צפו: דאבור החמיץ פנדל, סביליה הפסידה לראשונה בליגה האירופית

מואנס דאבור
מואנס דאבור | Aitor Alcalde Colomer / Contributor

הישראלי עלה מהספסל וקיבל הזדמנות לכבוש מהנקודה הלבנה, אך נעצר על ידי בלץ (56). לאחר מכן סאביץ' כבש וקבע 0:1 לאפואל ניקוסיה. ארסנל עלתה לשלב הבא לאחר 2:2 מול ליאז', 90 דקות לביטון בהפסד סלטיק

קבוצות: ארסנל סביליה
(גודל טקסט)

המשחקים המוקדמים של המחזור האחרון של הליגה האירופית הסתיימו הערב (חמישי) ללא דרמות גדולות, כל הקבוצות שהחלו את המחזור בשני המקומות הראשונים גם עלו לשלב הבא, אך בגזרה הישראלית נרשמה אכזבה גדולה כאשר מואנס דאבור שעלה מהספסל בדקה ה-46, החמיץ פנדל בהפסד 1:0 של סביליה נגד אפואל ניקוסיה. במשחקים המקבילים ארסנל עלתה לשלב הבא בזכות 2:2 מול סטנדרד ליאז' בעוד פרנקפורט שגם הצטרפה לתותחנים בשלב 32 האחרונות הפסידה 3:2 לגימראייש.

אפואל ניקוסיה – סביליה 0:1
סביליה שכבר הבטיחה את מקומה בשלב הבא בתום המחזור הרביעי, קיוותה לסיים את שלב הבתים במאזן מושלם בקפריסין, אך רשמה הפסד בכורה העונה בליגה האירופית. מואנס דאבור עלה מהספסל בדקה ה-46 במצב של 0:0 קיבל הזדמנות לעלות את קבוצתו ליתרון מהנקודה הלבנה כעבור 10 דקות, אולם הכדור שלו נעצר ומנגד המארחת עלתה ליתרון משער של הבלם סאביץ' שקבע גם את תוצאת הסיום. ניקוסיה שגם הבטיחה את מקומה בפלייאוף ערב המחזור עלתה מהמקום השני. במשחק המקביל בבית א', קרבאח נפרדה ב-1:1 עם דודלאנז'.

מהלך המשחק
דקה 56, מואנס דאבור החמיץ פנדל! החלוץ עלה מהספסל בדקה ה-46 וביקש לבעוט מהנקודה הלבנה. בלץ ניחש נכון והדף את הבעיטה של הישראלי.

דקה 61, אפואל ניקוסיה עלתה ליתרון 0:1: קרן מדויקת של אורוש מאטיץ' הסרבי הגיעה לראשו של בן ארצו וויאדין סאביץ' והבלם הכניע את בונו בראשו.


ז'ולן לופטגי (GETTYIMAGES)


שחקני אפואל ניקוסיה חוגגים (Gettyimages)


סטנדרד ליאז' – ארסנל 2:2 
אפשר להגיד הרבה על ארסנל של השבועות האחרונים. חילופי המאמנים לא השפיעו על היכולת הדלה של התותחנים, אבל בשני המשחקים האחרונים הקבוצה האנגלית, חוזרת מפיגור יוצאת ללא הפסד עם הרבה אופי. ביום שני גברה 1:3 על ווסטהאם והפעם סיימה ב-2:2 בבלגיה לאחר שנקלעה לפיגור כפול. שערים מאורחים של לקאזט (78) וסאקה (81) ומחקו את היתרון של סמואל בסטיאן וסלים אמאלה כשעל הדרך הבטיחו את מקומם בשלב הבא. סטנדרד ליאז' מנגד, סיימה את הבית במקום השלישי עם שמונה נקודות.

מהלך המשחק
דקה 47, סטנדרד ליאז' עלתה ל-0:1: סמואל בסטיאן בעט מחוץ לרחבה, הכדור פגע בדרך בידו של סוקראטיס והטעה את לנו בדרך לשער. יתרון מפתיע לקבוצה הבלגית.

דקה 69, סטנדרד ליאז' עלתה ל-0:2: סלים אמאלה ניצל טעות בהגנת ארסנל והכפיל את היתרון עם שער נפלא לאחר שעבר בדרך את גונדוזי ו-ווילוק.


פול-ז'וסה אמפוקו עם דויד לואיז (BRUNO FAHY/BELGA MAG/AFP via Getty Images)

דקה 78, ארסנל צמצמה ל-2:1: סאקה הרים מצד שמאל לאלכסנדר לקאזט שנגח מקרוב.

דקה 81, ארסנל איזנה ל-2:2: שיוויון תוך שלוש דקות! גבריאל מרטינלי מצא את סאקה מחוץ לרחבה ומבשל השער הראשון הבקיע לאחר בעיטה מדויקת לפינה הרחוקה.

איינטרכט פרנקפורט – גימארייש 3:2
איינטרכט פרנקפורט האמינה כי תוכל לעלות מהמקום הראשון כאשר פגשה את נועלת הבית שצברה רק שני נקודות, אבל הפורטוגלים שסיימו את דרכם באירופה לא הרימו ידיים. כבר בדקה השמינית רוצ'יניה העלה את המארחת אך פרנקפורט הפכה במחצית הראשונה לאחר גול ביזארי של דה קוסטה (31) ודחיקה של דאיצ'י קמאדה (38). כשהיה נראה שהקבוצה הגרמנית בדרך לניצחון נוסף, גימארייש הפתיעה אותה שוב בדקות האחרונות – עלי אל-מוסראתי בדקה ה-85 ומרקוס אדווארדס בדקה ה-87 קבעו 2:3 ענק לקבוצה הפורטוגלית שרשמה ניצחון ראשון במפעל. עם זאת איינטרכט פרנקפורט עלתה לשלב הבא מהמקום השני.



בית ב' (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
מאלמו פגשה מול פ.צ. קופנהגן בקרב ישיר על המקום הראשון בדנמרק, ודווקא האורחת ניצחה 0:1. במשחק המקביל דינמו קייב ולוגאנו נפרדו ב-1:1.

בית ג'
חאטפה וקרסנודאר נפגשו בספרד שכלזכותן 9 נקודות, המארחת עלתה לשלב הבא עם 0:3 ענק על הרוסים שסיימו את דרכם באירופה. במשחק המקביל באזל המוליכה ניצחה 0:2 את טרבזונספור. טוני וואקמה לא נכלל בסגל.

בית ד'
ל.א.ס.ק. לינץ הביסה 0:3 את ספורטינג ליסבון ועלתה על חשבונה למקום הראשון. פ.ס.וו השלישית סיימה ב-1:1 מול רוזנבורג האחרונה.

בית ה'
סלטיק שכבר הבטיחה את המקום הראשון בביתה הפסידה 2:0 לקלוז' השנייה במשחק חסר חשיבות, ניר ביטון השלים 90 דקות, חאתם עבד אלחמיד הפצוע לא נכלל בסגל. הכישרון האדיר של סלטיק קראמוקו דמבלה בן ה-16, ערך בכורה באירופה כאשר עלה בדקה ה-73. ראן האחרונה השיגה ניצחון ראשון במפעל עם 0:2 על לאציו.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי