צפו בתקציר: שאלקה ניפצה את חלום האליפות של דורטמונד

שחקני שאלקה
שחקני שאלקה | Gettyimages

חבל הרוהר גועש אחרי ה-2:4 של שאלקה בזיגנל אידונה פארק של דורטמונד, שנוצחה בביתה בליגה אחרי כשנה וסיימה את המשחק עם תשעה שחקנים, באיירן יכולה להגדיל את הפער ל-4 נקודות. גלדבאך הובכה מול שטוטגרט

(גודל טקסט)

המחזור ה-31 בבונדסליגה שהחל אתמול (שישי) בניצחון החוץ של לברקוזן על אאוגסבורג 1:4, נמשך אחר הצהריים שבת עם חמישה משחקים. במוקד, הדרבי של חבל הרוהר שבו אירחה השנייה בטבלה דורטמונד את שאלקה מהתחתית ונוצחה במפתיע 4:2, הפסד ביתי ראשון בליגה אחרי כשנה. וולף ורויס מדורטמונד הורחקו.


פורטונה דיסלדורף אירחה את וורדר ברמן לקרב מרכז טבלה והביסה אותה 1:4, השלישית בטבלה לייפציג הלוהטת פגשה במגרשה את פרייבורג ונייצחה 1:2, האנובר אירחה את מיינץ וגברה עליה 0:1, הרטה ברלין התארחה אצל איינטרכט פרנקפורט למשחק שהסתיים ב-0:0. מאוחר יותר, שטוטגרט מול מנשנגלדבאך. 


דורטמונד – שאלקה 4:2
הדרבי החם של חבל הרוהר הפגיש את השנייה בטבלה והטוענת לכתר דורטמונד עם שאלקה מהתחתית. חלפו רק 14 דקות ומריו גצה העלה את דורטמונד ל-0:1. היתרון החזיק מעמד ארבע דקות בלבד ובדקה ה-18 שאלקה השוותה משער של דניאל קליגיורי. סליף סאנה הסנגלי הדהים בדקה ה-28 את יושבי הזיגנאל אידונה פארק כשהשלים מהפך בניגוד מוחלט למהלכים על המגרש וקבע 1:2 מפתיע לשאלקה. הצרות של דורטמונד נמשכו שמרקו רויס ספג כרטיס אדום בדקה ה-60 והותיר את המארחת בעשרה שחקנים.



החגיגות של שאלקה בדורטמונד. מי היה מאמין (gettyimages)


חלפו עוד שתי דקות ושאלקה כבשה את השלישי. דניאל קליגיורי בעט כדור חופשי מ-22 מטרים, היישר לרשת. הלם באצטדיונה של דורטמונד.  ואם לא די בכך, דורטמונד נותרה בדקה ה-65 בתשעה שחקנים אחרי שמריוס וולף ספג כרטיס אדום בשל עבירה קשה שביצע. אקסל ויטסל התמקם היטב ברחבה של שאלקה וכבש מקרוב בדקה ה-85 כדי לצמק ל-3:2. חלפה פחות מדקה ושאלקה עלתה ל-2:4 משער של בריל אמבולו.


פורטונה דיסלדורף – ורדר ברמן 1:4
רמאן בניטו הבלגי העלה את דיסלדורף ליתרון כבר בדקה השנייה, קנאן קראמאן הטורקי קבע 0:2 בדקה ה-23. מקס קרוזה כבש לזכות ברמן בדקה ה-27 כשניצל היטב כדור עונשין מ-11 מטרים וצימק ל-2:1. רואן הנינגס העלה את דיסלדורף ל-1:3 בדקה ה-56 כשהפעם קנאן קראמאן הוא המבשל. מרקו זוטנר כבש עוד שער לזכות המארחת בדקה ה-73 וזה כבר 1:4.



שחקני דיסלדורף. ניצחון ביתי ענק (gettyimages)


לייפציג – פרייבורג 1:2
השלישית בטבלה לייפציג, נמצאת בתקופה נהדרת ונראה שאין מי שיעצור את דהירתה. טימו וורנר העלה אותה ליתרון 0:1 בדקה ה-17 מבישול נהדר של יוסוף פולסן. וינצ'נזו גריפו השווה וקבע 1:1 בדקה ה-66. אמיל פורסברג השבדי החזיר את היתרון ללייפציג כשדייק מהנקודה הלבנה וקבע 1:2 בדקה ה-78.



וורנר ופולסן מלייפציג חוגגים עוד ניצחון (gettyimages)


שטוטגרט – מנשנגלדבאך 0:1
למרות הניצחון המפתיע של שאלקה על דורטמונד, שטוטגרט לא אמרה נואש ושמרה על סיכוי קטן להישאר אוטומטית בבונדסליגה. שער של אנסטסיוס דוניס (56) עשה את הבדל בין הקבוצות וסידר ניצחון ראשון אחרי שישה מחזורים.


גלדבאך, שחולמת על מקום בליגת האלופות, ספגה הפסד שני ברציפות והפער מפרנקפורט הרביעית צמח לשלוש נקודות. שטוטגרט, מנגד, נותרה כאמור במקום ה-16 שמוביל למבחנים והפער בינה לבין שאלקה שניצבת במקום שמוביל לחוף מבטחים עומד על שש נקודות כשנותרו עוד שלושה מחזורים.


האנובר – מיינץ 0:1
הנדריק ויידאנט העלה את המארחת ל-0:1 מפתיע בדקה ה-66.


איינטרכט פרנקפורט – הרטה ברלין 0:0 (לחצו כאן וצפו בתקציר)
לוקאטס קלונטר מהרטה ברלין ספג בדקה ה-80 כרטיס צהוב שני ובעקבותיו אדום.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי