צפו: 0:5 גדול ליונייטד, אולימפיאקוס הדיחה את ארסנל עם שער בדקה ה-119

פייר אמריק אובמיאנג
פייר אמריק אובמיאנג | Julian Finney/Getty Images

הקבוצה היוונית היממה את התותחנים באצטדיון האמיריות, כשאל עראבי כבש לאחר שער במספרת של אובמיאנג בהארכה. הצגה של השדים האדומים מול ברוז' - פרננדש, איגהלו, מקטומיניי ופרד (צמד) כבשו. אייאקס הודחה

(גודל טקסט)
משחקי הגומלין של שלב 32 האחרונות של הליגה האירופית התקיימו הערב (חמישי), למעט המשחק בין זלצבורג לפרנקפורט שנדחה למחר עקב תנאי מזג האוויר, וקיבלנו עולות חדשות לשמינית הגמר. במוקד המשחקים, אולימפיאקוס היממה את ארסנל באצטדיון האמירויות והדיחה אותה אחרי הארכה דרמטית מאוד. מנצ'סטר יונייטד הביסה את קלאב ברוז', אייאקס ניצחה את חטאפה אך הודחה, סביליה עלתה למרות תיקו מאכזב מול קלוז' ושחטאר דונייצק גברה על בנפיקה בסיכום שני המשחקים.
 
 
ויש גם זווית ישראלית. לודוגורץ של טאלב טוואטחה (ישב על הספסל), מאוויס צ'יבוטה (20 דקות) ודן ביטון (שבע דקות) הפסידה לאינטר והודחה מהמפעל. גם סלטיק של ניר ביטון (לא שותף) וחאתם עבד אלחמיד (פצוע) הודחו אחרי שנכנעו 3:1 לקופנהאגן ו-4:2 בסיכום שני המשחקים.

מנצ'סטר יונייטד – קלאב ברוז' 0:5 (1:6)

אחרי ה-1:1 המאכזב במשחק הראשון, השדים האדומים המשיכו את המומנטום מהליגה (שני ניצחונות רצופים) ולא התקשו מול מוליכת הליגה הבלגית. בדקה ה-23 השופט הרחיק את סימון דלי מברוז' אחרי שחסם בידו כדור שהלך לעבר השער, ומכאן הכל הלך חלק לקבוצה של אולה גונאר סולשיאר. ברונו פרננדש היה נהדר וכבש את הראשון (27, פנדל), כאשר שבע דקות לאחר מכן אודיון איגהלו הכפיל מקרוב עם שער הבכורה שלו ממהלך שהתחיל ממסירה גאונית של פרננדש.
 
 
סקוט מקטומיניי, שחזר מהפציעה רק במשחק הליגה האחרון מול ווטפורד, כבש את השלישי עוד לפני המחצית (42) עם בעיטה נאה מחוץ לרחבה. בחצי השני השדים האדומים הורידו קצב, אולי מתוך פזילה כבר למשחק ביום ראשון, בו יפגשו לקרב קשה במיוחד את אברטון של קרלו אנצ'לוטי (15:50, ספורט1). למרות הורדת הקצב, פרד כבש צמד לקראת הסיום (82 ו-90+3) וקבע תוצאה ענקית.

דקה 27, ברוז' נותרה בעשרה שחקנים ויונייטד עלתה ל-0:1: סימון דלי מברוז' עצר בידו בעיטה של יונייטד שהלכה לעבר השער, הורחק מיד בצדק ונשרק פנדל לזכות יונייטד. את כדור העונשין ברונו פרננדש דייק והעניק יתרון לשדים האדומים.


סימון דלי מורחק (OLI SCARFF/AFP via Getty Images)


ברונו פרננדש חוגג (Clive Brunskill/Getty Images)

דקה 34, יונייטד עלתה ל-0:2: שער קבוצתי גדול בניצוחו של מי אם לא, ברונו פרננדש. הפורטוגלי שיגע את השומר שלו ומקצה הרחבה הכניס כדור עומק פנטסטי לחואן מאטה, שמסר בנגיחה לאודיון איגהלו. החלוץ לא התבלבל וכבש מקרוב את שער הבכורה שלו.

דקה 41, יונייטד עלתה ל-0:3: הקבוצה של אולה גונאר סולשיאר מטיילת מאז ההרחקה. פרננדש הפנטסטי, שפשוט נראה רמה מעל כולם, חטף כדור, מצא את פרד שמסר לסקוט מקטומיניי. הקשר הסקוטי בעט כדור חד ומדויק מחוץ לרחבה אל הרשת של סימון מיניולה.

דקה 82, יונייטד עלתה ל-0:4: ג'סי לינגרד חדר לרחבה ומסר כדור רוחב שטוח לפרד, שגלגל בקלות לרשת מול שער חשוף והגדיל את התוצאה.


מקטומיניי חוגג (OLI SCARFF/AFP via Getty Images)

ארסנל – אולימפיאקוס 2:1 אחרי הארכה (2:2) – לצפייה בתקציר לחצו כאן
מיקל ארטטה עלה עם הכלים ההתקפיים הכי טובים שלו (פייר אמריק אובמיאנג, מסוט אוזיל, ניקולא פפה ואלכסנדר לקאזט), ולמרות זאת, המחצית הראשונה של התותחנים הייתה פשוט נוראית והם בקושי הציגו עליונות על מוליכת הליגה היוונית. בדקה ה-53 אולימפיאקוס עלתה ל-0:1 אחרי קרן שמצאה את ראשו של הבלם פאפה אבו סיסה, שפשוט לא נשמר על ידי ההגנה המחפירה של ארסנל וכבש בנגיחה נהדרת.

הקבוצה האנגלית לא הצליחה להגיב ליריבתה מיוון, ולצערה נגררה להארכה באצטדיון האמיריות, שלא ידע כמה דרמה הולכת להיות בחצי השעה שנוספה. בדקה ה-113 כל יושבי המגרש קמו מהכיסא לאחר שגבריאל מרטינלי המחליף הרים כדור נהדר לאובמיאנג, והחלוץ התעופף למספרת אדירה וחגג את השער עם דמעות בעיניו.

נגמר? לא אם תשאלו את אולימפיאקוס – יוסוף אל עראבי תפס את ההגנה האנגלית לא מוכנה בדקה ה-119 וכבש שער דרמטי מאוד שהימם את כולם. שניות ספורות לפני שריקת הסיום אובמיאנג החמיץ מצב גדול מאוד מרחבת החמש, לאחר שהכדור הגיע בטעות לרגליו, אך הכוכב מגאבון פספס בגדול.


כך נראת בדיוק העונה של ארסנל (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)

אייאקס – חטאפה 1:2 (3:2) – לצפייה בתקציר לחצו כאן

הדחה כואבת לאלופת הולנד, שבעונה שעברה הגיע עד לחצי גמר ליגת האלופות והעונה מודחת בכאב עוד לפני שמינית גמר הליגה האירופית. אחרי שנחלה אכזבה במשחק הראשון עם הפסד 2:0, כבר אחרי חמש דקות אייאקס נקלעה לפיגור משער יפה של חיימה מאטה, וזה כל מה שחטאפה רצתה – שער חוץ. בדקה ה-11 דנילו הצעיר השווה מבישול של דוני ואן דה ביק והמהפך הגיע בדקה ה-63 בזכות שער עצמי של מתיאס אוליברה, שלא עזר גם הוא והקבוצה של אריק טן האח הודחה בסיום.

דקה 5, חטאפה עלתה ל-0:1: ממש בפתיחת המשחק, האורחת הדהימה ונתנה מכה קשה לתקוות של אלופת הולנד לעלות לשמינית הגמר. חיימה מאטה השתלט על כדור ברחבה וסיים בצורה נהדרת לרשת.


שחקני חטאפה חוגגים (JOHN THYS/AFP via Getty Images)

דקה 11, אייאקס השוותה ל-1:1: ההולנדים עדיין במשחק. דוני ואן דה ביק הוציא כדור רוחב נהדר מתוך הרחבה לדנילו הצעיר, שגלגל מקרוב לרשת בקלות.

דקה 63, אייאקס עלתה ל-1:2: קארל איטינג הגביה כדור חופשי מהאגף הימני לעבר הרחבה, המגן השמאלי מתיאס אוליברה עלה בכדי להרחיק אך הנגיחה שלו הלכה לאחור והוא כבש שער עצמי.

אינטר – לודוגורץ 1:2 (1:4) – לצפייה בתקציר לחצו כאן
הסן סירו אירח ללא קהל את אלופת בולגריה בעקבות נגיף הקורונה, עם הנראזורי הסתדרו גם בלי האוהדים שלהם מול הקבוצה של מאוויס צ'יבוטה, דן ביטון וטאלב טוואטחה. דווקא לודוגורץ עלתה ליתרון בדקה ה-26 משער של קאולי הברזילאי מתוך הרחבה, אך שש דקות לאחר מכן הגיע השויוון מבעיטה חדה של כריסטיאנו ביראגי. רומלו לוקאקו הפך את התוצאה בתוספת הזמן של החצי הראשון עם שער ביזארי במיוחד, כשריבאונד מנגיחה שלו פגע בטעות בראשו וחדר לרשת. התוצאה נותרה בעינה עד לסיום והישראלים סיימו את דרכם במפעל.
 


תוצאות נוספות
סביליה – קלוז' 0:0 (1:1)

סלטיק – קופנהאגן 3:1 (4:2)

בנפיקה – שחטאר דונייצק 3:3 (5:4) – לצפייה בתקציר לחצו כאן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי