צפו: צמד ללבנדובסקי, באיירן מעדה עם 2:2 נגד הרטה במחזור הפתיחה

רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי | Christian Kaspar-Bartke/Bongarts/Getty Images

החלוץ הפולני הציל את האלופה ממבוכה בזכות דחיקה מקרוב (24) ופנדל שנפסק בעזרת ה-VAR בדקה ה-59. ואלד איבאסיץ' (36) ומרקו גרוייץ' (39) הפכו זמנית את התוצאה וכמעט השלימו סנסציה

(גודל טקסט)

משחק הפתיחה של הבונדסליגה הבטיח המון וענה על כל הציפיות האפשריות: באיירן מינכן אירחה הערב (שישי) את הרטה ברלין במטרה לפתוח את העונה בצורה חלקה, אך הקבוצה מהבירה נחלמה עד הרגע האחרון והשיגה 2:2 דרמטי.

האלופה פתחה את המשחק טוב יותר ועלתה ליתרון בדקה ה-24 לאחר כדור רוחב נהדר של סרג' גנאברי שפגש את רוברט לבנדובסקי והפולני דחק מקרוב. הרטה ברלין התעוררה והשלימה מהפך מהיר: בדקה ה-36 דודי לוקבקיו שכל כך אוהב לכבוש נגד באיירן, שחרר בעיטה מרחוק לרחבה שפגעה בדרך בוואלד איבאסיץ', ששינה כיוון והטעה את מנואל נוייר.


אליאנץ ארנה (Daniel Kopatsch/Bongarts/Getty Images)

כעבור שלוש דקות מרקו גרוייץ' השלים מהפך כאשר קיבל כדור מכובש השער הראשון, עבר את מנואל נוייר וכבש מול השער החשוף. בדקה ה-59 באיירן קיבלה מתנה לא צפויה, גרוייץ' משך בחולצתו של לבנדובסקי בגסות ולאחר בדיקה ב-VAR השופט פסק על פנדל מוצדק, החלוץ הפולני לא התבלבל ואיזן את התוצאה.

האלופה הגרמנית המשיכה לתקוף ללא הרף, אך היא לא מצאה את שער הניצחון והיא תיאלץ להסתפק בחלוקת נקודות. גם הרטה ברלין יצאה מאוכזבת לאחר שכבר השלימה מהפך ופספסה את הניצחון כי בעטה בדלי, אבל היא יכולה להיות מרוצה מהיכולת ומהתוצאה.


דויד אלאבה (Christian Kaspar-Bartke/Bongarts/Getty Images)

הרכבים
באיירן מינכן
: מנואל נוייאר, בנג'מין פבאר, ניקולס שולה, ג'ושוע קימיך, דויד אלאבה, קורנטן טוליסו, טיאגו אלקנטרה, תומאס מולר (רנאטו סאנצ'ס 85), קינגסלי קומאן, רוברט לבנדובסקי, סרג' גנאברי (אלפונסו דיוויס 87).

הרטה ברלין: רונה יארסטיין, מקסימיליאן מיטלשטאט, ניקולס סטארק, קרים רקיק, לוקאס קלונטר, ולדימיר דארידה, אונדריי דודה (פר שלברד 78), מרקו גרוייץ', דודי לוקבקיו (דייבי זלקה 68), מת'יו לקי, ואלד איבאסיץ' (אלכסנדר אסוויין 63).

מהלך המשחק
תומאס מולר עם ניסיון אמיתי ראשון כמעט העלה את קבוצתו ליתרון בדקה השביעית, לאחר שבעט כדור חזק מחוץ לחרבה שכמעט פגש את המסגרת. בדקה התשיעית ולאד איבאסיץ' כמעט הביך את הגנת באיירן מינכן כאשר נותר פנוי בחרבה, אך הוא בעט החוצה תוך כדי החלקה.

בדקה ה-24 באיירן מינכן כבשה את השער הראשון של העונה – טיאגו אלקנטרה הוציא את הקבוצה להתקפה מהירה והעביר כדור עומק לסרג' גנאברי שהיה באגף הימני. שחקן הכנף שלח כדור שטוח למרכז הרחבה ומלך שערי הליגה בעונה שעברה רוברט לבנדובסקי ודחק מקרוב, 0:1 לבאיירן מינכן.


רוברט לבנדובסקי עם השער הראשון של העונה (Lars Baron/Bongarts/Getty Images)

הרטה מצאה את השוויון בדקה ה-36, דודי לוקבקיו ניסה את מזלו עם בעיטה מחוץ לרחבה שפגעה בדרך בוואלד איבאסיץ' ששינה כיוון והטעה את מנואל נוייר, 1:1 באליאנץ ארנה. הרטה ברלין השלימה מהפך בדקה ה-39, כוכש השער הראשון ואלד איבסביץ' היה הפעם על תקן המבשל כאשר מסר כדור על מגש למרקו גרוייץ', שעבר את השוער והדהים את באיירן מינכן, 1:2 להרטה ברלין.

סרג' גנאברי העביר כדור עומק נהדר לקינגסלי קומאן שהגיע למצב של אחד על אחד בדקה ה-51, הצרפתי בעט על השוער והחמיץ הזדמנות נהדרת להשוות.  האלופה קיבלה עזרה משום מקום, לאחר שכובש השער השני של הרטה מרקו גרוייץ' הכשיל את רוברט לבנדובסקי ברחבה, לאחר בדקה ה-VAR, השופט פסק לפנדל. החלוץ הפולני לא התבלבל, השלים צמד שערים וקבע 2:2 בדקה ה-59.

ולדימיר דארידה עם דודי לוקבקיו (Daniel Kopatsch/Bongarts/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי