צפו בתקציר: 90 דקות לדאבור ב-0:3 של סביליה על דודלאנז'

מואנס דאבור
מואנס דאבור | CRISTINA QUICLER/AFP via Getty Images

הישראלי עלה לראשונה בהרכב מול היריבה מלוקסמבורג, אך הרבה להחמיץ. ואסקס (49 ו-75) ומוניר (78) כבשו כדי לשמור על מאזן מושלם. פפה כבש צמד מהספסל במהפך האדיר של ארסנל על גימאריש. 1:2 לסלטיק על לאציו

קבוצות: סביליה
(גודל טקסט)
החלק השני של הערב (חמישי) בליגה האירופית אפשר לנו לראות את מואנס דאבור לראשונה בהרכב סביליה וגם משלים 90 דקות, אבל הישראלי התקשה להשפיע על התקפת קבוצתו ב-0:3 על דודלאנז' מלוקסמבורג, משחק בסיומו שמרה סביליה על מאזן מושלם ועשתה צעד נוסף לשלב 32 האחרונות במפעל. במקביל, חאתם אלחמיד פתח והוחלף על ידי ניר ביטון כשסלטיק הפכה ל-1:2 על לאציו. ההפתעה הגדולה הגיעה מאצטדיון האמירויות בלונדון, שם ארסנל אמנם גברה 2:3 על גימראיש הפורטוגלית, אבל זה קרה רק בדקה ה-92 בזכות ניקולא פפה שעלה מהספסל וכבש שני שערים בכדורים חופשיים כדי להשלים מהפך דרמטי.


עוד קודם לכן היו אלה ביברס נאתכו ופרטיזן ובלגרד שנכנעו 1:0 למנצ'סטר יונייטד, שון וייסמן וקבוצתו וולפסברגר הפסידו 1:0 לבשאקשהיר הטורקית ודן ביטון עלה מהספסל ומאוויס צ'יבוטה פתח בהפסד לודוגורץ לאספניול.


סביליה – דודלאנז' 0:3
סביליה, שכבר שנים נחשבת לאחת הקבוצות הטובות בליגה האירופית, פתחה את המפעל ברגל ימין עם שני ניצחונות רצופים והערב לא התקשתה בביתה גם מול דודלאנז' מלוקסמבורג ועשתה צעד משמעותי לעבר 32 האחרונות במפעל – כל זאת כשבהרכב ניצב להופעת בכורה ב-11 לא אחר מאשר מואנס דאבור, שבליגה טרם זכה להיכלל בסגל ובאירופה רק שותף פעמיים לדקות בודדות כמחליף, אבל הערב כבר רשם 90 דקות מלאות.



דאבור. הופעת בכורה בהרכב ו-90 דקות (CRISTINA QUICLER/AFP via Getty Images)


דאבור שיתף פעולה בחוד עם לוק דה יונג, שהבקיע במשחק הליגה האחרון, אבל השניים התקשו להשפיע ומי שבלטו בחלק ההתקפי היו פרנקו ואסקס שהבקיע פעמיים (49ו-75) ומוניר שעלה מהספסל וחתם את תוצאת המשחק בדקה ה-78, אחרי עשרות החמצות של האנדלוסים, כולל שלושה מצבים מרגלו של הישראלי שכנראה ישוב לכל היותר לספסל במשחק הליגה הקרוב.


עוד לפני פרסום ההרכב נכתב ב"מארקה" ש"זה זמן הנשכחים", מכיוון שלסביליה כעת מצפה לוח משחקים מאתגר במיוחד עד לפגרת הנבחרות – חטאפה, ולנסיה ואתלטיקו מדריד, נכתב בנוסף כי אלופת לוקסמבורג נחשבת לקבוצה החלשה בבית על אף הניצחון המפתיע שלה בקפריסין ולכן זו הזדמנות פז להעניק דקות למחליפים.



הרכב סביליה: יאסין בונו, אלחנדרו פוצו, יולס קונדה, סרג'י גומס (דייגו קרלוס, 70(, סרחיו אסקודרו, נמניה גודלי, פרנקו ואסקס, רוני לופס (בריאן חיל, 59), אוליבר טורס, מואנס דאבור, לוק דה יונג (מוניר, 52).


מהלך משחק
דקה 10: הזדמנות ראשונה למואנס דאבור. כדור קרן לזכות סביליה הפך לערבובייה ברחבה, הישראלי הגיע ראשון לכדור החוזר ומקרוב בעט מעל השער.


דקה 16: הזדמנות גדולה לדאבור להבקיע לראשונה בסביליה. כדור עומק מצא את דאבור חופשי, החלוץ נכנס לרחבה ובעט כדור טוב שפגע בבלם ונהדף לקרן.


דקה 24: דאבור ניסה להבקיע מחוץ לרחבה, הכדור שינה כיוון והגיע אל אסקודרו שמהאוויר בעט למשקוף והחוצה.


דקה 49, 0:1 לסביליה: דאבור מסר לאוליבר טורס שהרים מצוין, פרנקו ואסקס עלה גבוה ונגח כדור חד ומדויק לרשת.



דאבור וחבריו חוגגים יתרון (CRISTINA QUICLER/AFP via Getty Images)


דקה 62: דאבור עם תנועה מושלמת קיבל כדור בין הבלמים, עצר על החזה ובעט בסיבוב מעל השער.


דקה 67: מוניר השתחרר מהשומר והיה חייב להכפיל את היתרון, אבל בעט גבוה מעל השער ממצב נוח.



אסקודרו. סביליה החמיצה והחמיצה (CRISTINA QUICLER/AFP via Getty Images)


דקה 75, 0:2 לסביליה: מוניר בעט מכ-16 מטרים, הכדור נהדף היישר אל ואסקס שמקרוב השלים צמד.


דקה 78, 0:3 לסביליה: הפעם מוניר בעט מתוך הרחבה, וגם זכה לחגוג את השער השלישי של האנדלוסים.



מוניר. פרץ את ההגנה הלוקסמבורגית (CRISTINA QUICLER/AFP via Getty Images)


ארסנל – גימראיש 2:3 (צפו בתקציר)
שלושה ימים אחרי ההפסד לשפילד יונייטד בפרמיירליג ולקראת משחק ביתי נגד קריסטל פאלאס ביום ראשון, התותחנים אירחו את היריבה מפורטוגל בתקווה לשמור על מאזן מושלם אחרי 0:3 בפרנקפורט ו-0:4 על סטנדרד ליאז' – וזה הסתיים מבחינתם בניצחון סופר דרמטי על היריבה הצנועה, שהייתה מרחק שניות ספורות לפחות מסחיטת נקודה דרמטית, אך לא הצליחה לעצור את המצבים הנייחים של ניקולא פפה.


אונאי אמרי שוב עלה בהרכב צעיר למדי, אבל לצד מרטינלי הברזילאי ולוקאס טוריירה פתחו אלכסנדר לקאזט שהחלים מפציעה ופתח לראשונה מאז ה-1.9. גם הקטור ביירין וקיירן טירני, שני המגנים שעתידים להפוך לשחקני הרכב ראשון ובינתיים עוד משחקים בעיקר באירופה עד שישאירו מאחור את הפציעות מהם סבלו תקופה ממושכת, עלו בהרכב מול גימראיש, המדורגת רביעית בפורטוגל, שהפסידה בשני משחקיה הקודמים במפעל, 2:0 בליאז' ו-1:0 לפרנקפורט, והערב פספסה הזדמנות ענקית לתוצאת המחזור.


פתיחת המשחק הייתה כולה של הפורטוגלים, שבדקה ה-9 הצליחו להמם את אצטדיון האמירויות: גארסיה פרץ בצד ימין וברח לטירני, העביר רוחב ומרקוס אדוארדס, האנגלי בן ה-20 שגדל בטוטנהאם, השתלט נהדר, היתל בשלושה שחקני הגנה ובעט בין רגליו של מרטינס בין הקורות כדי לקבוע 0:1. בדקה ה-32 טירני כיפר על הטעות בשער הראשון כשהרים לרחבה ומצא את ראשו שלמרטינלי, שקבע 1:1 וכבש את שערו השלישי העונה בליגה האירופית והחמישי בכל המסגרות בהופעתו השישית.



אדוארדס משתיק את האמירויות (GLYN KIRK/AFP via Getty Images)


השוויון של מרטינלי הוציא את ארסנל קדימה והפורטוגלים הענישו על כך במהרה: דוידסון יצא למתפרצת ובעט לפינה הרחוקה, הכדור פגש את הקורה וניתז אל ברזילאי אחר, ברונו דוארטה שהשיב את גימראיש ליתרון 1:2. אונאי אמרי העלה מהספסל את דני סבאיוס, מתיאו גונדוזי וניקולא פפה, והאחרון, חמש דקות אחרי שהחליף את אלכסנדר לקאזט, הבקיע בדקה ה-80 וקבע 2:2. אלא שהחלוץ מחוף השנהב גם העניק לארסנל את שלוש הנקודות היקרות, כשבתוך תוספת הזמן סובב כדור חופשי מושלם לרשת ובסיום 2:3 מדהים לארסנל ששומרת על מאזן מושלם.



פפה עלה בדקה ה-75, כבש פעמיים וניצח את המשחק (Naomi Baker/Getty Images)


סלטיק – לאציו 1:2
ניר ביטון פתח על הספסל של המארחת בזמן שחאתם עבד אלחמיד שיחק כמגן ימני, ובדקה ה-83 ראינו חילוף ישראלי כאשר ביטון עלה לשחק במקומו. אולם, חשוב מזה, הסקוטים שפיגרו השלימו דרמטי בדקה ה-89 בזכות של הבלם כריסטופר ג'וליאן שנגח לרשת לאחר כדור קרן, והעפילו לפסגת הבית.


האיטלקים עלו ליתרון בדקה ה-40: מנואל לזארי קיבל מסירת עומק נהדרת מחואקין קוראה בעט חזק לרשת, 0:1 ללאציו. אודסונה אדוארד בישל לראיין קריסטה את שער השוויון בדקה ה-67. צ'ירו אימובילה שכבש צמד במשחק הליגה נגד אטאלנטה עלה מהספסל בדקה ה-73 אך זה לא עזר. במחזור הבא ב-7 בנובמבר יפגשו הקבוצות באיטליה. כרגע, החניכים של סימונה אינזאגי רחוקים כבר שלוש נהקודות מקלוז' השנייה.



חאתם אלחמיד נגד לאציו (ANDY BUCHANAN/AFP via Getty Images)


תוצאות נוספות

דינמו קייב – קופנהגן 1:1

איינטרכט פרנקפורט – סטנדרד ליאז' 1:2

חאטפה – באזל 1:0
מאלמו – לוגאנו 1:2
פ.ס.וו – לאסק לינץ 0:0

ראן – קלוז' 1:0

ספורטינג – רוזנבורג 0:1

טרבזונספור – קרסנודאר 2:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי