דורטמונד הציבה מטרות: אליפות גרמניה והעפלה קבועה לליגת האלופות

דורטמונד
דורטמונד | Gettyimages

מוליכת הבונדסליגה יודעת שרק השקעת ענק, תעמיד אותה בשורה אחת עם באיירן מינכן. הקבוצה עם מספר הצופים מהגדולים באירופה, הכינה תוכנית חומש. בשבת היא מארחת את האנובר (16:30, ישיר בספורט1)

(גודל טקסט)
דורטמונד חולמת לזכות השנה באליפות הבונדסליגה והיא לא תוותר עד הרגע האחרון לבאיירן מינכן שמנסה להשיג אותה. היא מארחת במחזור סוף השבוע את האנובר (16:30, ישיר בספורט1). השבוע פורסם דירוג הקבוצות העשירות בעולם ודורטמונד מדורגת בו במקום ה-12 עם שווי של 317.2 מיליון יורו. באיירן מינכן מקדימה אותה במקום הרביעי עם ערך של 629.2 מיליון יורו. בדורטמונד יודעים שרק השקעה מאסיבית בקבוצה בשנים הבאות, תעניק להם יכולת להקדים את הבווארים גם מבחינה מקצועית.


"הבילד" הגרמני פרסם את התוכניות של הקבוצה לחמש השנים הבאות. משהו כמו "תוכנית החומש" של דורטמונד בכל התחומים. התוכנית הספורטיבית: דורטמונד החליטה עקרונית בעונות האחרונות ליצור קבוצה צעירה ודינאמית והקיץ הלכה עוד כמה צעדים בנושא כאשר החתימה את ג'יידון סאנצ'ו ממנצ'סטר סיטי, אבל גם הביאה שחקנים רעבים ו-ותיקים יותר כמו אקסל ויטסל, תומאס דלייני ופאקו אלקסר.


לטווח ארוך, דורטמונד יודעת שאין לה סיכוי להתקרב למעצמה כלכלית כמו באיירן, אבל היא רוצה להתקרב אליה מעט מבחינת סגל השחקנים. הקבוצה החליטה עקרונית שהמטרה שלה מדי שנה היא עלייה לליגת האלופות וזו החובה שלה כל שנה. כל הישג נוסף כולל זכייה באליפות או כל תואר אחר הוא בונוס, מאחר שהמפעל שמחזיק את הגדולות בחיים הוא ליגת האלופות בלבד.



ויטסל. ותיק אבל רעב להצליח (gettyimages)


מטרות כלכליות: דורטמונד הכניסה לקופתה העונה כבר למעלה מ-500 מיליון יורו וליתר דיוק 536 מיליון יורו כאשר לפי הנתונים רק 222 מיליון נכנסו לקופה ממכירות שחקנים והשאר מפעילות עסקית ומכירת כרטיסים וזכויות שידור. המטרה העיקרית שלהם עד 2025 תהיה הכנסות של חצי מיליון יורו מבלי שהם יצטרכו למכור שחקנים. האנס יואכים ואצקה יו"ר ההנהלה אמר: "דורטמונד רוצה להישאר בין עשרת המותגים הגדולים בכדורגל העולמי. בעיקרון, בעוד חמש שנים נקווה להישאר במצב שלנו כעת ואף יותר מזה".


מדיניות ההעברות: בשנים קודמות דורטמונד פורסמה כקבוצה שהשביחה צעירים ומכרה אותם בכסף גדול. כיום המטרה שלה לקחת שחקנים בכסף קטן ולגדל אותם מבלי שיצטרכו למכור אותם. האם יעמדו במטרה? זו כבר שאלה אחרת. על העובדה שדורטמונד עדיין רחוקה מרכישת שחקנים במחירי שיא אמר ואצקה: "אם אנחנו מוכרים שחקן כמו עוסמן דמבלה ב-148 מיליון יורו אנחנו יכולים יום אחד לרכוש גם שחקן במאה מיליון יורו, אבל זה רק אם נצטרך אותו ממש. המטרה העיקרית היא להישאר קבוצה ללא חובות".



מריו  גצה. המטרה של דורטמונד היא לגדל עוד כוכב ענק (AFP)


צעירים בקנה: מעבר לסאנצ'ו המדהים שהוא רק בן 18 הביאה הקבוצה בחלון ההעברות של ינואר את הבלם לאונרדו באלרדי בן ה-19 מבוקה ג'וניורס ובבוגרים יש גם את הבלם הצרפתי דן אקסל זאגדו (19), הקשרים הדני ברון לרסן (20) וסרג'יו גומס (18) ואלכסנדר איסק החלוץ השבדי. עוד בונים בקבוצה על נכס ענק ושמו יוסופה מוקוקו הקמרוני בן ה-14 המשחק כחלוץ בקבוצה עד גיל 17. בדורטמונד כמובן יודעים שרק עוד שלוש שנים הוא יוכל לשחק בבוגרים, אבל אם הוא ימשיך בהצגות שלו מדובר ביהלום ענק. בקבוצה מקווים שיוכלו להשיג לו היתר מיוחד מההתאחדות לשחק שנה מוקדם יותר וכבר פורסם שברצלונה עוקבת אחריו מרחוק. נוסף אליו בולט עמנואל פרארי בן ה-17, הולנדי המשחק בקבוצה עד גיל 19 וסוכנו הוא מינו ראיולה. במחנה האימון של דורטמונד בחורף היא צירפה אותו לבוגרים כדי שיריח כבר את הקבוצה הראשונה.


שחקני בית: שישה משחקני הסגל של דורטמונד הגיעו משורות הנוער של הקבוצה. המטרה היא לגדל מאריו גצה חדש.


אצטדיון והתנאים של הקבוצה: "זיגנאל אידונה פארק" הוגדל בשנה האחרונה ב-250 מקומות וכאשר מגיעים למשחקיה ממוצע הקהל מהגדולים בעולם כ-81,000 צופים, אין צורך כרגע בהגדלת האצטדיון. ההנהלה מתכננת שיפורים בהקמת מרכז עיתונאים חדש והעברת המשרדים של המנג'ר מיכאל צורק ושאר הצוות שלו למיקום אחר ובעיקר הקמת מיתקן אימונים חדש בהשקעה של 20-25 מיליון יורו.



אצטדיונה של דורטמונד. ממוצע של קרוב כ-80,000 צופים במשחק (gettyimages)


ספונסרים: פומה חתומה עם דורטמונד עד 2022 ומכניסה לקבוצה 15 מיליון יורו. לא החוזים השמנים שיש לריאל מדריד, ברצלונה או מנצ'סטר יונייטד ולכן בקבוצה מדברים להאריך כבר את החוזה עם שיפור הסכום. ענקית המטבחים, אמבטיות ועוד מוצרים רבים בגרמניה "אבוניק" חתומה בדורטמונד עד 2025.


הנהלת דורטמונד: יו"ר ההנהלה האנס-יואכים ווצקה חתום עד 2022 ועובד בקבוצה מאז 2005 כך שהוא אחראי לרוב הקרדיט על ההצלחה שלה. המנג'ר מיכאל צורק שעושה עבודה טובה בגיוס שחקנים, חתום עד 2021. סבסטיאן קל שחקן העבר שכיום עובד כעוזרו, עשוי להחליפו עוד שלוש שנים.


השוק העולמי: הכדורגל כיום מתבסס יותר ויותר על שווקים בכל רחבי העולם. דורטמונד מהקבוצות שנוסעות לשחק בקיץ באסיה ובאמריקה במסגרת ליגת האלופות. האחראי על כך בקבוצה, קרסטן קרמר, דיבר על העבודה של דורטמונד לשיפור מעמדה בכל הרשתות החברתיות וניצולן כלכלית תוך העמקת האחיזה בשווקים במזרח הרחוק ובאמריקה. המטרה של הקבוצה להדליק מיליונים של אוהדים בעולם על דורטמונד. "זה לא אומר שנזניח את האוהדים שלנו מהבית, אבל יש 150 מיליון אוהדי כדורגל פוטנציאלים שיכולים לאהוד אותנו בעולם. המטרה שלנו לקרב אותם לדורטמונד באמצעים שונים כולל סגנון המשחק של הקבוצה", אמר.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי