צפו בתקציר: 1:2 לדורטמונד על פרנקפורט בגמר הגביע

דורטמונד מניפה את הגביע
דורטמונד מניפה את הגביע | AFP

הצהובים-שחורים השכיחו את ההפסדים בשלושת הגמרים האחרונים הודות לשערים של דמבלה ואובמיאנג (פנדל), שכנראה נפרד עם פאננקה מוצלחת. רביץ' איזן זמנית, טוואטחה עלה מהספסל

(גודל טקסט)
בעונת 2013/4 נכנעה דורטמונד לבאיירן מינכן, שנה לאחר מכן נעצרה בגמר על ידי וולפסבורג ובשנה שעברה שוב איבדה את הגביע לבאיירן. העונה כבר אף אחד לא ייקח מהצהובים-שחורים את הגביע, הודות ל-1:2 על איינטרכט פרנקפורט בגמר בברלין.


טאלב טוואטחה כבר כיכב העונה בגביע, כבש שני שערים עבור פרנקפורט ובישל עוד שער במשחקים שקדמו לגמר, אלא שהערב העדיף מאמנו להשאירו על הספסל, וכשנכנס בדקה ה-56, עוד ב-1:1, התקשה לסייע והיה שותף בסופו של דבר להפסד הכואב של הנשרים. עבור דורטמונד זהו גביע רביעי בתולדותיה.



מה שעשה את ההבדל בגמר היה הכישרון הגדול של דורטמונד. כבר בדקה השמינית היה זה עוסמאן דמבלה שזרק את השומר והעלה את קבוצתו ליתרון, אמנם אנטה רביץ' עוד החזיר את הנשרים למשחק, אבל השוויון החזיק מעמד 43 דקות ואז היה זה פייק-אמריק אובמיאנג שמהנקודה הלבנה כבש בפאננקה והעניק לקבוצתו את התואר הנכסף – ככל הנראה מתנת פרידה, לאור הדיווחים בימים האחרונים על רצונו העז להתקדם.


חבריו של טוואטחה הגיעו לתמוך (פרטי)



אובמיאנג חוגג גביע. העניק גביע לפני העזיבה? (AFP)


הרכבים
דורטמונד: רומן בורקי, לוקאש פישצ'ק, סוקראטיס, מארק בארטרה (אריק דורם, 76), מרסל שמלצר (גונסאלו קסטרו, 46), מתיאס גינטר, רפאל גררו, שינז'י קגאווה, עוסמאן דמבלה, מרקו רויס (כריסטיאן פולישיץ', 46) פייק-אמריק אובמיאנג.


איינטרכט פרנקפורט: לוקאס הרדצקי, טימותי צ'נדלר (אלכסנדר מאייר, 72), דוד אברהם, חסוס ואייחו, מייקל הקטור, בסטיאן אוציפקה, מיאט גאצ'ינוביץ', מרקו פביאן (דני בלום, 79), סלובודאן מדויביץ' (טאלב טוואטחה, 56), האריס ספרוביץ', אנטה רביץ'.


מהלך משחק
דקה 8, 0:1 לדורטמונד!
לוקאש פישצ'ק פרץ מימין, מסר כדור עומק לעוסמאן דמבלה והאחרון זרק את השומר, סידר לעצמו אחד על אחד ובעט כדור גבוה ומדויק לרשת.



דמבלה חוגג. שער נהדר של הצרפתי (AFP)


דקה 29, פרנקפורט משווה! גאצ'ינוביץ' מסר שמאלה לרביץ' והעמיד אותו באחד על אחד מול בורקי, הקרואטי לא התבלבל ובעט פנימה.



אוהדי פרנקפורט מבעירים את האצטדיון האולימפי בברלין (Gettyimages)


דקה 56: טאלב טוואטחה, מי שכיכב במשחקי הגביע הקודמים של פרנקפורט, עלה מהספסל. האם הוא יעשה את ההבדל עד לסיום?


דקה 67: 1:2 לדורטמונד! פישצ'ק קיבל כדור נהדר בתוך הרחבה, עקף את השוער הרדצקי וזה הכשיל אותו. אובמיאנג ניגש לבעוט ובפאננקה מושלמת החזיר את היתרון לצהובים-שחורים. שערו ה-40 העונה בכל המסגרות.


גם אוהדי דורטמונד סיפקו תפאורה מרהיבה (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי