עוד לפני ברצלונה: צפו בקאמבק הגדול הראשון של קלופ וליברפול

שחקני ליברפול
שחקני ליברפול | Clive Brunskill/Getty Images

בדיוק לפני ארבע שנים, ברבע גמר הליגה האירופית, האנגלים פיגרו 2:0 נגד דורטמונד. המאמן אמר: "צרו רגע לספר לנכדים והפכו את הלילה הזה למיוחד". וכך היה כשלוברן נגח את ה-3:4 בתוספת הזמן. התקציר לפניכם

(גודל טקסט)

כשמדברים על קאמבק ענק של ליברפול, עולים לראש שני משחקים במהירות הבזק, ואתה לא צריך להיות אוהד המרזיסיידרס בשביל זה: הזכייה בליגת האלופות ב-2004/05 לאחר פיגור 3:0, וכמובן המהפך נגד ברצלונה בחצי גמר ליגת האלופות בעונה שעברה. בין שני המשחקים הקסומים האלה, היה עוד ערב גדול אחד: בדיוק לפני ארבע שנים, יורגן קלופ, בחודשיו הראשונים בקבוצה, ביצע מהפך גדול נגד האקסית בורוסיה דורטמונד ברבע גמר הליגה האירופית.

אנפילד נכנס להלם כשהנריך מחטיריאן ופייר-אמריק אובמיאנג העלו את הצהובים-שחורים ליתרון כפול כבר בדקה התשיעית כשהחלוץ כבש שער גדול במתפרצת. כשהשחקנים של קלופ הגיעו לחדר ההלבשה חיכתה להם הפתעה. באנגליה שחזרו: "קחו אוויר, צרו רגע לספר לנכדים שלכם והפכו את הלילה הזה למיוחד עבור האוהדים", אמר להם המאמן. "מסר ישר, אבל כזה גאון בפשוטו", נכתב ב"ליברפול-אקו". 

דיבוק אוריגי כבש שער מצמק בפתיחת המחצית השנייה, אבל אז מרקו רויס קבע 1:3 לגרמנים בדקה ה-57 אחרי עוד כדור עומק שחתך את ההגנה. ואז "אנפילד שוב עשה את העבודה, כמו בלילות הקסומים שלא נראו באנפילד מאז ימי רפא בניטס. יש לליברפול עוד סיפור חדש ומפואר", נכתב. אוריגי שחזר: "היינו בפיגור 3:1 במחצית והמאמן אמר לנו את מה שאמר. היה מיוחד לראות מגנים מבקיעים, חלוצים מבקיעים, כולם נלחמו על הכדור. הניצחון הגיע לנו".


יורגן קלופ. מסר מרגש שעשה את העבודה (Clive Brunskill/Getty Images)

נותרו 24 דקות בלבד. פיליפה קוטיניו כבש, מהמדו סאקו הבקיע, ובתוספת הזמן לא אחר מהבלם דיאן לוברן שאחרי בישול של ג'יימס מילנר כבש את ה-3:4 המיוחל. "יתכן שיש לה חולשות, אך בחצי שנה ליברפול הפכה לקבוצה בצלו של הגרמני, החדיר חוסן ורוח והעיר את הענק הרדום. הוא טפח על הרגשות של אנפילד כדי לעורר מחדש ענק ישן". דורטמונד, הזכירו שם, הגיעה למשחק אחרי 18 משחקים ללא הפסד.

ליברפול אמנם הפסידה במשחק הראשון בוויאריאל בחצי הגמר אך ענתה עם שלישייה קלה באנפילד. בגמר היא כבר הובילה נגד סביליה משער של דניאל סטארידג' ואמנם הפסידה, אך קלופ המשיך לבנות לאט לאט קבוצה בצלמו ובדמותו.  הגביע עם האזניים הגדולות יגיע גם יגיע כעבור שלוש שנים לאחר ניצחון 0:2 על טוטנהאם בגמר כל אנגלי.


אוהדי ליברפול באותו ערב (Clive Brunskill/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי