לפני ליברפול: פרנק ריברי ורוברט לבנדובסקי שברו שיאים

פרנק ריברי
פרנק ריברי | Gettyimages

באיירן מינכן השיגה את ניצחונה הגבוה ביותר העונה. "אנחנו רוצים לשמור על המקום הראשון", סיכם קובאץ'. הצרפתי שבישל שלושה שערים כמחליף, גורם לכאב ראש למאמן הקרואטי לקראת הגומלין, כשגם קומאן עשוי לחזור

(גודל טקסט)
באיירן מינכן חזרה למקום המוכר שלה ומובילה את הטבלה אחרי שהתפוצצה על וולפסבורג אתמול 0:6 באליאנץ ארינה. בורוסיה דורטמונד התאוששה מההדחה באלופות וניצחה את שטוטגרט 1:3, אבל באיירן ראשונה עם הפרש שערים עדיף של 2+ על דורטמונד. באיירן חזרה למקום הראשון אחרי 161 יום ולראשונה מהמחזור החמישי.


בתזמון מעולה, רגע לפני גומלין שמינית גמר ליגת האלופות נגד ליברפול ביום רביעי (0:0 באנפילד במשחק הראשון), רשמו הבווארים את הניצחון הגדול ביותר שלהם העונה, משכנע יותר מהניצחון 0:5 על פרנקפורט בסופרקאפ הגרמני וה-1:5 מול מנשנגלאדבך 1:5 במחזור הקודם. ב"בילד" נכתב שהכתובת הייתה על הקיר מבחינה חיובית כי במשחק הקודם השחקנים של ניקו קובאץ' כבשו חמישה שערים והם הבקיעו 11 שערים בשני משחקי ליגה. דורטמונד בצרות אחרי שהפער בין הקבוצות עמד כבר על תשע נקודות.  



ב"בילד" הדגישו שהשחקנים שיוגי לאב העיף מהנבחרת ולא זימן אותם למשחקי ההכנה הקרובים תומאס מולר, מאטס הומלס וג'רום בואטנג פתחו בהרכב. ניקוי קובאץ' אמר על ההרכב: "לא רציתי להראות שאני כועס על יוגי לב שלא זימן את השחקנים שלי. מולר ובואטנג שיחקו טוב בניצחון על מנשנשדלבאך 1:5 והומלס היה טוב באימונים".




3 – @FranckRibery is the first ever #Bundesliga player since detailed data collection in 2004-05 to assist three goals in a Bundesliga game as a substitute. Service. @FCBayernEN#FCBWOBpic.twitter.com/iT1cS8jX8U

— OptaFranz (@OptaFranz) March 9, 2019


הנתונים אומרים אחרת כי זו פעם שלישית בלבד העונה בה שלושתם משחקים ביחד ולמעשה ייתכן שחלקם לא ישחק נגד ליברפול בגומלין. על המשחק אמר קובאץ': "עכשיו כשחזרנו למקום הראשון אנחנו רוצים להישאר גם במקום הזה. אני מרוצה מהמשחק ומהדרך בה שיחקנו. היינו צריכים לכבוש אפילו יותר שערים". רק נזכיר כי בעוד שלושה מחזורים תארח באיירן את דורטמונד ותרצה לגמול לה על ההפסד 3:2 בסיבוב הקודם, ולפתוח פער בדרך לאליפות נוספת.

 

רוברט לבנדובסקי שכבש צמד חזר להוביל את טבלת מלך השערים בבונדסליגה עם 17 שערים והפך למלך השערים של הזרים בבונדסליגה בכל הזמנים עם 197 שערים ומקדים בשני שערים את קלאודיו פיסארו וג'ובאני אלבר. הוא גם כבש בשמונה משחקים רצופים נגד וולפסבורג, כולל החמישייה המפורסמת בספטמבר 2015 בתוך תשע דקות בלבד.


 

פרנק ריברי בישל את שלושת השערים האחרונים ב-9 דקות אחרי שנכנס כמחליף. ריברי קבע שיא חדש בבונדסליגה אחרי שהיה לשחקן המחליף הראשון שכובש שלושער בליגה כמחליף, אבל כל זאת מאז אופטה החלה לפרסם נתונים סטטיסטיים ב-2004/5. כעת ניקו קובאץ' יצטרך לחשוב טוב אם לפתוח איתו ב-11 מול המייטירדס.  חדשות טובות נוספות לבאיירן הם שקינגסלי קומאן יהיה כשיר למשחק נגד ליברפול אחרי שנפצע במשחק נגד הרטה ברלין. ניקו קובאץ' צוטט: "יש עוד ארבעה ימים למשחק ואנחנו מאוד אופטימיים שקומאן ישחק". 


 שחקני באיירן מינכן חוגגים בדרך לפסגה (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי