באיירן רוצה גביע שמיני, דורטמונד תנסה לקלקל את החגיגה

שחקני באיירן מינכן חוגגים
שחקני באיירן מינכן חוגגים | Matthias Hangst/Getty Images

הסופר-קאפ הגרמני יפגיש בין הדאבליסטית ליריבה הגדולה, במאבק על התואר הראשון של העונה. הבווארים זכו בתואר בשלוש השנים האחרונות, אך הצהובים רעבים להוכיח לאחר מסע רכש מבטיח וקדם עונה מוצלח

(גודל טקסט)

התואר הראשון בגרמניה לעונת 2019/20 יעמוד מחר (שבת, 21:20, שידור ישיר בספורט4) על הכף, כאשר באיירן מינכן תתארח אצל בורוסיה דורטמונד בזיגנל אידונה פארק בפרק נוסף של "הקלאסיקר" הגדול, לכבוד הסופר-קאפ הגרמני. המעמד מפגיש בדרך כלל את האלופה עם מחזיקת הגביע כמובן, אך לאור העובדה שהבווארים זכו בעונה האחרונה בדאבל, הם יפגשו את סגניתם בליגה הגרמנית.

זו תהיה הפעם השישית שבה הקבוצות נפגשות בסופר-קאפ מאז 2010, השנה בה הוכנס המפעל מחדש בגרמניה. המאזן מצביע על יתרון לבווארים, שניצחו שלושה מתוך אותם מפגשים. באיירן היא גם הקבוצה שזכתה בגביע הכי הרבה פעמים, שבע בסך הכל, שתיים יותר מדורטמונד. הדאבליסטית המכהנת עשתה זאת בשלוש השנים האחרונות, האחרונה שבהן בזכות ניצחון 0:5 על איינטרכט פרנקפורט, במשחקו הראשון של ניקו קובאץ' על הקווים, דווקא נגד קבוצתו לשעבר.

האדומים מגיעים לאחר ארבעה משחקי הכנה שבהם לא הפסידו ב-90 דקות, כאשר באחרון הם נכנעו לטוטנהאם בבעיטות עונשין בגמר גביע אאודי. קובאץ' העניק מנוחה לרוב הכוכבים שלו באותו משחק, אך קינגסלי קומאן נפצע דקה בלבד לאחר שעלה מן הספסל ועדיין לא ידוע כמה זמן ייעדר, אם כי המאמן הרגיע ואמר ש"זה לא נראה כל כך גרוע" והצרפתי התאמן אתמול ואף עשוי לשחק מחר. מי שייעדר הוא סרז' גנאברי, שלא נסע עם הקבוצה לדורטמונד מתוך רצון לשמור עליו למשחק הראשון בגביע הגרמני, לאחר שהוחלף בדקה ה-20 של חצי גמר גביע אאודי, נגד פנרבחצ'ה.

מפגש פיקנטי נגד האקסית מחכה למאטס הומלס (Christian Kaspar-Bartke/Bongarts/Getty Images)
מפגש ראשון נגד האקסית מחכה למאטס הומלס. (Christian Kaspar-Bartke/Bongarts/Getty Images)

בצד הצהוב, ההכנה הייתה מוצלחת עם ארבעה ניצחונות מארבעה משחקים, כולל 2:3 על אלופת אירופה הטרייה ליברפול. המפגש יהיה פיקנטי במיוחד עבור מאטס הומלס, שיערוך מפגש ראשון עם קבוצת נעוריו, שאותה עזב בקיץ הנוכחי לטובת דורטמונד בפעם השנייה בקריירה.

גם המצטרפים החדשים, תורגן הזאר, יוליאן בראנדט וניקו שולץ צפויים לשחק לראשונה לעיני הקהל הביתי. מתאו מוריי, הספרדי בן ה-19 שהצטרף לפני חודש מקבוצת הנוער של ברצלונה, פרק את כתפו במשחק האימון האחרון נגד סנט גאלן ויחמיץ את ההתמודדות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי