צפו: דורטמונד איבדה יתרון כפול, באיירן על סף זכייה באליפות

שחקני באיירן מינכן
שחקני באיירן מינכן | Gettyimages

הבווארים גברו 1:3 על האנובר והעבירו את הלחץ לצהובים שחורים, שכשלו ברגע האמת עם 2:2 אצל ברמן והפער צמח לארבע נקודות כאשר נותרו עוד שש בקופה. הרטה ו-וולפסבורג ניצחו, 2:2 בין גלדבאך להופנהיים

(גודל טקסט)

סיפור האליפות בגרמניה ככל הנראה הוכרע הערב (שבת) כבר במחזור ה-32. המוליכה באיירן מינכן עשתה את שלה עם 1:3 בבית על האנובר ומאוחר יותר הייתה זו בורוסיה דורטמונד שלא עמדה בלחץ, שמטה יתרון כפול וסיימה רק ב-2:2 בחוץ מול ורדר ברמן.


כאשר נותרו עוד שש נקודות בקופה, הפער בין הקבוצות עומד על ארבע וגם הפרש השערים של הבווארים טוב יותר. המשמעות: ניצחון של ניקו קובאץ' ושחקניו במחזור הבא במשחק החוץ אצל לייפציג יעניק באופן רשמי את התואר ללא קשר לתוצאה במשחק של הצהובים שחורים.


למחזור הערב היו השלכות גדולות גם בקרב התחתית. המפסידה האנובר 96 תוכל לשרוד רק דרך המבחנים, בדומה לנירנברג שנכנעה 2:0 במשחק מול וולפסבורג. שטוטגארט נכנעה 3:1 להרטה ברלין  ונותרה במקום ה-16 המוביל למבחנים. תיקו 2:2 בין בורוסיה מנשנגלאדבך והופנהיים בקרב הצמרת.


לחצו כאן וצפו בכל שערי השבת בבונדסליגה


אריאן רובן. חזר לשחק לאחר היעדרות ארוכה (Gettyimages)
 

באיירן מינכן – האנובר 96 1:3

לאחר התיקו המאכזב נגד נירנברג במחזור הקודם (1:1), הקבוצה של ניקו קובאץ' חזרה לנצח, איך לא, לעיני הקהל הביתי באליאנץ' ארנה. באיירן לא התקשתה מול האנובר 96 נועלת הטבלה שירדה סופית לליגה השנייה (הסיכוי להגיע למבחנים אבד) ורשמה ניצחון בית עשירי ברציפות במסגרת הליגה. המארחת החלה את המשחק בלחץ כבד אך נעצרה על ידי השוער האורח שוב ושוב.


בדקה ה-27 הגיע השער הראשון של באיירן, כשג'ושוע קימיך הרים כדור מצוין מצד ימין ורוברט לבנדובסקי מלך שערי הליגה הבקיע את ה-22 שלו העונה לאחר שקטע בצורת קצרה. לפני ההפסקה באיירן ביססה את היתרון כשלאון גורצקה שלח בעיטה מסובבת נהדרת מחוץ לרחבה וקבע 0:2. המשחק התעורר באופן מפתיע בדקה ה-50 כשהשופט קבע פנדל לאחר נגיעת יד של ג'רום בואטנג לאחר שצפה במהלך ב-VAR. החלוץ ג'ונתנס שעלה מהספסל במחצית אמרה תודה וצימק בפנדל מדויק.



דרמה? לא הערב. החלוץ ספג צהוב שני מטופש בדקה ה-55 והותיר את קבוצתו בעשרה שחקנים. הלחץ הגדול של באיירן התחיל מיידית. גנאברי כמעט כבש מייד בהתקפת הנגד וגם לבנדובסקי כמעט כבש לאחר כדור רוחב של מולר מצד שמאל. המשחק נרגע עד לדקה ה-83 אז פרנק ריברי המחליף פרץ לרחבה וכבש בקלות את מה שעשוי להיות שערו האחרון בקבוצה. מייד לאחר השער האוהדים קיבלו את מבקושם: אריאן רובן חזר אחרי כמעט חצי שנה בחוץ כשעלה כמחליף בדקה ה-86.



פרנק ריברי. שער פרידה? (Gettyimages)


ורדר ברמן – בורוסיה דורטמונד 2:2 (לחצו כאן וצפו בתקציר)

תחילה היה נראה שהניצחון של באיירן מינכן לא הבהיל את בורוסיה דורטמונד, אך ככל שהדקות חלפו הצהובים שחורים נכנסו לפאניקה וככל הנראה איבדו את הסיכוי לזכות באליפות גרמניה. בעקבות איבוד הנקודות וכאשר נותרו עוד שני מחזורים לסיום העונה, הפער מהבווארים, להם גם הפרש שערים טוב יותר, צמח לארבע נקודות.


כריסטיאן פולישיץ' הוריד את מפלס הלחץ בשלב מוקדם (6) ופאקו אלקאסר הכפיל (41), אבל דורטמונד הרגישה יותר מידי בנוח ונענשה ביוקר על ידי קווין מובלד (70) וקלאודיו פיסארו (75) שקבעו 2:2 ושלחו את אוהדי באיירן מינכן לחגוג. בשבוע הבא הצהובים שחורים יארחו את פורטונה דיסלדורף ובמחזור הסיום הם ייצאו למשחק חוץ קשה אצל בורוסיה מנשנגדלבאך.




בורוסיה מנשנגלדבאך – הופנהיים 2:2 (לחצו כאן וצפו בתקציר)

ארבעה שערים, כדורגל התקפי וקצב מסחרר. זו הייתה מנת חלקו של המשחק שהוגדר כקרב על אירופה. כעת נשאר סטטוס-קוו בצמרת. המארחת נותרה חמישית ופספסה הזדמנות לחלוף לפחות זמנית על פני איינטרכט פקנפורט, בעוד הקבוצה של יוליאן נגלסמן צנחה למקום השמיני בעקבות נצחונה של וולפסבורג ועלולה למצוא את עצמה מחוץ לאירופה.


האורחת הובילה פעמיים, משערים של פאבל קדז'אבק בנגיחה לאחר כדור קרן (32), וכן של נאדים אמירי בדקה ה-79, אלא שהקבוצה הביתית השוותה פעמיים: מתיאס גינטר השווה בדקה ה-73 ויוסיפ דרמיץ' קבע חלוקת נקודות שש דקות לסיום.
 


הרטה ברלין – שטוטגארט 1:3

במחזור שעבר הצליחה שטוגטארט לנצח בביתה את בורוסיה מנשנגלאדבך וניצחון נוסף היה מותיר לה סיכוי להישאר בליגה, אלא שלאחר שנכנעה במשחק החוץ נגד הרטה ברלין היא תצטרך להילחם במבחנים. ערב המחזור שטוטגארט קיבלה הזדמנות אחרונה לשנות את גורלה, אלא שההפסד במשחק החוץ נגד הרטה ברלין קבע שהקבוצה מהמקום ה-16 תלך למבחנים. המארחת החזיקה מעמד עד לדקה ה-40 ואז ספגה פעמיים תוך חמש דקות:


ודאד איביסביץ כבש מקרוב מריבאונד, ובתוספת הזמן הגיע אונדריי דודה עם שערו ה-11 העונה והראשון מאז פברואר, עוד שער קל מתוך הרחבה. סלומון קאלו העמיק את הבור של שטוגטארט בדקה ה-68 כשכבש את השלישי מקרוב ומריו גומז הוותיק הצליח לצמק מייד בשער בנגיחה דקה ה-71.




 

וולפסבורג – נירנברג 0:2
שבוע אחרי התיקו ההירואי נגד האלופה המכהנת, נירנברג נפרדת מהליגה הבכירה לאחר עונה אחת בלבד. המארחת כבשה בדקה ה-38 בזכות פליקס קלאוס שנהנה משגיאה קשה של כריסטיאן מאתניה וגילגל לרשת החשופה הבלם מרסל טיסראן כבש בנגיחה בדקה ה-77 וגמר את המשחק. עבורו היה מדובר גם בשער ראשון בבונדסליגה. וולפסבורג העפילה למקום השישי על חשבון באייר לברקוזן.


שחקני וולפסבורג. הקבוצה במקום השישי (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי