה ה-59 האורחים קיבלו גם כן כדור עונשין משלהם וראיין קריסטי הצליח למצוא את הרשת של אדוארד מנדי. חאתם עבד אלחמיד רשם 90 דקות במדי הסקוטים, שנשארו בעשרה שחקנים בתוך תוספת הזמן לאחר שואקו באייו המחליף ראה כרטיס צהוב שני והורחק. 1:1 בסיום. 



שחקני סלטיק חוגגים. תיקו עם מחזיקת הגביע הצרפתי (SEBASTIEN SALOM-GOMIS/AFP/Getty Images)


תוצאות נוספות

פ.צ קופנהאגן – לוגאנו 0:1

לאסק לינץ' – רוזנבורג 0:1

סטאנדרד ליאז' – גימראייש 0:2

דינמו קייב – מאלמו 0:1
באזל – קרסנודר 0:5

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי