באיירן פותחת עונה מול הרטה, קובאץ: "רוצים עוד אליפות"

רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי | CHRISTOF STACHE/AFP/Getty Images)

אלופת גרמניה תתחיל מחר (שישי ב-21:20, ספורט1) את המסע לעבר תואר שמיני רצוף כשתפגוש את הקבוצה מהבירה. פרישיץ' ייעדר, פאבר צפוי לערוך בכורה. בחוד של האורחת: לוקבקיו שכבש שלושער נגד הבווארים אשתקד

(גודל טקסט)
עונת 2019/20 בבונדסליגה תיפתח מחר (שישי) וכמה סמלי שהראשונה לשחק היא האלופה הבלתי מעורערת באיירן מינכן שתארח את הרטה ברלין (21:20, שידור ישיר בספורט1). הקבוצה של ניקו קובאץ', מבחינתה, מתחילה את המסע בדרך לאליפות שמינית ברציפות על אף שנכנעה בסופר קאפ הגרמני לבורוסיה דורטמונד (2:0) ולא חיזקה מספיק את החלק הקדמי במהלך הקיץ.

האלופה מגיעה למשחק עם סגל כמעט מלא. הקשר חאבי מארטינז נמצא בספק ושחקן הרכש החדש איבן פרישיץ', שכבר הספיק להתאמן במדי הקבוצה – לא ישחק בשל השעייה שהוא גורר במדי אינטר. מעבר לכך, אם הבלם ג'רום בואטנג לא יהיה כשיר, בנג'מין פאבר צפוי לערוך הופעת בכורה. לוקאס הרננדז, שחקן הרכש היקר בתולדות המועדון, יכלל בסגל. בבאיירן ציינו היום (חמישי) כי חלפו בדיוק 11 שנה מאז תומאס מולר החליף את מירוסלב קלוסה וערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה, תחילתה של קריירה יוצאת דופן.


ניקו קובאץ' אמר לקראת המשחק: "כבכל שנה, אף קבוצה לא יודעת היכן היא עומדת במחזור הראשון. אסור להעריך יתר על המידה את משחקי ההכנה. כמובן שנצטרך להשתפר ביחס למשחק הגביע ויש לנו עוד עבודה, אבל אנחנו משחקים בבית וחושבים רק על ניצחון. אנחנו רוצים להגן על התואר".

 

קובאץ'. "רוצים להגן על התואר" (Gettyimages)


אין ספק כי הסטטיסטיקה הולכת עם הבווארים, כמובן. הרטה ניצחה רק פעמיים במשחקי החוץ במינכן במסגרת הבונדסליגה, והאחרונה שבהן לפני למעלה מ-40 שנה (1978). מעבר לכך באיירן ניצחה במחזור הפתיחה בכל שבע העונות האחרונות, מאז שנכנעה בביתה 1:0 לבורוסיה משנגלאדבך ב-2011/12. כמוכן היא ניצחה בכל 11 משחקי הבית האחרונים שלה וכבשה לפחות שלושה שערים בחמישה מששת האחרונים.

הרטה ברלין סיימה בעונה שעברה במקום ה-11 בטבלה. האורחת תחסר את המגן השמאלי מרווין פלטנהארדט והקפטן ארנה מאייר הפצועים. החלוץ החדש דודי לוקבקיו צפוי לפתוח בחוד לצד ואלד איבאסיץ'. בשנה שעברה כבש לוקבקיו שלושער נהדר נגד הבווארים במדי פורטונה דיסלדורף במהלך התיקו 3:3.


עבור המאמן אנטה קוביץ' שמונה הקיץ לתפקיד, מדובר בהופעת בכורה קשה מאוד אך מרגשת: "אנחנו פוגשים את אלופת גרמניה במשחק חוץ, זו היריבה הכי כבדה כבר בהתחלה, ממש כמו אקדח, אבל עדיין יש ציפייה גדולה לתחילת העונה. נצטרך משחק יוצא דופן". המנהל המקצועי מיכאל פריץ' ניסה להפגין אופטימיות: " אני לא יודע אם יש קבוצה שהצליחה לגרום לבאיירן קשיים במשחקי הבית בשנים האחרונות, אבל אנחנו בהחלט עשינו זאת".



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי