אולי הנס: חמישה שחקנים בכירים היו נגד אנצ'לוטי

קרלו אנצ'לוטי
קרלו אנצ'לוטי | צילום:AFP

בגרמניה חושפים מה עומד מאחורי הפיטורים המפתיעים של האיטלקי. החל מהספסולים התמוהים ואיבוד חדר ההלבשה, ועד הבדיחות עם וראטי. בווסטהאם רוצים אותו במקום ביליץ'

(גודל טקסט)
פיטוריו של קרלו אנצ'לוטי מבאיירן מינכן זעזעו את הכדורגל העולמי והגרמני. נשיא המועדון הבווארי, אולי הנס, אמר שלהנהלת הקבוצה לא היתה ברירה אלא לפטרו אחרי שלפחות חמישה שחקנים בקבוצה היו נגדו והוא איבד את חדר ההלבשה: "זה דבר בלתי מתקבל על הדעת שחמישה שחקנים יהיו נגדך כשאתה מאמן קבוצה. בחיים למדתי פתגם הכי חשוב 'האויב במיטה שלך הרבה יותר מסוכן מזה שבחוץ'. זו הסיבה שהיינו חייבים לנקוט במהלך הזה".


ומי הם אותם שחקנים? בתקשורת הגרמנית משערים שמדובר באריין רובן שסירב אחרי ההפסד 3:0 לפאריס סן ז'רמן לענות אם הוא תומך במאמן, פרנק ריברי שלא אהב לראות את עצמו מוחלף והתרגז לעיני המצלמות על חילוף אחד של אנצ'לוטי, רוברט לבנדובסקי שיצא גם נגד ההנהלה על כך שלא הביאה חיזוק משמעותי ולפחות עוד שני שחקנים, כשאחד מהם הוא כנראה תומאס מולר שלא אהב שאנצ'לוטי הזיז אותו מהמשבצת הרגילה שלו.




בעיה נוספת עליה מצביעים בגרמניה היא התכנון של טרום העונה ומסע המשחקים לסין שגרם לביקורת גדולה בעקבות היכולת הירודה של באיירן באותם משחקים. אנצ'לוטי לא קידם צעירים כבר מהעונה שעברה ובהנהלה, ששידרה שהיא לא אוהבת את מה שהאיטלקי עושה בקבוצה, לא אהבו זאת. גם הוותיקים היו נגד המאמן, שבניגוד לקבוצות קודמות בהם עבד, לא אהבו את ההחלטות שלו.



רובן וריברי. אחראים לפיטורים? (AFP)


"בילד" פרסם הבוקר את כל השתלשלות האירועים בבאיירן שגרמה לפיטורים המפתיעים. יום לפני המשחק בפאריס, אנצ'לוטי הודיע ב-10:30 בבוקר הודיע אנצ'לוטי להנהלה שפרנק ריברי ואריין רובן יפתחו על הספסל יחד עם מאטס הומלס, וג'רום בואטנג יישב ביציע. ההנהלה בראשות קרל היינץ רומניגה והנשיא הנס הגיבה בהלם, אבל החליטה לא להתערב מקצועית. מאוחר יותר באותו יום, בשעה 18:00, המאמן האיטלקי הודיע לשחקנים את ההרכב בלי הסברים ורבים היו המומים.


ריברי ורובן הגיבו בחצי שביתה איטלקית וכאשר כל השחקנים כבר התחממו על כר הדשא באצטדיון, הם עדיין נשארו בחדר ההלבשה. אחרי ההפסד התרגזו חברי ההנהלה כשראו את מרקו וראטי, שחקנו לשעבר של אנצ'לוטי בפ.ס.ז', נכנס לחדרו של המאמן והשניים החליפו בדיחות.




בהנהלה לא אהבו את הספסולים של אנצ'לוטי (AFP)


כאשר אנצ'לוטי נשאל לאחר מכן למה בואטנג והומלס לא שיחקו ענה: "ניקלאס זולה וחאבי מרטינס שהחליפו אותם היו השחקנים הכי טובים שלנו על כר הדשא", בעוד ציטוט שהרגיז הרבה אנשים במועדון. למחרת בשדה התעופה ריברי הצטלם עם אוהדים וכשנשאל על מאמנו אמר: "עדיף שלא אדבר". אתמול, בשעה 15:45, הודיעה באיירן על פיטוריו של האיטלקי.


קרלו אנצ'לוטי הוא המאמן ה-13 שפוטר על ידי המועדון, כשהאחרון היה לואיס ואן חאל ב-2011 ולפניו יורגן קלינסמן. אגב, יופ היינקס שפוטר ב-1991 חזר לעבוד במועדון וזכה בטרבל ב-2013. אנצ'לוטי הודה למועדון ולאוהדים בציוץ משלו.


It has been a great honour to form part of Bayern's history. I would like to thank the Club, the Players and it's amazing fans. #MiaSanMiapic.twitter.com/oZ7mLllers

— Carlo Ancelotti (@MrAncelotti) September 28, 2017


ווילי סניול יהיה המאמן הזמני במשחק נגד הרטה ברלין ובזמן פגרת הנבחרות ייבחר מאמן קבוע. "אנחנו לא לחוצים" טוען הנשיא הנס. תואמס טוכל מועמד מוביל, אבל גם מאמן הופנהיים יוליאן נגלסמן. סניול היה עוזרו של אנצ'לוטי אחרי שאימן בבורדו. הוא שיחק בבאיירן 277 משחקים ודובר גרמנית מצוין. הצרפתי מוערך מאוד בחדר ההלבשה ולא תהיה לו בעיה לנהל את המשחק אחרי שאימן בעבר גם קבוצות נוער. קומאן, טוליסו וריברי נהגו לדבר איתו על כל דבר בגלל שהם צרפתים.


אנצ'לוטי מצידו, עשוי שלא להישאר מובטל הרבה זמן אחרי שבאנגליה דווח שווסטהאם מתעניינת בו. האיטלקי דיבר בעבר על כך שהוא חולם לחזור לאמן בפרמייר-ליג אחרי שיסיים את התפקיד שלו בבאיירן מינכן. בהנהלת הפטישים לא מרוצים מסלבן ביליץ' והפתיחה הגרועה של העונה, אבל ייתכן שאנצ'לוטי ייקח חופשה קצרה או יחכה להצעה של מילאן בה המאמן וינצ'נזו מונטלה בסכנת פיטורין למרות הניצחון אתמול 2:3 על רייקה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי