צפו בתקציר: באיירן רמסה 0:5 את דורטמונד במשחק העונה

שחקני באיירן חוגגים מול דורטמונד
שחקני באיירן חוגגים מול דורטמונד | Gettyimages

הקבוצה של פאברה הגיעה לקלאסיקר מהמקום הראשון, אך חלומות האליפות שלה התנפצו לרסיסים כשהבווארים כבשו רביעייה קלה כבר במחצית וכבשו מחדש את הפסגה. צמד ללבנדובסקי, גם הומלס, גנאברי ומארטינס הבקיעו

(גודל טקסט)
שנים ארוכות שבגרמניה לא ספרו ככה את הדקות עד למשחק העונה שהבטיח רבות. בשבוע שעבר השתלטה בורוסיה דורטמונד שוב על הפיסגה והגיעה לקלאסיקר בטוחה בעצמה עם שתי נקודות יתרון על פני באיירן מינכן, שמנגד, הזיעה הרבה מול הינדהיים מליגת המשנה בדרך ל-4:5 והעפלה לחצי גמר הגביע. אולם, ברגע האמת, במשחק העונה והעימות המאה ביניהן במסגרת הליגה, הוכיחה באיירן מינכן שהיא האלופה הנצחית, והפכה את כל סימני השאלה לסימן קריאה.


כשנותרו עוד שישה מחזורים לסיום העונה, באיירן חזרה למקום הראשון עם ניצחון ענק 0:5 על בורוסיה דורטמונד, עם רביעייה במחצית בדיוק כמו בעונה שעברה. אם באיירן לא הייתה מרחמת, היא הייתה יכולה לשחזר את אותה שישייה מהדהדת, אבל דורטמונד חוזרת הביתה חפוית ראש לאחר הפסד צורם. ככה, אין לה שום סיכוי לזכות באליפות ראשונה מאז עונת 2011/12.


המאמן ניקוי קובאץ' שספג השמצות מהתקשורת בימים האחרונים, החזיר להרכב את מנואל נויר, רוברט לבנדובסקי ודויד אלבה ששב מפציעה, כשתומאס מולר הועדף על פני פרנק ריברי. המאמן האורח, לוסיאן פאברה, ניסה לשחק בהרכב הגנתי יותר כשהותיר את מריו גצה על הספסל ובחר בשני קשרים אחוריים, אך ההגנה שלו התפרקה שוב ושוב ושוב. גם חסרונו של החלוץ הפצוע פאקו אלקסר לא יכול להוות כתירוץ.



לוסיאן פאברה. לא ידע מה מחכה לו (AFP)


מהלך המשחק
באיירן פתחה את המשחק בטירוף והגיעה לשני מצבים מהירים. הבלם מאטס הומלס כמעט הבקיע בנגיחה לאחר כדור קרן בדקה הראשונה, אחרי שהקדים את לוקאש פישצ'ק אך הכדור חלף ליד העמוד. מיד אחר כך לבנדובסקי קיבל מסירה מצוינת בעמדה נוחה אך נבלם ברגע האחרון. הקצב המטורף נמשך ודורטמונד חיברה כמה מסירות מהירות וטסה למתפרצת בסיומה מרקו רויס מסר כדור רוחב נהדר מצד שמאל, ג'יידון סאנצ'ו המתין אבל בעט חלש לקורה.



הומלס חוגג נגד האקסית. דווקא הוא (Gettyimages)


בדקה העשירית באיירן כבשה. דורטמונד לא למדה את התרגיל של באיירן בקרנות, ומאטס הומלס עלה גבוה ונגח מכל הלב לרשת בדקה העשירית אחרי הרמה של טיאגו. דורטמונד נעלמה מכר הדשא ובדקה ה-18 שילמה מחיר כבד: זגנדו איבד כדור ברשלנות, לבנדובסקי השתלט וכבש את השער השני. 0:2 לבאיירן מינכן וציון דרך ענק לחלוץ שהגיע ל-200 שערים בבונדסליגה. בורוקי מנע מיד את השער השלישי שהיה סוגר את המשחק.



לבנדובסקי כובש (Gettyimages)


בדקה ה-31, בפעם השלישית במשחק, קרן מסובבת של טיאגו, המצטיין במגרש, התחברה נהדר עם הומלס שנגח אבל בורקי מנע שער בזינוק אדיר. שלוש דקות חלפו וקרן של דורטמונד הפכה למתפרצת אדירה של באיירן אבל דויד אלאבה שהצטרף במהירות לא הצליח להעביר את כדור הרוחב והאורחת ניצלה, אבל רק לזמן מה.



רויס ובורקי. חלום בלהות (AFP)


בדקה ה-41 גם בורקי לא היה יכול להושיע. טיאגו מסר כדור חופשי מהיר למולר שבעט מהאוויר, בורקי הדף אבל הגנת דורטמונד לא הצליחה להרחיק וחאבי מארטינס הגיע מאחור ונעץ את השלישי במסובבת נהדרת. החגיגה של באיירן המשיכה. גנאברי התגנב מאחור וכבש בנגיחה את השער הרביעי בדקה ה-43. בשנה שעברה זה נגמר ב-0:6 מוחץ לבאיירן שגם אז הובילה 0:4 בהפסקה. האם התוצאה תחזור גם הפעם?



השער השלישי של באיירן. לא עוצרת (Gettyimages)


2⃣0⃣0⃣! @lewy_official erzielt in seinem 284. @Bundesliga_DE-Spiel sein 200. Tor! Und wie! #FCBBVBpic.twitter.com/M9o1SZXvR2

— FC Bayern München (@FCBayern) April 6, 2019

עם פתיחת המחצית השנייה פאברה ביצע חילוף כשהעלה מהספסל את הקשר יוליאן ויגל על חשבונו של זגאדו שבלט בחולשתו. השינוי לא הביא לתוצאות ובאיירן המשיכה להגיע שוב ושוב ושוב לאיזור הרחבה. בדקה ה-55 דויד אלאבה העביר כדור רוחב מסוכן אך אף שחקן של באיירן לא היה שם כדי להבקיע. מריו גצה נכנס לשחק בדקה ה-62 במקומו של דאוד. כעבור שלוש דקות גצה ניסה לאיים על השער אחרי מסירה של פישצ'ק אך נבלם.


בדקה ה-68 הגיע חילוף ראשון בשורות באיירן מינכן. פרנק ריברי שהוחלף בשלב מאוד מוקדם בגביע בעקבות הכרטיס האדום, החליף את קומאן. אחרי דקות רבות בלי לאיים על השער, באיירן כמעט כבשה את החמישי כשבדקה ה-78 לבנדובסקי זרק את עצמו לכדור רוחב אבל החמיץ. דקה לסיום, לבנדובסקי לא ריחם ודחק לרשת אחרי בישול של גנאברי.



אוהדי באיירן מינכן. ערב למזכרת(Gettyimages)


הרכבים:
באיירן מינכן: מנואל נוייר, ג'ושוע קימיך, מאטס הומלס, ניקולס שולה, דויד אלאבה, חאבי מארטינס(לאון גורצקה, 77), טיאגו אלקנטרה, קינגסלי קומאן(פרנק ריברי, 68), סרג'י גנאברי, תומאס מולר(רנאטו סאנצ'ס, 80), רוברט לבנדובסקי.


בורוסיה דורטמונד
: רומן בורקי, לוקאש פישצ'ק(מריוס וולף, 69), מנואל אקאנז'י, דן-אקסל זגאדו(יוליאן ויגל, 46), עבדו דיאלו, אקסל ויטסל, תומאס דלאני, מחמוד דאהוד(מריו גצה, 62), מרקו רויס, ג'יידון סאנצ'ו, יאקוב ברון-לארסן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי