שישייה בבכורה: בן ה-14 של דורטמונד מטריף את גרמניה

יוסופה מוקוקו חוגג
יוסופה מוקוקו חוגג | Gettyimages

יוסופה מוקוקו בן ה-14 השאיר את כולם בהלם לאחר המפגש עם וופרטאל. "הזהירו אותנו, אבל מה יכולנו לעשות? הילד פשוט שחקן טבו" אמרו בצד המפסיד. מאמנו: "להגיד שהוא יהפוך למקצוען זה כמו להגיד אמן בכנסייה"

(גודל טקסט)
בורוסיה דורטמונד ואנשי הכדורגל בגרמניה בהלם. יוסופה מוקוקו, ילד הפלא של הצהובים-שחורים ערך אתמול (ראשון) את הופעת הבכורה שלו בקבוצת הנוער של המועדון וכבש שישה שערים לרשתה של וופרטאל. מה שמעצים עוד יותר את ההישג, הוא שמוקוקו רק בן 14 (יליד 2004). באתר הרשמי של המפסידה נכתב: "מורידים בפניו את הכובע. הוזהרנו מראש! אבל מה היינו יכולים לעשות? הילד שחקן פשוט טוב".


מיכאל סקיבה, מאמנו הנוכחי, לא היה מופתע מהתצוגה: "יום אחד הוא יהפוך למקצוען. זה בטוח כמו להגיד 'אמן' בכנסייה. רק פציעות יכולות לעצור אותו". החלוץ הגרמני-קמרוני הוא לא שם זר לחובבי הענף במדינה. בשנים האחרונות, שמו התפרסם לאחר שהעמיד מספרים היסטוריים בקבוצה עד גיל 17, בה כבש אשתקד 50 שערים ב-28 הופעות. נייקי לא נשארו אדישים לכוכב העולה והחתימו אותו על חוזה פרסום יוקרתי לגילו.


הזימון למדים הלאומיים לא איחר להגיע ומוקוקו משתייך כיום לנבחרת גרמניה עד גיל 16. לאחר הופעת בכורה קצרה שארכה חמש דקות בלבד, במשחקו השני הוא כבר מצא פעמיים את הרשת של היריבה אוסטריה. נראה כי הדרך לבונדסליגה נראית בטוחה עבור הכישרון הצעיר, אך לצערו הוא יצטרך לחכות עד לפתיחת עונת 2021/22, אז יהיה בן 17 ויוכל לשחק לפי החוקים.




מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי