צפו: באיירן מעדה, דורטמונד ניצחה וההכרעה עברה למחזור הסיום

שחקני בורוסיה דורטמונד חוגגים
שחקני בורוסיה דורטמונד חוגגים | Gettyimages

הבווארים היו זקוקים לניצחון על מנת לזכות רשמית באליפות, אך סיימו רק ב-0:0 אצל לייפציג והפער מהצהובים שחורים, שגברו 2:3 על דיסלדורף, ירד לשתי נקודות. תיקו נגד פרנקפורט יספיק לקובאץ'

(גודל טקסט)

לאורך כל העונה הזו הבונדסליגה מתחה אותנו מקצה לקצה. ערב המחזור ה-33 היה נדמה שזהו-זה, מאבק האליפות הוכרע, כשבאיירן מינכן האלופה הנצחית, הייתה צריכה ניצחון במשחק החוץ הקשה בלייפציג כדי לזכות באליפות. אלא שהעונה המטורפת בבונדסליגה ראויה לדרמה של ממש. הקבוצה של ניקו קובאץ' כשלה ברגע האמת וסיימה בתיקו ללא שערים, בעוד בורוסיה דורטמונד ניצחה 2:3 את פורטונה דיסלדורף במשחק הפכפך משערים של כריסטיאן פולישיץ', תומאס דלניי ומריו גצה.


פער ארבע הנקודות הצטמק לשתיים בלבד לטובת באיירן וזהות האלופה תיקבע אך ורק במחזור הסיום: דורטמונד חייבת לנצח ולקוות להפסד של באיירן, שגם תיקו יספיק לה כדי לזכות באליפות. באיירן מינכן תארח את איינטרכט פרנקפורט, האקסית של ניקו קובאץ', ובורוסיה דורטמונד תתארח אצל בורוסיה מנשנגלאדבך. 


לייפציג – באיירן מינכן 0:0
הקבוצה של ניקו קובאץ' מגיעה למשחק לאחר ניצחון 1:3 על האנובר משערים של רוברט לבנדובסקי, לאון גורצקה ופרנק ריברי. השבוע הודיעו רשמית בבאיירן על כך שהקשר הצרפתי, אגדה במועדון, ייפרד מהגרמנים בסיום העונה לאחר 12 שנים נפלאות. באיירן מגיעה למשחק ללא השוער הפצוע מנואל נוייר וגם הקשר חאמס רודריגס לא כשיר. הצמד "רוברי" פותחים על הספסל.


המארחת הבטיחה את המקום השלישי שמקנה את הכרטיס לליגת האלופות בעונה הבאה והיא חווה עונה מצוינת. לייפציג רשמה שישה נצחונות ליגה רצופים עד למחזור האחרון בו סיימה בתיקו 3:3 אטרקטיבי מול מיינץ. טימו ורנר הוא השחקן המסוכן בשורותיה עם 19 שערים העונה בכל המסגרות.

מהלך המשחק:




המשחק נפתח בקצב מהיר (שדעך משמעותית בהמשך) אך ללא דיוק מצד שתי הקבוצות. באיירן חיכתה עד לדקה התשיעית כדי לסכן את השער: טיאגו שלח הקפצה נהדרת מעל ההגנה ורוברט לבנדובסקי החמיץ את ה-23 שלו העונה בליגה כשבעט ברשלנות כשבעט החוצה. המארחת ניסתה להגיב עם מצב משלה אבל ורנר היה איטי מדי ברחבה וקימיך בלם את ניסיון הבעיטה שלו בדקה ה-16. כעבור דקה עוד חצי מצב מסוכן למארחת אבל מאטס הומלס מנע מיוסוף פולסן לכבוש. גם לייפציג מסוכנת.



קובאץ' וגורצקה. באיירן מחפשת שער (Gettyimages)


בדקה ה-28 לבנדובסקי פרץ בצד ימין עם הרבה כוח והעביר כדור רוחב אבל גנאברי בעט חלש מדי וגולאצ'י הדף. ההזדמנות העירה את באיירן והתקפה מהירה הסתיימה בהכנסת כדור נהדרת של קינגסלי קומאן אבל אף אחד לא היה שם כדי לדחוק לרשת. בדקה ה-39 עוד מצב של באיירן: לבנדובסקי נגח לאחר כדור קרן וגנאברי שלח בעיטה חזקה מהאוויר אבל גולאצ'י הדף שוב ותיסכל את הקבוצה של קובאץ'. לייפציג יצאה למתפרצת נהדרת ו-ורנר קיבל מסירה טובה אבל בעט חלש ואולרייך קלט בקלות.



תומאס מולר. לא מעורב במשחק (AFP)


הקבוצה של קובאץ' יצאה מחדר ההלבשה בטירוף. בדקה ה-49 היא הגיעה למצב כפול כשדויד אלבה הגיע לעמדה טובה ובעט מחוץ לרחבה, השוער הדף, והצליח לנצח גם את קומאן בריבאונד. מייד אחר כך, הרחקה רעה של הבלם איברהימה קונטה הגיעה ללאון גורצקה ששלח וולה נהדרת לרשת, אלא שבדיקה חוזרת של ה-VAR, לבדנבוסקי היה בנבדל והשער בוטל.



גורצקה חוגג. חגיגה מוקדמת, השער נפסל (Gettyimages)


באיירן כנראה שמעה על הבשורות מדורטמונד והייתה די לחוצה. בדקה ה-64 דויד אלבה ביצע מהלך גדול באגף שמאל והרים נהדר לרחבה אבל תומאס מולר נגח ברשלנות מעל השער. הדקות הלכו ואזלו אבל קובאץ' שמר על ה-11 שלו עד הדקה ה-77 אז העלה את פרנק ריברי מהספסל במקומו של סרג' גנאברי שדעך במחצית השנייה. מייד אחר כך עוד מכה נחתה על באיירן כשאיבדה את המנוע טיאגו שהתלונן על פציעה, והוחלף בראפינייה.


ריברי כמעט סיפק אימפקט מיידי כשבדקה ה-83 היה קרוב לכבוש בעקב את שער האליפות אך נעצר על ידי השוער. בדקה ה-89 גם אריאן רובן עלה לשחק כניסיון אחרון להשיג ניצחון. באיירן זכתה בכדור חופשי ולבנדובסקי בעט כדור מסוכן שחמק החוצה, איזה מזל למארחת! עד לסיום באיירן לא הצליחה לכבוש והיא תצטרך לעבוד קשה במחזור הסיום כדי להניף את הצלחת.



לבנדובסקי לא מאמין. ההכרעה במחזור הסיום (AFP)


הרכבים
באיירן מינכן: סוון אולרייך, ג'ושוע קימיך, ניקלאס זולה, מאטס הומלס, דויד אלאבה, טיאגו אלקנטרה(ראפינייה, 81), לאון גורצקה, קינגסלי קומאן(אריאן רובן, 89) סרג' גנאברי(פרנק ריברי, 77), תומאס מולר, רוברט לבנדובסקי.


ר.ב. לייפציג: פטר גולאצ'י, מרסל הלסטנברג,, איברהימה קונטה, וילי אורבן, לוקאס קלוסטרמן, אמיל פורסברג (אמיל סמיט רוו, 90), קונרד ליימר, מרסל סביצר, דייגו דמהן, יוסוף פולסן, טימו ורנר.


בורוסיה דורטמונד – פורטונה דיסלדורף 2:3 (לחצו כאן וצפו בתקציר)
הקבוצה של לוסיאן פאברה מגיעה למשחק לאחר שני משחקים ללא ניצחון שככל הנראה חרצו את גורלה. הצהובים-שחורים הובסו 4:2 בדרבי מול שאלקה ובהמשך השמיטו יתרון כפול במשחק החוץ נגד ורדר ברמן בדרך ל-2:2, וכך, למרות שהוליכו את הטבלה ברוב העונה – יאלצו ככל הנראה להסתפק בסגנות. הכוכב הגדול של הקבוצה, ג'יידון סאנצ'ו פותח על הספסל. כריסטיאן פולישיץ' פותח בהרכב במשחק הבית האחרון שלו לפני המעבר לצ'לסי. השוער רומן בורקי פצוע ולכן מרווין היץ פותח בין הקורות. העולה החדשה, מנגד, מדורגת במקום העשירי רחוק מקרבות התחתית ודי סיימה את העונה. לפני כשבועיים הביסה 1:4 את ורדר ברמן.



מהלך המשחק:



אוהדי דורטמונד אופטימיים (AFP)


השנייה בטבלה לא מוותרת על החלום: היא הייתה טובה יותר במחצית הראשונה כשהחזיקה בכדור 61% מהזמן ואיימה שש פעמים על השער, בדקה ה-41 תומאס דלייני נגח לתוך הרחבה וכריסטיאן פולישיץ', במשחק הפרידה שלו מהקהל הביתי,  נגח מכל הלב לרשת והרים את האצטדיון באוויר. 0:1 לבורוסיה דורטמונד. 




כבר עם פתיחת המחצית השנייה הדרמה נמשכה: אוליבר פינק השווה עבור המארחת בדקה ה-47, אך כעבור שש דקות תומאס דלייני החזיר את היתרון לדורטמונד בבעיטה אדירה מתוך הרחבה. זה לא נעצר כאן: האורחת זכתה לפנדל בדקה ה-59 לאחר התערבות של ה-VAR, אך דוד לוקבקיו החמיץ מהנקודה הלבנה ברשלנות כשבעט החוצה ודורטמונד ניצלה. בדקה ה-61 פאברה העלה מהספסל את ג'יידון סאנצ'ו במקומו של יאקוב ברון לארסן במטרה להוסיף מחץ לקבוצתו. 



שחקני דורטמונד חוגגים. עדיין לא ויתרו על האליפות (AFP)


דורטמונד המשיכה לתקוף אך לא הצליחה לכבוש את השער השלישי. האורחת דרשה פנדל אחרי ספק נגיעת יד ברחבה של מריו גצה, אך בסופו של דבר אדם בודז'ק הורחק אחרי עבירה מכוערת על סאנצ'ו, הותיר את קבוצתו בעשרה שחקנים וקירב את דורטמונד לניצחון. מרסל שמלצר חיזק את ההגנה כדי לשמור על היתרון בתוספת הזמן כשפולישיץ' זכה לתשואות, אבל מי שזכה לעידוד גדול יותר הוא מריו גצה ששלח בעיטה חדה לרשת, 1:3 לבורוסיה דורטמונד. אלא שההגנה של דורטמונד תמיד דואגת שיהיה מעניין, ודוד קומינסקי כבש שער שגרם לדפיקות לב בשתי הדקות האחרונות אך לא יותר מזה. דורטמונד מנצחת 2:3 בסיום.


הרכבים
בורוסיה דורטמונד: מרווין היץ, לוקאש פישצ'ק, יוליאן וייגל, מנואל אקנג'י, רפאל גריירו, תומאס דלייני, אקסל ויטסל, יאקוב ברון לארסן(ג'יידון סאנצ'ו, 61), מריו גצה, כריסטיאן פולישיץ'(מרסל שמלצר, 92), פאקו אלקאסר.


פורטונה דיסלדורף: מיכאל רנסינג, ניקו גייסלנמן, דודי לוקבקיו, דוד קובנצקי, קיוון סטוגר, אוליבר פינק, אדם בודז'ק, מרקוס זוטנר(בניטו רמן, 67), אנדרה הופמן, קאן אייהאן, מתיאס זימרמן.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי