יוזמה מבורכת: דורטמונד תתרום מיליון יורו ל"יד ושם"

בורוסיה דורטמונד
בורוסיה דורטמונד | Gettyimages

במטרה "לקדם את ההבנה הבינלאומית והבנת האחר וכדי לתמוך בחיים המשותפים", המועדון הגרמני תרם למען שימור זיכרון השואה. יו"ר הקבוצה: "אנחנו מתגייסים למען הדו קיום והסובלנות"

(גודל טקסט)
בורוסיה דורטמונד הודיעה כי היא מתכוונת לתרום מיליון יורו לארגון  "יד ושם" שתפקידו לשמור על זיכרון השואה בישראל. הארגון הוקם בשנת 1953 בעיר ירושלים וזכה פעמיים בפרס ישראל. לפי הקבוצה, התרומה באה "כדי לקדם את ההבנה הבינלאומית והבנת האחר וכדי לתמוך בחיים המשותפים ביחד על כדור הארץ".


יו"ר הקבוצה האנס יואכים ואצקה כתב בחשבון הפייסבוק של המועדון: "יד ושם מתבסס על דוקומנטציה, מחקר ולימוד ושם זו החובה שלנו לתרום ולשמר את המקום. הדורות הבאים צריכים לדעת איזה סבל אנשים יכולים לגרום לאנשים אחרים. אנחנו מתגייסים למען הדו קיום, סובלנות וחיים משותפים".


בצד תגובות רבות המשבחות את ההחלטה בעיקר מצד יהודים וגרמנים שחלקם כתבו: "הדרך בה מתמודדת גרמניה עם העבר האפל שלה צריכה להיות מודל לחיקוי", יש בחשבון הפייסבוק של המועדון גם פוסטים כמו: "למה אתם צריכים לתרום למוסד הזה. תתרמו לכאלה שאין להם כסף לאכול" או "פעולה הרבה יותר יפה היתה אם הייתם תומכים גם בילדים הרעבים של עזה בו זמנית".


✒️ Borussia Dortmund supports the Yad Vashem Memorial

"We are committed to international understanding, tolerance and peaceful coexistence" – Watzke (BVB CEO) pic.twitter.com/FGEjM8ndG1

— Borussia Dortmund (@BlackYellow) April 2, 2019


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי