עתיד בערפל: חאמס רודריגס רוצה לחזור להיות הכוכב של באיירן במינכן

חאמס רודריגס
חאמס רודריגס | Gettyimages

חזרה לריאל מדריד ממנה הושאל לא סבירה בשל חזרת זידאן, המצוקה של קובאץ' דווקא סייעה וכעת כשהקולומביאני שוב בעניינים, ניצחון במשחק העונה על דורטמונד יבטיח לו עתיד בבוואריה. יוכין על שאלת 42 מיליון היורו

(גודל טקסט)

כאשר חזר זינדין זידאן לקדנציה שניה כמאמן ריאל מדריד בחודש שעבר, כוכב אחד בגרמניה הרגיש אומלל במיוחד. תקדישו מחשבה קצרה לגורלו של חאמס רודריגס. הכוכב הקולומביאני ברח מריאל מדריד בקיץ 2017 להשאלה בת שנתיים בבאיירן מינכן כי יחסיו עם המאמן הצרפתי התדרדרו לשפל עמוק. הקרע היה בלתי ניתן לאיחוי, ובניסיון לפתור את המשבר, הוחלט בבירת ספרד להרחיק את הקשר לתקופה ארוכה.

שם, בגלות, הוא עקב אחרי ההתפתחויות, והן דווקא היו מעודדות במהלך העונה הנוכחית, אחרי התפטרותו של זיזו. חאמס סבר שיוכל להסתדר עם ג'ולן לופטגי. הוא טיפח תקוות גדולות אף יותר מסנטיאגו סולארי אשר רצה להעזיב את איסקו. "יש לי הכל במדריד – הבית והחברים. צריך לסיים את העונה ולראות מה יקרה", הכריז הקולומביאני בפברואר. והנה לכם, שבועות ספורים מאוחר יותר התרסק סולארי. זידאן הוחזר, וכעת הבית והחברים יכולים לחכות לנצח. אין לחאמס עתיד בסנטיאגו ברנבאו.

אבל האם יש לו עתיד במינכן? זו שאלה מורכבת, והיא תלויה בין היתר בזהות המאמן בעונה הבאה ובגישתו. לבאיירן יש אופציה לרכוש בקיץ את הפליימייקר המחונן בן ה-27 תמורת 42 מיליון יורו, וזו עסקה טובה מאוד אם המועדון מעוניין לבנות את הקבוצה סביבו. לשם כך, דרוש מאמן שסומך עליו בעיניים עצומות. קרלו אנצ'לוטי היה מאמן כזה, וההשאלה הארוכה הונדסה מלכתחילה על מנת שרודריגס יתאחד עם המנטור שלו. לרוע מזלו, האיטלקי פוטר כבר בספטמבר 2017, והתוכניות ירדו לטמיון. מאידך, חאמס בהחלט נהנה משיתוף הפעולה עם יופ היינקס. הוא פרח בעונה שעברה, ולפני כשנה נטען בעיתון בילד כי הנהלת באיירן כבר קיבלה החלטה עקרונית לממש את האופציה.


זידאן. חאמס עזב בגללו לגרמניה (gettyimages)

ואולם, הגעתו של ניקו קובאץ' שינתה את הכל. הגרמני-קרואטי העדיף בתחילת העונה את המערך 3-3-4, אשר חאמס לא משתלב בו באופן אופטימלי. אז הקולומביאני הפך לדמות שולית יחסית בסגל, בהנהלה כבר לא היו משוכנעים שכדאי להשאירו, והנשיא אולי הנס הצהיר: "ההחלטה צריכה להתקבל עד אמצע מאי, ויש לנו זמן. הכל יהיה תלוי בקובאץ', והמאמן צריך להחליט אם הוא מעוניין בשחקן. אם יובהר שרודריגס נמצא בתוכניותיו, נחתים אותו. אם לא – אז לא".

יש לקחת את הדברים בערבון מוגבל בכל מקרה, כי כלל לא בטוח שקובאץ' עצמו יהיה על הספסל במינכן בעונה הבאה. הבוס חסר הניסיון הצליח לשרוד את המשבר הגדול בחודשי הסתיו כאשר כיסאו התנדנד מאוד, אבל בבאיירן אף פעם לא שקט, ולראיה הדיווחים המוזרים על האפשרות להגעתו של ז'וזה מוריניו אשר הודלפו לתקשורת בשבועות האחרונים. שחקנים רבים בסגל לא מאושרים מהגישה של קובאץ', סגנונו נתפס כהגנתי מדי, התנהלותו שחצנית מדי, והנטייה לדבר קרואטית עם צוות עוזריו מעצבנת מדי. הפיאסקו מול ליברפול בשמינית גמר ליגת האלופות חידד את הספקות, ואם תאבד באיירן את תואר האליפות, לא ממש כדאי לקנא בקובאץ'.


קובאץ'. שוב הוא בונה על הקולומביאני (gettyimages)

מבחינת רודריגס, למצוקה של קובאץ' הייתה גם השפעה חיובית. בשלב מסוים, כאשר הבין כי נדרשת מהפכה טקטית משמעותית כדי לשפר את משחק ההתקפה, שינה המאמן את המערך ל-1-3-2-4 ונתן לחאמס את המפתחות בסיבוב השני. התוצאה הייתה מצוינת מבחינת הקולומביאני. הוא פרח מחדש, מנהל את העניינים ביד רמה, כל המשחק של הבווארים עובר דרכו, ושני משחקי הבית האחרונים בבונדסליגה היו פנטסטיים. חאמס הבקיע ב-0:6 על וולפסבורג, תרם שלושער ב-0:6 על מיינץ, והגיע כבר עכשיו לשבעה שערי בונדסליגה – מאזנו בכל העונה שעברה שנתפסה כמוצלחת. הוא מבשל מצבים רבים לחבריו, והשיטה החדשה יכולה להפיק ממנו את המיטב. סגן הנשיא קרל היינץ רומניגה לא היסס להצהיר: "אין לי ספק שרודריגס יהיה איתנו גם בעונה הבאה. קובאץ' מעריך את כישוריו, ואין ביניהם בעיות".3


חאמס חוגג עם לבנדובסקי בבאיירן (gettyimages)

התחזית הזו נשמעת, כמובן, הגיונית הרבה יותר בעקבות שובו של זידאן לסנטיאגו ברנבאו, אבל אם קובאץ' יפוטר כמו סולארי, היא לא תהיה רלוונטית. ואם באיירן תפסיד במשחק הגורלי בשבת, זה בהחלט עשוי לקרות, אבל חאמס מסוגל לסייע לו. בסיבוב הראשון, כאשר הבווארים נכנעו לדורטמונד בקרב מרתק ורב אירועים 3:2 בנובמבר, הקולומביאני נותר מתוסכל על הספסל במשך 90 דקות. הפעם מעמדו שונה, והוא צפוי לפתוח בהרכב לפי כל התחזיות (שבת, 19:20, ישיר בספורט1). למעשה, הוא הקלף המוביל של באיירן נגד מרקו רויס. יש המגדירים זאת כמאבק ראש בראש של שני מספרי 11.

הם טרם זכו לשחק זה מול זה, ובסוף השבוע זה עשוי לקרות בפעם הראשונה. הסמל של דורטמונד נמצא בכושר נהדר ומשתוקק לזכות באליפות הראשונה בחייו. גם תיקו ישרת את הצהובים-שחורים שנהנים מיתרון 2 נקודות בפסגת הטבלה. באיירן חייבת לנצח, וזה הזמן של רודריגס להוכיח את עצמו על הבמה הגדולה. אם לא יעשה זאת, מי ישלם תמורתו 42 מיליון?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי