צפו: מרסיאל העניק למנצ'סטר יונייטד 1:1 יקר בברוז', שער בכורה לאריקסן באינטר

הארי מגווייר
הארי מגווייר | Dean Mouhtaropoulos/Getty Images

אלופת בלגיה עשתה הרבה צרות לשדים האדומים, שיחזרו לגומלין עם מקדמה גדולה. הנראזורי גברו 0:2 על לודוגורץ, כשהדני ולוקאקו כבשו, צ'יבוטה וביטון שותפו. אייאקס הפסידה לחטאפה

(גודל טקסט)

ההמתנה לליגה האירופית הסתיימה והערב (חמישי) נפתח שלב 32 האחרונות במפעל האירופי, כאשר כבר במנה הראשונה אנחנו קיבלנו שמונה משחקים מרחבי אירופה, כשמוקד מנצ'סטר יונייטד סיימה ב-1:1 אצל קלאב ברוז', כשבמקביל אינטר גברה 0:2 על לודוגורץ בבולגריה. בנוסף, סביליה וקלוז' נפרדו ב-1:1 ברומניה, ופרנקפורט הביסה את זלצבורג. אייאקס הפסידה לחטאפה בספרד וסלטיק סיימה בתיקו נגד קופנהאגן. שחטאר דונייצק ניצחה את בנפיקה ובשאקשהיר הפסידה אצל ספורטינג ליסבון.

קלאב ברוז' – מנצ'סטר יונייטד 1:1
למרות היכולת הדלה באצטדיון "יאן בריידל", מנצ'סטר יונייטד יצאה עם החיוך ועם שער החוץ החשוב לקראת הגומלין באולד טראפורד. השדים האדומים פגשו הערב את ברוז' אלופת בלגיה, וכבר אחרי רבע שעה הבינו שהם לא באו לטיול. אחרי שליטה מוחלטת של השחקנים בכחול-שחור, אקס ליברפול סימון מיניולה בישל לעמנואל דניס בדקה ה-15 בדיוק והפתיע את כולם. יונייטד מצידה התקשתה מאוד לפתח התקפות, כאשר בספסל ישבו ברונו פרננדש ואודיון איגהלו שהגיעו בינואר.

מי שכן היה על המגרש היה אנתוני מרסיאל, שהיה מבין הכובשים בניצחון 0:2 היוקרתי אצל צ'לסי ביום שני האחרון. הסקורר הצרפתי היה ערני מאוד בדקה ה-36 כשזריקת חוץ רעה מאוד של ברוז' הגיעה לרגליו, והוא מצידו דאג לאזן את התוצאה ולהעניק לקבוצתו את שער החוץ היקר.


סולשיאר. מקדמה גדולה לעבר הגומלין (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)

הרכבים
קלאב ברוז': סימון מיניולה, מקסים דה קויפר (סיבה שריברס, 73), סימון דלי, ברנדון מכלה, קלינטון מאטה, אדר באלנטה (רוד וורמר, 47), מאטס ריטס, אודילון קוסונו, האנס ונאקן, פרסי טאו (צ'ארלס דה קטלארה, 62), עמנואל דניס.

מנצ'סטר יונייטד: סרחיו רומרו, לוק שואו, הארי מגווייר, ויקטור לינדלוף, ברנדון וויליאמס, דייגו דאלוט (ברונו פרננדש, 81), נמניה מאטיץ', אנדראס פריירה (פרד, 71), חואן מאטה, ג'סי לינגארד, אנתוני מרסיאל (אודיון איגהלו, 68).

מהלך המשחק
מנצ'סטר יונייטד התקשתה מאוד בתחילת המשחק, ולמעשה קלאב ברוז' הייתה הקבוצה היחידה על כר הדשא בדקות הפתיחה. בדקה ה-15 הבלגים מצאו לראשונה את הרשת – השוער מיניולה, לשעבר בליברפול, בעט כדור שוער ארוך מאוד, אליו הגיע דניס שהקפיץ מעל רומרו וקבע 0:1 לברוז'.


מיניולה חוגג בגדול נגד מנצ'סטר יונייטד (Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)


דניס חוגג שער רביעי העונה בזירה האירופית (KURT DESPLENTER/BELGA MAG/AFP via Getty Images)

גם לאחר שער היתרון ברוז' הייתה הקבוצה העדיפה במגרש, אך בדקה ה-36 מנצ'סטר יונייטד הצליחה לחזור למשחק – מרסיאל היה עירני לאחר זריקת חוץ לא טובה של הבלגים, הסתער על הכדור ודהר כל הדרך לרשת של מיניולה, וקבע 1:1 בתום המחצית הראשונה.


העניק ליונייטד שער חוץ יקר. מרסיאל חוגג בבלגיה (Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)

את המחצית השנייה פתחה ברוז' יותר טוב, ובדקה ה-50 דניס היה קרוב להשלים צמד, אך רומרו הדף את הבעיטה שלו וסיפק הצלה נהדרת. בדקה ה-78 אותו דניס הפעם סידר לקוסונו מצב נוח לשער, אבל הכדור חמק שוב החוצה. השוויון בלוח התוצאות נשמר עד שריקת הסיום, והמשחק נגמר ב-1:1.

לודוגורץ – אינטר 2:0 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
הנראזורי הגיעו לביתה של אלופת בולגריה עם כל הסגל המרשים ובמטרה ברורה – להכריע את המפגש הכפול כבר במשחק החוץ ולשים מאחוריה את שני ההפסדים האחרונים שלה באיטליה. לודוגורץ מצידה עלתה למשחק ללא הנציגים הישראלים שלה – טאלב טוואטחה, דן ביטון ומאוויס צ'יבוטה – שפתחו את המשחק על הספסל וחיכו להזדמנות.

אנטוניו קונטה העניק לאלכסיס סאנצ'ס את המקום בחולית ההתקפה, כשלצידו שיחקו לאוטרו מרטינס וכריסטיאן אריקסן, כשרומלו לוקאקו לא נכלל ב-11. למעשה, אינטר הייתה הקבוצה היחידה למגרש ברוב הדקות, אך התקשתה בפעולה האחרונה. בדקה ה-71 היא סוף סוף מצאה את הרשת, כשאריקסן היה האיש המאושר, משום שזה היה שער הבכורה שלו בקבוצתו החדשה. לאחר מכן, צ'יבוטה וביטון עלו מהספסל על מנת לעזור למארחת לחזור למשחק, אך ראו את לוקאקו המחליף חותם את המשחק בדקה ה-94 עם פנדל מוצלח.


אריקסן חוגג שער בכורה באינטר ( NIKOLAY DOYCHINOV / Contributor)

חטאפה – אייאקס 0:2 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
האם התקופה הגדולה של אייאקס הגיעה לסיומה? אלופת הולנד, שהלהיבה את כל אירופה אשתקד עם ריצה נפלאה עד חצי גמר ליגת האלופות, כבר חוותה אכזבה עצומה לאחר שנשרה מהצ'מפיונס מוקדם יותר השנה, אך הערב נראה שהיא עשתה עוד צעד אחורה עד הפסד כואב מאוד בספרד. מנגד, חטאפה של פפה בורדאלס נמצאת בתקופת שיא מבחינתה, ולאחר שהיא טיפסה עד למקום השלישי בליגה הספרדית, היא גם עשתה חיל באירופה.

חכים זייך, דוני ואן דה בייק ודושאן טאדיץ' הם רק חלק מהשמות שפתחו בהרכב של אריק טן האח, אך ראו בדקה ה-38 את דייברסון כובש לאחר מהלך קבוצתי נהדר, שכלל שלוש נגיעות בלבד לפני שהכדור נחת ברשת. בדקה ה-94 קנדי הברזילאי קבע 0:2 מהדהד לקבוצה הקטנה ממדריד עם בעיטה נהדרת.

פרנקפורט – זלצבורג 1:4 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
החגיגה הגדולה של הערב הראשון. פרנקפורט נמצאת בעיצומה של עונה נהדרת מבחינתה, והערב היא ביטלה כמעט לגמרי את אלופת אוסטריה, בעיקר בזכות מופע של איש אחד – דאיצ'י קמאדה. היפני הנהדר העלה את קבוצתו ללוח התוצאות כבר אחרי 12 דקות של משחק, ובדקה ה-42 חלף על פני כל שחקני ההגנה בדרך לצמד אישי. קמאדשה לא הסתפק בזהף ובדקה ה-53 התמקם נהדר לכדור גובה ונגח את שערו השלישי במשחק. מיד לאחר מכן פיליפ קוסטיץ' כבש את הרביעי לזכות הגרמנים. הואנג הי-צ'ן צימק מהנקודה הלבנה בדקה ה-85 וקבע את תוצאת המשחק.


שחקני פרנקפורט חגגו דקות רבות עם הקהל בסיום (Alex Grimm/Bongarts/Getty Images)

תוצאות נוספות
קופנהאגן – סלטיק 1:1

שחטאר דונייצק – בנפיקה 1:2 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)

ספורטינג ליסבון – בשאקשהיר 1:3

קלוז' – סביליה 1:1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי