ההחלטה הנבונה של באיירן: על הבחירה ביופ היינקס

יופ היינקס
יופ היינקס | Gettyimages

אחרי הפרידה מאנצ'לוטי, בבוואריה בחרו במהלך סנצסיוני והחזירו את המאמן בן ה-72 לקווים, שמכיר את באיירן יותר טוב מכולם. האם זה המהלך שיציל להם את העונה?

(גודל טקסט)

החלטה שכזו יכולה כנראה לקבל רק קבוצת כדורגל גדולה. כי מאמנים בני 72 נחשבים משום מה, למי שמקומם בבית, או ביציע, ואילו באיירן מינכן יודעת שיופ היינקס בן ה- 72, עדיף היום על פני כל מועמד אחר.

מאז ההודעה על פיטוריו של קרלו אנצ'לוטי, רבו השמועות לגבי שאלת המחליף, והנה מתברר שבאיירן החליטה הפעם ללכת "על בטוח". כי היינקס הביא לה כמאמן ב- 2013 את "המשולש" האידיאלי, ליגת האלופות, אליפות גרמניה וגביע גרמני, ולמרות כי מיד לאחר מכן הודיע על פרישה – בבאיירן החליטו לבחור דווקא בו.

ומדוע מדובר בהחלטה חכמה? התשובה פשוטה: היינקס לא שכח לאמן, הוא מנוסה ומבין את משחק הכדורגל הרבה יותר טוב מהצעירים, או לא פחות טוב מהם. זאת ועוד: הוא מכיר את המועדון, שלא לדבר על כך שמאמן בתקופתנו אינו צריך לרוץ באימון עם השחקנים, כפי שמאמנים רצו במגרש בשנות ה-50 וה-60.  מעבר לעובדות אלה, היינקס היה כדורגלן נבחרת גרמניה (בעמדת קיצוני שמאלי), כך שהוא ללא ספק האיש הנכון במקום הנכון ובעיתוי הנכון. וכפי שהדגשתי קודם, ההחלטה היא בעיקר נבונה והגיונית.


יחזיר גם את התארים? היינקס וריברי (AFP) 

ואולי חשוב מכל: ההחלטה, שניתן להגדירה כסנסציה, עשויה להשפיע אף על קבוצות אחרות ברחבי הגלובוס. כי עם כל הכבוד למאמנים הצעירים, ידוע שאין תחליף לניסיון, והגיל אינו יכול לשמש תירוץ להעדפת צעיר על מבוגר.

ועם כל זאת ברור שגם מאמן גדול דוגמת היינקס, אינו קוסם. אבל הקבוצה מקבלת את מי שכבר עבר הכל בכדורגל, ושיש לו קבלות מוכחות. ואולי זו ההחלטה שאכן תציל לבאיירן את העונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי