צפו: לינגארד כבש ראשון, אסטנה הפכה ל-1:2 על יונייטד

אולה גונאר סולשיאר
אולה גונאר סולשיאר | Michael Regan/Getty Images

השדים האדומים הגיעו לקזחסטן בסגל חסר אחרי שכבר הבטיחו את מקומם בשלב הבא ובכל זאת עלו ליתרון אחרי 10 דקות, אך שומקו (55) וברנארד (62, עצמי) הפכו. וואקמה לא שותף בהפסד טרבזונספור שהודחה

(גודל טקסט)

מנצ'סטר יונייטד הגיעה למשחק החוץ בקזחסטן לאחר שכבר הבטיחה את העפלתה לשלב הבא, וזו הייתה הזדמנות מצוינת של אולה גונאר סולשיאר לעלות הרכב צעיר במטרה לתת לשחקני האקדמיה לצבור ניסיון במשחק נטול דאגות ולחץ בניגוד לפרמיירליג. ואכן, יונייטד פתחה עם ה-11 הצעירים ביותר שלה איי פעם באירופה (גיל ממוצע: 20 שנה ו-221 ימים), אלא שלמפלה כזו המאמן לא ציפה. יונייטד הובילה במשחק ספגה שערים ראשונים העונה ונכנעה 2:1, הפסד הבכורה במפעל. יונייטד עלולה לאבד את הפסגה אם אלקמאר תנצח את פרטיזן בלגרד, ובמחזור הסיום היא תפגוש את ההולנדים במשחק ביתי באולד טראפורד.

לצד כל הצעירים, ג'סי לינגארד פתח בהרכב וענד את סרט הקפטן, מהוותיקים בהרכב יחד עם המגן השמאלי לוק שואו, וכבש שער נהדר בדקה העשירית. יונייטד שלה בקלות, החזיקה בכדור והיה נראה שהשער השני הוא רק שאלה של זמן, בטח מול הקבוצה החלשה ביותר בבית, זו שהפסידה בכל ארבעת משחקיה הראשונים ושיחקה על הכבוד. אלא שבדקה ה-54 הכל השתנה. טאיט צ'ונג הגיע למצב נפלא אך בעט גבוה מול השער החשוף.

אסטנה, שזכתה בעוד אליפות ורצתה להיפרד מהקהל בטעם טוב במשחק הבית האחרון שלה, הצליחה להשוות בדקה ה-55 עם בעיטה יפה של דמיטרי שומקו. היא צברה ביטחון וכעבור שבע דקות השלימה מהפך בזכות לא מעט מזל כאשר כדור רוחב של אנטוניו רוקאבינה פגע בבלם הצעיר דישון ברנארד והפכה לשער עצמי. הקבוצה הקטנה מקזחסטן ניצחה 1:2 ואותה זה ממש לא מעניין שאלה היו בסה"כ "צעירי" מנצ'סטר יונייטד. את הניצחון היוקרתי הזה הם לא ישכחו זמן רב.

 

אנחל גומס. מהצעירים שקיבלו הזדמנות (STRINGER/AFP via Getty Images)


מהלך המשחק:
על אף ההרכב הצעיר במיוחד, יונייטד פתחה טוב והייתה דומיננטית. מייסון גרינווד היה הראשון לאיים על השער עם בעיטה חזקה בדקה השישית אך ננאד אריק הדף לקרן. גרינווד ניסה שוב כעבור חצי דקה אך הבעיטה שלו מתוך הרחבה נבלמה. בדקה העשירית יונייטד עלתה ליתרון: לוק שואו מסר לג'סי לינגארד וקפטן יונייטד הערב סיפק בעיטה נהדרת מחוץ לרחבה, 0:1.


בדקה ה-14 האורחת הגביהה כדור חופשי לרחבה וגרנט השתלט על הכדור ללא בעיות. לאחר רבע שעה של משחק, יונייטד החזיקה בכדור 72% מן הזמן. בדקה ה-21 לינגרד שלח כדור מסוכן מחוץ לרחבה שפספס בסנטימטרים את המסגרת. בדקה ה-21 הגיעה ההזדמנות הראשונה של המארחת כאשר בייסבקוב העביר מסירה נפלאה שחתכה את ההגנה וחיזניצ'נקו בעט החוצה. המארחת המשיכה להשתפר ודורין רוטאריו חתך לאמצע ובעט החוצה (29). בדקה ה-31 בעיטה של לינגארד נבלמה וקיבלה קשת וכמעט נכנסה לשער. בייסבקוב המשיך להיות השחקן המסוכן של המארחת ובדקה ה-36 הגיע למצב לא רע אבל בעט חלש.



שחקני יונייטד חוגגים. יתרון שלא יספיק (STRINGER/AFP via Getty Images)



במחצית לא היו שינויים בהרכבים. ולאחר דקות מעט רדומות האקשן הגיע בדקה ה-54: מייבסקי היה יכול לקנות את עולמו עם שער שווויון אך בעט החוצה מתוך הרחבה. בהתקפת הנגד הגיעה ההחמצה הגדולה של המשחק. מהלך נפלא של לוק שואו ואנחל גומס הסתיים בכדור רוחב נפלא של המגן אלא שטאיט צ'ונג בעט החוצה מול השער החשוף ויונייטד נענשה מייד.


דמיטרי שומקו כבש בבעיטה לפינה הרחוקה, 1:1, שער ראשון שיונייטד סופגת העונה במפעל. זה לא נעצר כאן. בדקה ה-62 המגן רוקאבינה קיבל מסירה טובה והעביר כדור רוחב והבלם הצעיר דישון ברנארד שניסה להרחיק – כבש לשערו הוא, 1:2 מדהים לאסטנה. המארחת יכלה לסגור עניין בדקה ה-74 אך רונאר סיגוריונסון החמיץ במעט את המסגרת כשנותר חופשי ברחבה.




יונייטד ניסתה להגיב למרות שלא היטיבה לשחק. אנג'ל גומס שלח בעיטה חופשית נהדרת ואריק הדף לקרן. כעבור דקה הוא רשם הצלה ענקית מול בעיטה של גרינווד והמשיך לתסכל את האורחת.


הרכבים
מנצ'סטר יונייטד: לי גרנט, איתן לאירד, דישון ברנארד, אקסל טואנזבה, לוק שואו, דיאן לוויט, ג'יימס גרמר, ג'סי לינגארד, אנחל גומס, טאיט צ'ונג (דמני בוגייל מלור, 65) , מייסון גרינווד.


אסטנה: ננאד אריק, אנטוניו רוקאבינה, יבגני פוסטניקוב, יורי לוגביננקו, דמיטרי שומקו, אבזל בייסבקוב, רונאר סיגוריונסון, איוואן מייבסקי, דורין רוטאריו, סרגיי חיז'ניצ'נקו, רומן מורטזאייב.




טרבזונספור – חטאפה 1:0
בבית ג', ללא טוני וואקמה שישב על הספסל במשך 90 דקות, טרבזונספור שוב הפסידה ונותרה עם נקודה אחת בלבד במאזנה, 1:0 ביתי לחטאפה שסיים רשמית את דרכה במפעל עוד לפני מחזור הסיום. חאיימה מאטה כבש בדקה ה-50 את השער היחיד בהתמודדות והטורקים יתרכזו כעת במאבקי הצמרת בליגה המקומית, שם הם במרחק שתי נקודות מהפסגה. לעומתם, חטאפה המדורגת שביעית בספרד תארח עוד שבועיים את קרסנודאר לקרב על הכרטיס לשלב 32 האחרונות בליגה האירופית, לאחר שהרוסים ניצחו הערב במשחק המקביל 0:1 את באזל ולשתיהן 9 נקודות. לבאזל, שעדיין מוליכה את הבית, 10 נקודות והיא תשמור על המקום הראשון אם תכניע בביתה את טרבזונספור.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי