רובן: "אני מקווה שלא אצטרך לפרוש מכדורגל בסוף העונה"

אריאן רובן
אריאן רובן | Gettyimages

ההולנדי הוותיק של באיירן מינכן בראיון לקראת ליברפול בשמינית גמר ליגת האלופות: "אנפילד המגרש הכי ביתי באירופה, רוצה להיות כשיר לגומלין". ההחלטה לעזוב את הבווארים אחרי עשור: "צעד גדול מאוד עבורי"

(גודל טקסט)

כוכב באיירן מינכן אריאן רובן, שיסיים את דרכו במועדון בסוף העונה, התראיין ב"מייל און סאנדיי" לקראת המשחק נגד ליברפול בשמינית גמר ליגת האלופות. ההולנדי הוותיק לא ישחק בגלל פציעה, אבל יקווה לחזור לכושר לקראת החודשים המכריעים של הקבוצה. רובן דיבר על הקריירה שלו באנגליה, האפשרות שיחזור שוב לפרמיירליג, ההשוואות בין פפ גווארדיולה לז'וזה מוריניו והחששות מאנפילד.

ההודעה על עזיבת באיירן מינכן:  "ההחלטה שלי לעזוב את באיירן היתה צעד גדול. לסיים את הקריירה שלך בקבוצה כמו באיירן אחרי עשר שנים זה מדהים. ברגע שהודעתי לכולם הוקל לי. ההחלטה להיכן לעבור יכולה להיות אפילו קשה יותר אם אתה רוצה לעשות את ההחלטה הכי טובה. הנשיא שלי אולי הנס תמיד אמר שאין לך בקבוצה שחקנים מבוגרים או צעירים אלא טובים או גרועים. אני לא צעיר יותר בגיל 35, בכל אופן לא בכדורגל. מצד שני אני עדיין משחק קיצוני באחת הקבוצות הטובות באירופה ולכן אני נהנה מזה".

פרישה מכדורגל: "לא החלטתי סופית, אבל מקווה שלא. יש אפשרות גם לחזור לאנגליה ולשחק בפרמיירליג, אולי אחזור לספרד, אבל עכשיו אני מרוכז בבאיירן".

החוויה לשחק באנפילד: "כששיחקתי בצ'לסי זה היה האצטדיון הכי גרוע לשחק בו. כשחקן תמיד יש לך את המגרש בו אתה הכי שונא לשחק ואת האחד שאתה הכי אוהב. ניצחתי שם פעמיים עם צ'לסי, אבל הפסדתי ארבע פעמים ב-2005 וב-2007, כשזה היה שיא המאבק בין ז'וזה מוריניו לרפא בניטס, וב-2009 עם ריאל מדריד. ליברפול הייתה אז קבוצה מאוד חזקה. הם זכו בליגת האלופות ב-2005 ותמיד המשחקים היו צמודים איתה. במשחק או שניים הם יכלו לתת תצוגת שיא אבל לא בעונה שלמה. ליברפול ידעו להתעלות במשחקים הגדולים.


אריאן רובן. (צילום מסך: "מייל און סאנדיי")

השינוי שהוא רואה בליברפול: "הם התפתחו יפה מאוד עם יורגן קלופ שעשה עבודה פנטסטית. אתה חייב לעבוד עם מאמן כדי שתוכל לחוות עליו דעה, אבל מה שרואים מבחוץ זה שהוא עובד קשה. שנה שעברה הם הצליחו בליגה ושיחקו בגמר האלופות. כרגע הם משתווים לסיטי בערך. כולם מחכים בליברפול לתואר האליפות כי מזמן לא זכו בתואר (29 שנה). אני חושב שהם חולמים קודם על התואר הזה".

מי תנצח במשחק ביום שלישי: "הכל תלוי במנטליות של השחקנים. כולם מכירים את האווירה המדהימה שיש באנפילד, אבל אני חושב ששחקני באיירן רגילים לזה. אנפילד הוא אולי האצטדיון הכי ביתי באירופה, אבל במשחקים כאלה אין הרבה סודות. הכל נקבע בפרטים הקטנים ולמי יש יום טוב יותר על המגרש. אני מקווה להיות כשיר לגומלין".

מחשבה על המעבר לאימון: "עוד לא. כל עוד אני מרגיש טוב פיזית אני רוצה להמשיך לשחק ברמה גבוה. מה שמניע אותך כשחקן הרבה שנים זה לא להיות מרוצה ושבע ותמיד לשאוף ליותר. תמיד לנסות לשפר את במשחק שלך".

פפ גווארדיולה: "הוא מאמן מדהים. בגיל 29 אתה כבר חושב שאף אחד לא יכול לשפר אותך, אבל הוא עדיין שיפר אותי כשחקן. שיפור קטן של כמה דברים עשה שינוי גדול עבורי. הוא בחור מיוחד בכל הקשור לטקטיקה והוא משפר את המשחק. הוא אחד שאוהב להחזיק את הכדור".


אריאן רובן. "מקווה להיות כשיר למשחק הגומלין" (Gettyimages)

ההשפעה של ז'וזה מוריניו: "זכינו איתו בצ'לסי באליפות ראשונה אחרי 50 שנה. הוא דאג שהמועדון יתקדם והכל יעבוד. הייתי בן 20, וזו הייתה השנה הראשונה שלי מחוץ להולנד. הייתי צריך להתאקלם במהירות. היו לי שלושה מאמנים גדולים, מוריניו, פפ ולואיס ואן חאל, אבל אני אוהד גדול של פפ כי אני אוהב כדורגל התקפי ורוצה לשחק כדורגל כזה".

ההנאה שלו מכדורגל: "כמו שפול סקולס אמר, מרוב שאתה מרוכז בכל משחק אתה לפעמים לא נהנה מהתמונה הכללית. אתה מתרכז כל פעם במשחק הבא. אתה תמיד אומר לשחקנים צעירים 'אתם חייבים להינות מזה', אבל אז אתה קולט שאתה בעצמך לא נהנה כל כך".

הרגעים הכי גדולים שלו על הדשא: "אולי במונדיאל 2014 כשהגענו לחצי הגמר, זו הייתה השנה הכי טובה שלי אבל לא זכיתי באף תואר".


פפ גווארדיולה. "הצליח לשפר אותי כשחקן" (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי