צפו: בישול גאוני לנאתכו, אך פרטיזן הודחה בדקה ה-90. גם וייסמן בחוץ

ביברס נאתכו
ביברס נאתכו | KOEN VAN WEEL/ANP/AFP via Getty Images

הקבוצה הסרבית איבדה יתרון של שני שערים נגד אלקמאר, שחזרה למשחק בדקות הסיום עם עשרה שחקנים ולקחה את הכרטיס השני לשלב הבא. גם החלוץ ו-וולפסברגר סיימו את דרכם בעקבות 1:0 למנשנגלדבאך

(גודל טקסט)
המחזור החמישי של הליגה האירופית יצא לדרך הערב (חמישי) עם שלושה משחקים מוקדמים, ולאחר מכן החלה המנה השנייה של המחזור, עם לא פחות מ-11 משחקים ברחבי היבשת. במוקד, שון וייסמן ו-וולפסברגר האוסטרית אירחו את בורוסיה מנשנגלדבאך, ונחלו הפסד 1:0 קטן, אך סיימו את דרכם במעפל בשל כך. במקביל, פרטיזן וביברס נאתכו איבדו יתרון של שני שערים מול עשרה שחקנים של אלקמאר, כשבדקה ה-90 םה ספגו שער דרמטי ששלח אותם הביתה.


וולפסברגר – מנשנגלדבאך 1:0 (לחצו כאן לצפייה בתקציר)
זה פשוט היה גדול עליה. וולפסברגר האוסטרית הפסידה הערב 1:0 מול מוליכת הבונדסליגה הגרמנית בורוסיה מנשנגלדבאך, ובכך איבדה כל סיכוי להעפיל לשלב הבא של הליגה האירופית. החלוץ שון וייסמן השלים 90 דקות מלאות בהתמודדות, אך לא הצליח לבלוט מול הקהל הביתי.


למרות ניצחון 0:4 מדהים על הגרמנים בסיבוב הקודם, אך מאז הרבה מאוד דברים השתנו בין הקבוצות וההבדל הגדולים בלטו הערב. הקבוצה של הישראלי לא הצליחה לייצר איומים רבים על השער של יאן זומר.


וייסמן נגד מנשנגלדבאך. התקשה מאוד וסיים את דרכו במפעל (JOE KLAMAR/AFP via Getty Images)
וייסמן נגד מנשנגלדבאך. התקשה מאוד וסיים את דרכו במפעל (JOE KLAMAR/AFP via Getty Images)


הרגע המכריע של המשחק הגיע אחרי שעה בדיוק של משחק, כשהתקפה מהירה של האורחת כשאוסקר ונדט מצא את לארס שטינדל עמוק ברחבה ובכך הדיח את האוסטרים מהמפעל.


הרכבים
וולפסברגר: אלכסנדר קופלר, מיכאל נובאק, מיכאל זולבאואר, מאנפרד גולנר, לוקאס שמיץ, מריו לייטגב, רומנו שמיד, מרסל ריצמאייר, מיכאל לינדל, שון וייסמן, אנדרסון ניאנגבו.


מנשנגלדבאך: יאן זומר, שטפן לאיינר, אוסקר ונדט, תוביאס שטרובל, רמי בנסבאייני, לארס שטינדל, דניס זקאריה, שטפן לאיינר, יונאס הופמן, מרקוס תוראם, אלאסן פלאה.


מהלך המשחק
שני הצדדים פתחו את המשחק בצורה שקולה מאוד, כשבדקה השלישית וייסמן הצליח להקדים את השומר שלו אך סיפק בעיטה לא מדויקת. בדקה ה-10 הגרמנים נכנסו למשחק עם בעיטה מסוכנת של פלאה, שפספס את המסגרת בסנטימטרים. בדקה ה-28 וולפסברגר כמעט ומצאה את הרשת, לאחר שניאנגבו עלה גבוה להרמה שהגיעה לעברו, הצליח לגבור על זומר בשער, אך הכדור הורחק ממש על קו השער.


הורחק ממש על קו השער. ניאנגבו מול זומר (JOE KLAMAR/AFP via Getty Images)
הורחק ממש על קו השער. ניאנגבו מול זומר (JOE KLAMAR/AFP via Getty Images)


לאחר מחצית מאופסת, שתי הקבוצות עלו בחזרה מחדרי ההלבשה והמשיכו באתו סגנון משחק, כאשר כל התקפה מצליחה לאיים על השער היריב. בדקה ה-50 מרקוס תוראם פרץ לתוך הרחבה האוסטרית, הוכשל ודרש כדור עונשין. אחרי מספר שניות מותחות, השופט החליט כי התיקול היה נקי. בדקה ה-55 וייסמן ניסה את מזלו ממרחק עם בעיטה אדירה, אך הכדור פגע בשחקן הגנה היריב, חלף מעל המשקוף ויצא לקרן. בדקה ה-60 נשבר הקרח במשחק, כשהקבוצה הגרמנית יצאה להתקפה מהירה, ומסירת רוחב מצוינת של ונדט מצאה את שטינדל חופשי במרכז הרחבה והאחרון כבש ללא בעיות.


רגע אחד שהכריע את המשחק. שטינדל חוגג (JOE KLAMAR/AFP via Getty Images)
רגע אחד שהכריע את המשחק. שטינדל חוגג (JOE KLAMAR/AFP via Getty Images)


אלקמאר – פרטיזן בלגרד 2:2
הכי דרמטי והכי טראגי. אלקמאר אירחה הערב בדן האג, זכר לגג שקרס באצטדיון הביתי שלה, את פרטיזן הסרבית, בידיעה כי כל קבוצה שתנצח תעשה צעד משמעותי לעבר השלב הבא.


המחצית הראשונה במשחק הייתה חלומית עבור האורחים. קפטן נבחרת ישראל ביברס נאתכו פתח בהרכב, ולאחר רבע שעה של משחק סיפק בישול מרהיב. מסירה ארוכה של הקשר חלפה על פני כל ההגנה ההולנדית, מצאה את טאקומה אסאנו היפני, ולאחרון לא נותרה ברירה מלבד שער קליל.


סיידובה סומא, שחקן נוסף שמכיר את הכדורגל הישראלי, לאחר חוויה קצרה במכבי חיפה אשתקד כבר הכפיל את היתרון כמה דקות לאחר מכן, ובכך היה נראה שסגר את סיפור המשחק.


הם היו בטוחים שהם בדרך לשלב הבאץ שחקני פרטיזן חוגגים (KOEN VAN WEEL/ANP/AFP via Getty Images)
הם היו בטוחים שהם בדרך לשלב הבא. שחקני פרטיזן חוגגים (KOEN VAN WEEL/ANP/AFP via Getty Images)


הדרמה הגדולה התחוללה בסיום המשחק. אלקמאר לחצה ללא הפסקה במהלך המחצית השנייה, אך בדקה ה-84 נותרה בעשרה שחקנים לאחר כרטיס אדום מטופש של מירון בואדו.


בדרך כמעט לא אפשרית, ומהמקום הכי נמוך שכמעט אפשר להיות בו, המארחת הצליחה לצמק בזכות נגיחה של פרדי דרויף, בה אלילת המזל סיפקה תפקיד גדול מאוד. אותו דרויף, שנכנס כמחליף לפני כן, הצליח עמוק בתוך תוספת הזמן לכבוש את שערו השני במשחק, ובכך שלח את נאתכו וקבוצתו הביתה בידיים ריקות, והעלה את אלקמאר לשלב הבא.


חילוף מושלם. דרויף חוגג את העלייה הדרמטית (KOEN VAN WEEL/ANP/AFP via Getty Images)
חילוף מושלם. דרויף חוגג את העלייה הדרמטית (KOEN VAN WEEL/ANP/AFP via Getty Images)


מהלך המשחק
האורחים פתחו את המשחק עם לחץ רב על השער של מרקו ביזוט, ובדקה ה-16 הצליחו למצוא את הרשת עם שער נפלא – נאתכו סיפק כדור ארוך ומדויק לטאקומה אסאנו, והיפני סיים את השער עם הרבה מאוד טכניקה. בדקה ה-27 הקבוצה בשחור-לבן הכפילה את היתרון שלה, לאחר שסיידובה סומא, אקס מכבי חיפה, ניצל טעות קשה בהגנה המקומית והפגיז את הרשת מטווח קרוב.


חגיגה גדולה של הסרבים (RONALD BONESTROO/ANP/AFP via Getty Images)
חגיגה גדולה של הסרבים (RONALD BONESTROO/ANP/AFP via Getty Images)


למחצית השנייה אלקמאר עלתה נחושה מאוד להילחם על המשחק, והפעילה לחץ רב על השער של ולדימיר סטויקוביץ'. בדקה ה-84 המשימה הפכה קשה אף יותר כשמירון בואדו התחזה ברחבה, ראה כרטיס צהוב שני מהשופט והורחק מהמגרש. אך מאותם הרגעים הקאמבק הגדול של המשחק התחיל כשטיאון קופמיינרס שלח כדור על מגרש שלם, ונגיחה קלילה של פרדי דרויף בדקה ה-88 צימקה את התוצאה. בדקה ה-92, ולאחר לחץ אדיר, דרויף הצליח להשלים צמד לאחר שנותר חופשי במרכז הרחבה ושלח את קבוצתו לשלב הבא.


צסק"א מוסקבה – לודוגורץ 1:1
לאחר שני הפסדים רצופים, לודוגורץ הבולגרית הצליחה לעשות הערב צעד חשוב לעבר השלב הבא של הליגה האירופית, זאת לאחר תיקו במוסקבה. דן ביטון ישב על הספסל במשך 90 דקת, ואילו מאוויס צ'יבוטה קיבל לתשע הדקות האחרונות של המשחק. האורחת עלתה ליתרון בדקה ה-66 בזכות שער של קלאודיו קסארו, אך עשר דקות לאחר מכן ספגה מפדור שאלוב. במחזור האחרון לודוגורץ תפגוש את פרנצווארוש, במשחק על כל הקופה לגבי השלב הבא.


בשאקשהיר – רומא 3:0 (לחצו כאן לצפייה בתקציר)
מחצית אחת הספיקה לרומא לגמור את המשחק. הקבוצה מבירת איטליה ידעה כי היא חייבת את כל שלוש הנקודות נגד בשאקשהיר הטורקית על מנת להישאר בתמונת העלייה לשלב 32 האחרונות, ועשו זאת בצורה חלקה לאחר 0:3 על הטורקים. למרות שהם לא משחקים בבית, הג'אלורוסי שלטו בקצב המשחק ועלו ליתרון בזכות כדור עונשין מוצלח של ג'ורדן ורטו בדקה ה-30.


כעשר דקות לאחר מכן ג'סטין קלויברט ההולנדי הציג סיומת נפלאה והכפיל את התוצאה במשחק. בתוספת הזמן של המחצית הראשונה גם אדין דז'קו הותיר חותמו על המשחק, לאחר שכבש ממסירה נפלאה של לורנצו פלגריני, שרשם בישול שני במשחק. במהחל המחצית השנייה התרחש אירוע מכוער מאוד, כאשר פלגריני ניגש להרים קרן ונפגע בראשו ממטבע שנזרק לעברו מהקהל הטורקי. הקשר דימם מראשו ונאלץ לרדת מהמגרש בשביל לקבל טיפול רפואי.


ניצחון חלק של רומא בטורקיה (OZAN KOSE/AFP via Getty Images)
ניצחון חלק של רומא בטורקיה (OZAN KOSE/AFP via Getty Images)


פלגריני מקבל טיפול בראשו מחוץ לתחומי המגרש (OZAN KOSE/AFP via Getty Images)
פלגריני מקבל טיפול בראשו מחוץ לתחומי המגרש (OZAN KOSE/AFP via Getty Images)


צפו באירוע הפגיעה של פלגריני:



בראגה – וולבס 3:3
בידיעה שתיקו מספיק לשני הצדדים לעלות, ספורטינג בראגה ו-וולבס סיפקו משחק אדיר. הקבוצה הפורטוגלית עלתה ליתרון כבר אחרי שש דקות כשאנדרה הורטה ניסה את מזלו מרחוק, וכבש שער עם הרבה מאוד מזל, אך קבוצתו ספגה מהר מאוד שלושה שערים – ראול חימנז איזן את התוצאה בדקה ה-14, ועשרים דקות לאחר מכן בישל למאט דוארטי את שער המהפך. בדקה בלבד חלפה ואדאמה טראורה חתם את המחצית עם 1:3 מדהים לאנגלים. המארחים לא הרימו ידיים על אף הפיגור, ובדקה ה-65 חזרו למשחק עם שער של פאוליניו, ורבע שעה לאחר מכן פרנסרג'יו הברזילאי איזן ל-3:3 והעניק לשתי הקבוצות את הכרטיס לשלב הבא.




תוצאות נוספות
בשיקטאש – סלובן ברטיסלבה 1:2


פרנצווארוש – אספניול 2:2


פיינורד – ריינג'רס 2:2


אולכסנדרייה – וולפסבורג 1:0


סט. אטיין – גנט 0:0


יאנג בויז – פורטו 2:1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי