חמישי בליגה האירופית: ארסנל ורומא רוצות להימנע מהדחה

שחקני ארסנל
שחקני ארסנל | Marc Atkins/Getty Images

התותחנים עשויים להגיע לנקודת שפל חדשה העונה בליאז', הג'לארוסי ינסו לעצור את שון וייסמן כדי להשיג את הכרטיס שלב הבא. ערב לפני סגירת שלב הבתים, ספורט1 עושה סדר בכל בית שנשאר פתוח

קבוצות: ארסנל
(גודל טקסט)

מחזור הסיום של שלב הבתים בליגה האירופית יצא מחר (חמישי) לדרך, כשלא מעט קבוצות טרם הבטיחו את ההעפלה לשלב 32 האחרונות, וביניהן נמצאת גם ארסנל ופרדי ליונברג, שון וייסמן ינסה להדיח את רומא, וסטיבן ג'רארד ינסה לצלוח עם ריינג'רס את הבית הצפוף ביותר במפעל. ספורט1 ריכז עבורכם את כל הבתים בהם הדרמה בעיצומה.

בית 6
המצב בבית: ארסנל מדורגת ראשונה ערב המחזור עם 10 נקודות, פרנקפורט עם 9, סטנדרט ליאז' עם 7.

סטנדרט ליאז' – ארסנל (19:45, שידור ישיר בספורט4)
התותחנים של פרדי ליונברג מקווים מאוד שהם יצאו לדרך חדשה לאחר שקטעו רצף של תשעה משחקים ללא ניצחון עם 1:3 על ווסטהאם ביום שני האחרון. כעת, המשימה שלהם מתנקזת ל-"סטאד מוריס דופרסן" הקטן של ליאז', כשהם יודעים שהם חייבים נקודה אחת כדי למנוע נקודת שפל גדולה מאוד עבור המועדון, שחווה כמה כאלו העונה. הקבוצה האנגלית תצטרך להסתדר ללא גראניט ג'אקה וקיירן טירני הפצועים, כשגם ניקולא פפה הצרפתי והקטור ביירין נמצאים בספק גדול.

פרנקפורט – גימראייש
לקבוצה של אדי הוטר יש הזדמנות נהדרת לעלות לשלב הבא מהמקום הראשון, ובכך גם לקבל הגרלה נוחה יותר. לאחר הניצחון החשוב על ארסנל באצטדיון האמירויות במחזור הקודם, נראה כי הם לא יכלו לבקש יריבה נוחה יותר מאשר נועלת הבית, גימראייש הפורטוגלית. לאחר שני משחקים ללא ניצחון בליגה הגרמנית, פרנקפורט תגיע ללא החלוץ באס דוסט והשוער קווין טראפ הפצועים, אך החוד הנוכחי בהנהגת גונסאלו פאסיינסה יכול להשלים את העבודה עבורה.


ליונברג. ארסנל תנסה למנוע מבוכה נוספת (GLYN KIRK/AFP via Getty Images)

בית 10
המצב בבית: מנשנגלדבאך ראשונה עם 8 נקודות, רומא שנייה עם 8, בשאקשהיר שלישית עם 7.

רומא – וולפסברגר (21:50, שידור ישיר בספורט2)
לאחר הניצחון האדיר בטורקיה במחזור הקודם, הג'לארוסי יודעים היטב שהם צריכה להשיג נקודות נגד וולפסברגר כדי להעפיל לשלב הבא, כשגם המקום הראשון בבית עדיין פתוח. המשימה הראשונה של פאולו פונסקה וקבוצתו האיטלקית תהיה לעצור את שון וייסמן, שכבש 20 שערים מתחילת העונה. בגלל שהיא לא ניצחה את מוליכת הבית בשני המפגשים, רומא תנסה לנצח בכל דרך את נועלת הבית כדי למנוע מבוכה.

מנשנגלדבאך – בשאקשהיר (21:50, ישיר בספורט1 על גבי חגיגה אירופית)
על כל הקופה. נקודה אחת מפרידה בין מוליכת הבונדסליגה הנוכחית, לבין הקבוצה הטורקית, כאשר שני הצדדים סיימו בתיקו במשחק הקודם ביניהן. לאחר הניצחון האדיר על באיירן מינכן במשחק האחרון, חניכיו של מרקו רוסה יודעים שמה שמכריע בשלב הזה של המפעל הוא התוצאות בין הקבוצות, ולכן למשחק הקרוב יש משקל הרבה יותר גדול. מנשנגלדבאך נמצאת בכושר נהדר בתקופה האחרונה, וגם נקודה אחת מחר תעזור לה להעפיל לשלב הבא.


מוליכת הבונדסליגה תלחם נגד ההדחה (Lars Baron/Bongarts/Getty Images)

בית 7
המצב בבית: ריינג'רס ראשונה עם 8 נקודות, פורטו שנייה עם 8, יאנג בויז שלישית עם 7, פיינורד רביעית עם 5 נקודות.

ריינג'רס – יאנג בויז
סטיבן ג'רארד וקבוצתו הפסידו ביום ראשון בגמר גביע הליגה הסקוטית נגד סלטיק, וכעת הם מבינים כי הם עלולים לאבד תואר נוסף באותו שבוע. לפי הסטטיסטיקה הנוכחית, לקבוצה מגלאזגו יש דווקא סיכויים גדולים לצלוח את ההתמודדות, לאחר שמונה ניצחונות רצופים באצטדיונם הביתי, וכשהם יודעים שאפילו תיקו יספיק להם כדי לקטוף את הכרטיס לשלב הבא. מנגד, יאנג בויז אמנם ניצחה את ריינג'רס במשחק שנערך בשוויץ, אך כעת נותרה להם ברירה אחד – רק ניצחון יבטיח ההעפלה לצהובים-שחורים.

פורטו – פיינורד (21:50, ישיר בספורט3)
כחלק מהבית הפתוח ביותר שנותר כרגע במפעל, גם פורטו ופיינורד עדיין בתמונת העלייה לשלב, ובמחזור הבא יאבקו אחת מול השנייה על המקום בשלב הבא. למרות תיקו מאכזב בליגה הפורטוגלית לפני מספר ימים, הקבוצה של סרג'יו קונסינסאו תלויה אך ורק בעצמה נגד נועלת הבית ההולנדית, שגם היא עדיין יכולה למצוא את עצמה בשלב 32 האחרונות, לאחר שתי תוצאות תיקו בשני המחזורים הקודמים במפעל, אך כל התסריט החלומי יצא לפועל רק אם תנצח את במשחק החוץ הקשה, ותקווה להפסד של יאנז בויז בסקוטלנד.


ג'רארד. עשוי לחוות שתי אכזבות עם רייג'רס באותו שבוע (Ian MacNicol/Getty Images)

בית 2
המצב בבית: קופנהגן ראשונה עם 9 נקודות, מאלמו עם 8 נקודות, דינאמו קייב עם 6.

קופנהגן – מאלמו
המדורגת ראשונה בבית מול סגניתה, בקרב כל סקנדינבי. מצד אחד, הקבוצה הדנית טרם רשמה הפסד במפעל, עם שני ניצחונות ושלושה משחקים שנגמרו בתיקו, אך היא לא משכנעת בלשון המעטה, עם חמישה שערי זכות בלבד. זה לא מפריע לה להיות הפייבוריטית למפגש הקרוב, כאשר כל תוצאה מלבד הפסד תשלח אותה ישירות לשלב הבא, כשגם רקורד משחקי הבית נמצא לטובתה עם 11 משחקים רצופים ללא הפסד. מגד, השבדים חייבים להשיג שלוש נקודות כדי לשאוף ולהמשיך את דרכם במפעל.

דינמו קייב – לוגאנו
על אף שלא רשמה ניצחון בארבעת המשחקים האחרונים שלה בליגה האירופית, לקבוצת הפאר האוקראינית עדיין יש סיכוי גדול לעלות שלב. כל מה שהיא צריכה כעת זה לנצח את לוגאנו השווייצרית, שמצידה לא השכילה לנצח משחק בודד במפעל. מלבד שלוש הנקודות במשחק הביתי, דינמו צריכה הפסד של דינאמו במשחק המקביל שייערך בדנמרק.

גם תיקו יספיק להם. שחקני קופנהגן פייבוריטים למפגש הכל סקנדיבי (LISELOTTE SABROE/Ritzau Scanpix/AFP via Getty Images)
גם תיקו יספיק להם. שחקני קופנהגן פייבוריטים למפגש הכל סקנדיבי (LISELOTTE SABROE/Ritzau Scanpix/AFP via Getty Images)

משחקים נוספים
מנצ'סטר יונייטד – אלקמאר (21:50, שידור ישיר בספורט4)
שתי הקבוצות אמנם כבר העפילו לשלב הבא, אך חניכיו של אולה גונאר סולשיאר, שגברו על מנצ'סטר סיטי וטוטנהאם בימים האחרונים, מגיעים דרוכים מאוד למאבק על המקום הראשון בבית 12, כשרק נקודה אחת מפרידה בין האנגלים ליריבה ההולנדית.

חטאפה – קרסנודאר (19:45, שידור ישיר בספורט3)
הקבוצה הקטנה מהעיר מדריד הציגה עד כה כדורגל טוב בליגה האירופית, ומחר היא תארח את קרסנודאר, לקרב ישיר על המקום השני בבית 3, כאשר לשתי הקבוצות יש תשע נקודות.

קלוז' – סלטיק
אולי המפגש הטעון ביותר במפעל. הקבוצה הרומנית הייתה זו שהדיחה את סלטיק ממוקדמות ליגת האלופות, ולאחר מכן שובצו איתה באותו הבית לאחר ההדחה בשלב לאחר מכן. כעת, הקבוצה הסקוטית, ביחד עם ניר ביטון וחאתם עבד אלחמיד, מובילה בגאון את הבית ויכולה לשלוח את קלוז' הביתה. הכל תלוי בתוצאות הסיום, כאשר המארחת יודעת שכל איבוד נקודות של לאציו במשחק המקביל נגד ראן, יעלה אותה לשלב הבא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי