באיירן מינכן תשלם כ-20 מיליון יורו על שאילת קוטיניו

פיליפה קוטיניו
פיליפה קוטיניו | Gettyimages

פרטי העברת הברזילאי מברצלונה ונחשפים: "אנחנו מרוצים, אחרת הוא לא היה מצטרף", טען המאמן ניקו קובאץ' אחרי ה-2:2 נגד הרטה ברלין והוסיף: "לא יכול להאשים את השחקנים, הם נתנו הכל והיה חסר לנו מזל"

(גודל טקסט)

פיליפה קוטיניו צפה אמש (שישי) בחבריו מפסידים 1:0 לאתלטיק בילבאו, במה שהיה משחק הפרידה שלו מברצלונה. הברזילאי עוד נכלל בסגל למפגש ב"סן מאמס", אבל שעות ספורות לפני שריקת הפתיחה הושג סיכום על מעברו לבאיירן מינכן ולכל המאוחר ביום שני הוא יגיע לגרמניה כדי להשלים את המעבר.

קוטיניו בן ה-27 הגיע לברצלונה רק לפני שנה וחצי בעסקת ענק מליברפול, כזכור הוא השחקן השני הכי יקר בהיסטוריה אחרי שנרכש עבור 160 מיליון יורו בחוזה המוערך ב-11 מיליון יורו לשנה, אבל הקטלונים נאלצו להשתחרר מחוזהו היקר וסירובו של קוטיניו לעבור לפריז סן ז'רמן בניסיון להשלים את עסקת ניימאר, הוביל את אלופת ספרד לשחררו לבאיירן מינכן וייתכן שבכך נמנעה כל אפשרות שבקטלוניה ישיבו את ניימאר, אלא אם יצליחו לגייס כ-200 מיליון יורו לרכישתו.

קוטיניו יגיע לבאיירן על תקן המחליף של אריאן רובן ופרנק ריברי, שני הקשרים שעזבו הקיץ אחרי כעשור במועדון. באיירן כבר הייתה על סף סיכום עם לירוי סאנה, אלא שקשר מנצ'סטר סיטי, שאמור היה להירכש בכ-100 מיליון יורו, נפצע במגן הקהילה ולמעשה הוביל לצירוף קוטיניו במקומו. לפי הדיווח ב"מונדו דפורטיבו", באיירן תשלם עבורו לברצלונה בין 15 ל-20 מיליון יורו והאופציה לרכישתו תעמוד על 120 מיליון יורו.

החלוץ רוברט לבנדובסקי שמח על צירוף קוטיניו: "אני לא חושב שהוא יזדקק לזמן להסתגל לשיטה ולרעיונות שלנו. הוא מסוג השחקנים שיכול להתאקלם בלי שום בעיה".

לאחר ה-2:2 של באיירן מינכן נגד הרטה ברלין במחזור הראשון של הבונדסליגה אתמול, משחק בו בהחלט ניתן היה לראות את הקושי של באיירן מינכן לייצר מצבי הבקעה מסוכנים, מאמן ניקו קובאץ' דיבר על צירוף קוטיניו: "הוא הגיע בהחלטה משותפת של כולנו, כמו כל עסקה שביצענו. אנחנו מאוד מרוצים מהגעתו, אחרת הוא לא היה מצטרף".


לבנדובסקי. פנדל מיותר מצד האורחת קבע חלוקת נקודות (Christian Kaspar-Bartke/Bongarts/Getty Images)

קובאץ' גם ניסה להוריד את מפלס הלחץ כשאמר על המשחק: "היה להרטה מזל לחזור עם נקודה. משחק ההגנה שלה היה טוב, אבל הגענו להמון מצבים ולא הצלחנו להפוך אותם למצבי הבקעה. אני לא יכול להאשים את הקבוצה שלי, כי היא עשתה את הכל כדי לנצח. כולם נתנו את הכל והמשחק היה במעמד צד אחד. היינו דומיננטיים והיה חסר לנו מעט מזל, הם כבשו מ-2 בעיטות שבעיטה אחת שינתה כיוון ואף שוער לא היה לוקח אותה".

בניגוד לקוטיניו שיחתום בימים הקרובים, מי שנראה שצפוי לעזוב הוא רנאטו סאנצ'ס שנראה בסיום המשחק יורד לחדר ההלבשה בתסכול רב וכשנשאל אם בכוונתו להישאר העונה ענה "לא!" חד בצורה שלא משתמעת לשני פנים. קובאץ' סירב להגיב בנושא ואמר שטרם שוחח על השחקן.

מאמן הרטה ברלין אנטה צ'וביץ' חשב מעט אחרת מקובאץ' וכמובן שהיה מרוצה מהבכורה הרשמית שלו על הקווים בקבוצה: "2:2 זו תוצאה טובה, כי באיירן הגיעה להרבה מצבים. ידענו שנצטרך להציג כמה מהלכים טובים כדי לחזור עם משהו וזה מה שקרה". בעיתון "בילד" אף טענו ש"להתחיל עונה עם נקודה במינכן זו פתיחה חזקה, זה גם יכול היה להסתיים עם ניצחון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי