מאמן חטאפה: "אנחנו קבוצה הגנתית? כבשנו יותר מאייאקס"

דושאן טאדיץ', אלן ניום
דושאן טאדיץ', אלן ניום | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

חוסה בורדלאס עקץ את ההולנדים אחרי שהדיח אותם בשלב 32 האחרונות בליגה אירופית: "הם האשימו אותנו בכל דבר והתלוננו לשופט כבר מהדקה הראשונה, אבל אנחנו נהנינו". טן האח חטף מהתקשורת ההולנדית

קבוצות: חטאפה
(גודל טקסט)

בעונה שעברה נעצרה אייאקס רק בחצי גמר ליגת האלופות, וגם אז היא סיימה את דרכה במפעל עם הפסד ביתי 3:2 לטוטנהאם שהבקיעה עמוק בתוספת הזמן. העונה היא סיימה את דרכה בליגת האלופות כבר בשלב הבתים, כשבמחזור הסיום לא השכילה לסיים לפחות בתיקו מול ולנסיה, הפסידה לעטלפים 1:0 בבית ומהמקום הראשון הידרדרה עד לשלישי ומשם לליגה האירופית.

אמש (חמישי) הקמפיין האירופי הסתיים לעונה זו עבור אריק טן האח ושחקניו, שאחרי ההפסד המפתיע בספרד בשבוע שעבר, אתמול הגיע כישלון נוסף ועוד בקרויף ארנה הביתי – אלופת הולנד אמנם ניצחה 1:2, אבל זה לא הספיק כדי למחוק את ה-2:0 מהמשחק הראשון והיא הודחה בשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית.

עם סיום המשחק בשבוע שעבר בספרד, שחקני אייאקס זעמו על התנהגות היריבה. הטענות למשחק אלים ולבזבוזי זמן שלא ראו כמותם הגיעו לשיאן כאשר ראיין באבל החל להתגלגל על כר הדשא כאילו הוא סובל מכאבים, במטרה ללעוג לשחקני חטאפה, וכך מצאו את עצמן הקבוצות נפגשות לגומלין באמסטרדם באווירה די מתוחה. גם אתמול המשחק היה קשוח למדי ולא בכדי נשלפו במהלכו 10 כרטיסים צהובים, חמישה לכל קבוצה, אבל לוח התוצאות הראה 2:1 לחטאפה, שבעטה 9 פעמים לשער של אנדרה אוננה, ובסיום המאמן חוסה בורדלאס ניצל זאת כדי לענות לשחקני אייאקס על הביקורת נגד שחקניו.


הונלטאר ושחקני אייאקס אחרי ההדחה (JOHN THYS/AFP via Getty Images)

"בשבוע האחרון האשימו אותנו בכל דבר אפשרי. אמרו שאנחנו עוצרים את המשחק כדי לבזבז זמן, שאנחנו משחקים באלימות ומפריעים למשחק", טען בורדלאס והוסיף עקיצה, "אבל הדבר הכי גרוע הוא שאמרו שאנחנו קבוצה הגנתית. אייאקס הבקיעה רק פעמיים בשני משחקים אם אני לא טועה (שער אחד היה עצמי),  אבל אנחנו הבקענו באמסטרדם כבר אחרי חמש דקות ואחר כך בעטנו פעמיים לקורה ופעם אחת למשקוף וגם פסלו לנו שער לא בצדק. אתם יכולים לקרוא לנו קבוצה הגנתית? באמת?".

עוד אמר מאמן חטאפה: "אייאקס התלוננה לשופט על כל דבר מהדקה הראשונה, על כל דבר. זה יצר אווירה מאיימת במגרש, אבל אנחנו נלחמנו וזה היה משחק נהדר. אנחנו נהנינו". בעיתון הספרדי "אס" אף הצהירו על "אווירה מתוחה בין טן האח לבורדלאס", שגרמה לעימות ביניהם על כר הדשא ושחקנים מצאו את עצמם מפרידים בין השניים.


השופט מסיים את העימות בין המאמנים (JOHN THYS/AFP via Getty Images)

טן האח גם חטף מהתקשורת ההולנדית על ההדחה המוקדמת ובטלחראף נכתב טור שלם על כך שהמאמן "עושה טעויות ענקיות ברגעי האמת" ופירוט נרחב על חילופים רבים שביצע והסתיימו באכזבה עבור המועדון. באייאקס רמזו שהסיבה לכך שחאקים זייך וקווינסי פרומס לא פתחו בהרכב הייתה כי ביום ראשון מצפה להם משחק עונה מול אלקמאר, הראשונה נגד השנייה בטבלה כשביניהן מפרידות שלוש נקודות, ולאור העובדה שהאליפות חשובה לאייאקס הרבה יותר – לא רצה המאמן לסכן את כוכביו לפני משחק שעשוי לסייע להם להכריע את גורל העונה ולהבטיח להם אליפות נוספת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי